تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

واکنش دایی به آشتی دادن برانکو و کی‌روش

  • کد خبر : 152348
  • 10 مرداد 1395 - 19:06

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: معتقدم برانکو و کی‌روش آنقدر بزرگ هستند که نیازی نیست من برای آشتی دادن آنها پا پیش بگذارم.

به گزارش «کمال مهر»؛ علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل سپاهان اظهار کرد: بازی مهم و حساسی داریم و پس از دیدار مقابل استقلال که نتیجه آن مساوی شد نتیجه را فراموش کردیم و به بازی بعدی‌مان فکر می‌کنیم. ما تمرینات خوبی را دنبال کردیم و باید بگویم دیگر وقت گفتن این نیست که بخواهیم بگوییم تمرینات پیش از فصل را دیرتر آغاز کردیم، اما این مسئله روی تیم ما تأثیر گذاشت چون بازی سنگینی را هم در هفته اول مقابل استقلال داشتیم. با این شرایط در این هفته سعی کردیم کمی آمادگی جسمانی بازیکنان‌مان را بالا ببریم، چون می‌دانیم که بازی سخت و حساسی مقابل سپاهان داریم.

می‌خواهیم به بالای جدول بچسبیم و پایین هم نیاییم
سرمربی تیم فوتبال نفت تهران خاطرنشان کرد: سپاهان همیشه تیم بزرگی بوده و ما کاری به این مسئله نداریم که آنها در بازی هفته اول مقابل پدیده در زمین خودشان شکست خوردند، چون آنها با انگیزه دوچندان به مصاف ما خواهند آمد و ما هم فقط سه امتیاز این بازی را می‌خواهیم تا به بالای جدول بچسبیم و پایین هم نیاییم. به‌نظرم اگر بتوانیم بازی نیمه دوم‌مان مقابل استقلال را برابر سپاهان هم انجام دهیم می‌توانیم برنده بازی باشیم و امروز هم تمرین آخر را برای کسب سه امتیاز انجام خواهیم داد.

بازیکنانم با ۲ هفته تمرین معجزه کردند
دایی در پاسخ به این پرسش که در دیدار مقابل استقلال توپ‌های مهاجمان این تیم به گل تبدیل نشد، آیا راهکاری برای حل این مشکل اندیشیده‌اید یا نه، گفت: ما فقط دو هفته تمرین کردیم و با وجود دو هفته تمرین بازیکنانم در زمین بازی معجزه کردند. الان هم وقت آن نیست که بگویم چرا در آن دیدار توپ‌های‌مان به گل بدل نشد. ما گل می‌زنیم، گل‌های زیادی هم می‌زنیم. مطمئن باشید توپ‌هایمان وارد دروازه می‌شود.

تصمیم دانشگر برای بازگشت به تمرینات نفت درست بود
وی در مورد محمد دانشگر، مدافع تیم فوتبال نفت اظهار کرد: محمد یک روز بعد از بازی با استقلال به تمرینات آمد. او از نظر فنی مورد تأیید من است، رفیق من هم هست و دوستش دارم و مطمئنم این بازیکن جوان برای آخرین بار بود که چنین اشتباهی کرد. او تصمیم درستی گرفت و برگشت و جزو مهره‌های مؤثر ما به شمار می‌رود.  دانشگر امسال می‌تواند حتی در تیم ملی حاضر باشد.

ما زحمت می‌کشیم و می‌خواهیم درصد اشتباهات داوری پایین‌تر بیاید
سرمربی تیم فوتبال نفت تهران با اشاره به اشتباهات داوری در دیدار تیمش مقابل استقلال تصریح کرد: با اینکه اشتباهات داوری به ضرر تیم ما بود، اما اعتراض خاصی نداشتیم، چون برای همه داوران احترام قائلم. مطمئناً همه اشتباه می‌کنند، هم ما و هم داوران، اما اشتباهات ما فقط به تیم خودمان ضرر وارد می‌کند در حالی که اشتباهات یک داور به فوتبال آسیب می‌رساند. من فقط از داوران می‌خواهم اسیر جو ورزشگاه نباشند و سوت‌شان را بزنند. در بازی با استقلال داوری علیه ما بود، ولی دیدید که عکس‌العملی نشان ندادیم. ما زحمت می‌کشیم و می‌خواهیم درصد اشتباهات داوری پایین‌تر بیاید. متأسفانه در آن دیدار از داوری ضربه خوردیم.

با انتشار رقم قراردادها همه چیز به ضرر فوتبال شده است
دایی در خصوص شفاف‌سازی قراردادها و اعلام رقم دستمزد مربیان و بازیکنان تیم‌های لیگ برتری گفت: در قرارداد حرفه‌ای بندی آمده که این قرارداد محرمانه است و وقتی آقایان باب کردند که قرارداد محرمانه را رسانه‌ای کنند دیگر ما کار خاصی نمی‌توانیم انجام دهیم. با این تصمیم کاری انجام دادند که همه چیز به ضرر فوتبال و تیم‌های فوتبال شده است. من همیشه گفته‌ام که در هرتابرلین سه سال با یک بازیکن یونانی هم‌اتاق بودم و حتی روزهای تعطیل و وعده شام و ناهارمان را هم با هم بودیم و شاید فقط یک شب در هفته شام را با هم نمی‌خوردیم، اما در این سه سال نه من فهمیدم درآمد او چقدر است و نه او متوجه درآمد من شد. این مسائل حرفه‌ای نیست و ممکن است در یک تیم باعث اختلاف بازیکنان و صحبت‌های بی‌خود دیگری شود.

