تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

المپیک ۲۰۱۶ ریو در تسخیر پادشاهان و ملکه‌ها+تصاویر

  • کد خبر : 152715
  • 12 مرداد 1395 - 1:00

رقابتهای المپیک ۲۰۱۶ ریو بیشتر از هر زمان دیگری میزبان پادشاهان و ملکه‌های زیادی از سراسر دنیا خواهد بود.

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»؛، با وجود اینکه سیستم سلطنتی و فرمانروایی موروثی مربوط به قرون وسطا است و دیگر کاربرد چندانی در دنیای مدرن ندارد اما هنوز هم بسیاری از کشورهای دنیا این سیستم سلطنتی را در نظام کشور خود دارند.

اکنون که رقابت های المپیک ۲۰۱۶ ریو در راه است می توانیم این رقابت ها را به عنوان ویترینی از نمایش قدرت برخی از پادشاهان و ملکه های دنیا مشاهده کنیم چرا که تعدادی از فرمانروایان نظام پادشاهی قرار است تماشاگران ویژه المپیک باشند. در واقع ما در المپیک ۲۰۱۶ می توانیم بخش عمده نظام پادشاهی دنیا را تماشا کنیم. به این ترتیب فاصله طبقاتی بین نظام بی فرجام و غیرمنصفانه موروثی با طبقه عام باز هم اثبات خواهد شد چرا که برخی از این سلطنتی ها بدون هیچ استعداد و توانایی فرد و تنها بر اساس امتیازاتی که از سلطنت خود گرفته اند عضوی از کمیته برگزاری رقابت ها محسوب می شوند.

بر اساس گزارش مجله hello آنچه در ادامه می آید پادشاهان و ملکه هایی هستند که برای تماشای رقابت های مختلف المپیک به برزیل سفر می کنند:

ولیعهد دانمارک و همسرش

پادشاه و ملکه آینده دانمارک به برزیل سفر خواهند کرد. ولیعهد فردریک و همسرش ماری سی و یکم جولای به برزیل می روند. فردریک یکی از اعضای کمیته برگزاری رقابت هاست و تا پایان رقابت ها باید در برزیل بماند اما همسرش ماری زودتر از موعد مقرر به دانمارک برمی گردد. آنها در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت و در کنار کاروان ورزشی کشور خود نیز حضور دارند.

شاهزاده دانمارک و همسرش

المپیک 2016 ریو در تسخیر پادشاهان و ملکه‌ها+تصاویر

از دربار دانمارک پسر کوچک تر پادشاه دانمارک هم حضور خواهد داشت. شاهزاده یوآخیم با همسر فرانسوی اش ماریه در این رقابت ها حضور خواهد داشت. آنها از تاریخ ۲۹ جولای تا هشتم آگوست در برزیل هستند و رقابت ها را از نزدیک تماشا می کنند.


پادشاه و ملکه هلند

پادشاه هلند یعنی ویلم و همسرش ملکه ماکسیما از ویژه ترین تماشاگران این رقابت ها هستند. آنها سه فرزند دارند اما نمی توانند آنها را با خود ببرند چرا که دولت هلند هزینه های سفر فرزندان آنها را تقبل نمی کند. پادشاه هلند یکی از اعضای افتخاری کمیته برگزاری رقابت هاست. این زوج سلطنتی دو روز در برزیل حضور خواهند داشت.


پادشاه و ملکه سوئد

المپیک 2016 ریو در تسخیر پادشاهان و ملکه‌ها+تصاویر

گوستاو پادشاه سوئد و همسرش سیلویا ملکه این کشور از تاریخ شانزدهم تا بیست و یکم آگوست در برزیل به سر خواهند برد. آنها در افتتاحیه حضور نخواهند داشت اما مهمانان افتخاری اختتامیه خواهند بود. ملکه سوئد یعنی سیلیویا اصالتی برزیلی دارد.


پادشاه و ملکه اسپانیا

المپیک 2016 ریو در تسخیر پادشاهان و ملکه‌ها+تصاویر

فیلیپ پادشاه اسپانیا و همسرش ملکه لیتیشیا نیز حضوری پررنگ در المپیک خواهند داشت. پادشاه اسپانیا البته قبل از اعزام تیم ها و ورزشکاران اسپانیایی برای آنها در مراسمی سخنرانی کرد. این زوج سلطنتی در المپیک ۲۰۱۲ لندن هم حضور داشتند.


پادشاه و ملکه بلژیک

فیلیپ و ماتیلده پادشاه و ملکه بلژیک نیز در افتتاحیه حضور خواهند داشت. آنها حمایت گران اصلی کاروان ورزشی بلژیک هستند. این زوج در دهکده بازی ها هم حضور خواهند داشت گفته می شود آنها سه فرزندشان را هم با خود به برزیل می برند.


شاهزاده های انگلیس و کیت میدلتون

المپیک 2016 ریو در تسخیر پادشاهان و ملکه‌ها+تصاویر

پادشاه آینده انگلیس یعنی ویلیام و همسرش کیت میدلتون به همراه شاهزاده هری از پراهمیت ترین مهمانان سلطنتی المپیک هستند. این مهمانان ویژه نیز در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت.

شاهدخت انگلیس

المپیک 2016 ریو در تسخیر پادشاهان و ملکه‌ها+تصاویر

دختر بزرگ ملکه انگلیس یعنی شاهدخت “آن” دیگر مهمان سرشناس المپیک ریو است. “آن” عضوی از کمیته بین المللی المپیک است و وظیفه اش ایجاب می کند در این رقابت ها حضور داشته باشد. آن از روز افتتاحیه تا دوازدهم آگوست در برزیل حضور دارد. دختر او یعنی زارا فیلیپس در المپیک ۲۰۱۲ لندن مدال نقره رقابت های سوارکاری را به دست آورد اما در این دوره حضور نخواهد داشت.


شاهزاده موناکو و همسرش

المپیک 2016 ریو در تسخیر پادشاهان و ملکه‌ها+تصاویر

همسر شاهزاده موناکو یعنی شارلنه سابقه حضور در رقابت های شنای المپیک را دارد. این زوج که دختر و پسری دوقلو و یک ساله دارند بدون فرزندان خود در دهکده بازی ها حضور خواهند داشت.

منبع: جام جم آنلاین

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=152715

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x