ضرر انتشار رقم قراردادها را فوتبال، بازیکنان و مربیان و باشگاه‌ها باید بدهند
وی تصریح کرد: انتشار رقم قراردادها به ضرر فوتبال است و کار بسیار نادرستی بود که ضرر آن را فوتبال، بازیکنان و مربیان و باشگاه‌ها باید بدهند. در این مملکت کسانی را می‌شناسم که روزانه بالای ۱۰۰ میلیون تومان درآمد دارند، اما هیچ چیز در خصوص آنها گفته نمی‌شود، در عوض ورزشکار یا فوتبالیستی را که کل دوران حرفه‌ای‌اش پنج یا ۱۰ سال خواهد شد و در آن مدت می‌تواند درآمد خوب داشته باشد، به این شکل وارد حاشیه می‌کنند. یک فوتبالیست اگر در طول دوران حرفه‌ای‌اش فقط پول قراردادش را کنار بگذارد و هیچ چیز خریداری نکند، ماشین سوار نشود، غذایی نخورد و با پولش هیچ کاری نکند نهایت بتواند هفت یا هشت میلیارد پس‌انداز کند، اما ما با این کار می‌خواهیم فوتبال را به حاشیه ببریم. این نگاه‌ها باعث می‌شود که فوتبال ضربه بخورد و کسی هم نیست که به این مسائل رسیدگی کند. وقتی در این مملکت پول‌هایی جابه‌جا می‌شود که هیچ کس از آن خبر ندارد و یا خبر دارند و عکس‌العملی نشان نمی‌دهند چرا باید فوتبالی که قشر جوان جامعه را سرگرم کرده و به آن نشان می‌دهد این‌گونه آن را وارد حاشیه کنیم؟!

مظلوم‌ترین قشر جامعه ورزش کشور فوتبالیست‌ها هستند
سرمربی تیم فوتبال نفت تهران افزود: فوتبال ملی ما کل جامعه را خوشحال می‌کند، استقلال و پرسپولیس نیمی از جمعیت این کشور را خوشحال می‌کنند و تراکتورسازی تمام آذری‌زبان‌ها را خوشحال کرده است، اما می‌آییم به این مسائل می‌پردازیم که به‌نظرم با این شرایط اکنون مظلوم‌ترین قشر جامعه ورزش کشور فوتبالیست‌ها هستند که با این هجمه‌ها روبه‌رو می‌شوند. در تمام دنیا فوتبالیست‌های حرفه‌ای در بهترین منطقه زندگی می‌کنند و بهترین درآمد را دارند، اما شما همین وضعیت را با فوتبالیست‌های خودمان مقایسه کنید که کجا و چگونه زندگی می‌کنند و چقدر درآمد دارند. به نظرم با این اتفاقات به فوتبال ضربه وارد می‌کنیم.

آقایان درآمد خودشان را نیز اعلام می‌کنند؟!
دایی ادامه داد: این قانون، قانون اشتباهی است، البته ما تابع هستیم و حرفی نزدیم. اصلاً قراردادها هر چقدر هست، اعلام کنند اما آیا آقایان درآمد خودشان را نیز اعلام می‌کنند؟! فوتبالیست همان درآمد فوتبال را دارد. شاید من از پنج جا درآمد داشته باشم و فوتبال کمترین راه درآمدزایی‌ام باشد، اما فوتبالیست‌ها فقط درآمد فوتبالی را دارند. شما مگر می‌توانید از من بپرسید در مشاغل دیگر چقدر درآمد دارم؟ من به شما جوابی نمی‌دهم، چون این یک توهین است در همه جای دنیا. متأسفانه چند سال پیش فدراسیون را زیر سؤال بردند و استقلال آن را گرفتند. فوتبال در تمام دنیا استقلال دارد، فدراسیون مثل یک وزارتخانه و شاید بزرگ‌تر از آن باشد، اما متأسفانه در مملکت ما چنین مسائلی نیست و همه کارها اشتباه انجام می‌شود.

نیازی نیست من برای آشتی دادن کی‌روش و برانکو پا پیش بگذارم
وی در مورد اینکه قرار است در روز افتتاح یکی از فروشگاه‌هایش برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش را آشتی بدهد، گفت: من این موضوع را از شما می‌شنوم! شاید بخندید اما باور کنید پنج شش ماه است که هیچ روزنامه‌ای نخوانده‌ام! چند روز پیش یک روزنامه ورزشی خواندم، اما این موضوع را به من هم گفته‌اند و در کم و کیف داستان هستم. با این حال معتقدم برانکو و کی‌روش آنقدر بزرگ هستند که نیازی نیست من برای آشتی دادن آنها پا پیش بگذارم. مطمئناً اطلاعات غلطی به آنها دادند.

از مسئولان باشگاه خواسته‌ام به من و تیمم آرامش بدهند
سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در پایان در خصوص شرایط مالی باشگاه نفت افزود: ما کارمان را انجام می‌دهیم و خدا را شکر می‌کنم با تمام مشکلاتی که وجود دارد، بچه‌ها با آرامش تمرین می‌کنند. بهتر است در مورد مسائل مالی از مالکان و مدیران باشگاه بپرسید. من فقط از آنها خواستم به بنده و تیمم آرامش بدهند تا کارمان را انجام دهیم.

منبع: تسنیم
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=152348

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x