تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

پر طرفدار‌ترین شغل‌ها در سال ۱۴۰۴پر طرفدار‌ترین شغل‌ها در سال ۱۴۰۴

  • کد خبر : 152166
  • 10 مرداد 1395 - 2:45
پر طرفدار‌ترین شغل‌ها در سال ۱۴۰۴پر طرفدار‌ترین شغل‌ها در سال ۱۴۰۴

اگر به فکر این هستید که طی چند سال آینده شغل‌تان را عوض کنید یا فرزندان‌تان تا چند سال دیگر باید به فکر انتخاب رشته‌ی دانشگاه و انتخاب شغل باشند، بهتر است بدانید کدام‌ شغل‌ها در آن سال‌ها ضرورت بیشتری پیدا می‌کنند تا مطمئن شوید که بیکار نخواهید ماند. این اطلاعات با استفاده از داده‌های آماری مثل افزایش جمعیت، پیر شدن جمعیت و… به‌دست آمده‌اند.

 

«کمال مهر»؛در کل انتظار می‌رود که اشتغال تا سال ۱۴۰۴ هفت درصد افزایش پیدا کند که مشاغل حوزه‌ی مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در این راه پیشرو هستند. در حقیقت بیش از نیمی از مشاغلی که در حال رشد سریع هستند در رابطه با مراقبت‌های بهداشتی هستند.

البته اگر دارید شغل جدیدی انتخاب می‌کنید، رشد تنها عامل مهم نیست، بلکه پتانسیلهای درآمدی، آموزشها و تمرینات لازم برای احراز شغل و رضایت شغلی هم مهم تلقی می‌شود. گام نهادن در یک شغلِ تضمینی که در آن دستمزد‌تان پایین است و یا اینکه در آن شاد نیستید بی‌معناست.

لیست زیر ۱۲ شغلی را رتبه‌بندی می‌کند که پیش‌بینی می‌شود در دهه‌ی بعدی ۳۰ درصد رشد پیدا کنند. به علاوه نوع تحصیلات و آموزش و رضایت شغلی مبتنی بر وضعیت فعلی مشاغل نیز بیان شده است.

پرستار خانگی

پرستار متخصص در بیمارستان محل کارش

این افراد بیشتر کارهایی مثل جارو زدن و شستن لباس‌ها را برای بیمارانی انجام می‌دهند که نمی‌توانند از عهده‌ی کارشان بر بیایند. طیف کارهای یک پرستار خانگی از رسیدگی به زخم‌ها و دردهای سطحی بیماران تا کمک به حمام کردن آنها متفاوت است. این پرستاران وقت زیادی را با بیمار سپری می‌کنند و به مانند عضو خانواده‌ی او به حساب می‌آیند.

تحصیلات و آموزش: نیازی به تحصیلات رسمی ندارد، آموزش کوتاه‌مدت در حین کار

رضایت شغلی: بسیار بالا

پرستار متخصص

پرستارانی با تحصیلات و آموزش سطح بالا هستند که می‌توانند سوابق بیمار را چک کنند، معاینه‌ی فیزیکی می‌کنند، درخواست آزمایش می‌دهند، نتایج آزمایش را تحلیل می‌کنند، دارو تجویز می‌کنند و مجوز آموزش و درمان بیماران را دارند. همچنین این پرستاران در حوزه‌های خاص مانند بیماری‌های اطفال و زنان در دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی نیز مشغول به کارند.

نوع تحصیلات و آموزش: دارا بودن کارشناسی ارشد

رضایت شغلی: بسیار راضی

کمک‌یارِ کاردرمانی

کمک‌یارانِ کاردرمانی معمولا منابع را آماده می‌کنند و تجهیزات استفاده شده در طول درمان را جمع‌آوری می‌کنند. طیف وسیعی از کارهای دفتری مانند زمان‌بندی قرار ملاقات، پاسخ به تلفن‌ها، تهیه‌ی مجدد منابع تمام شده، پر کردن فرم‌ها و دیگر کارهای دفتری نیز از وظایف این افراد است. کمک‌یاران مجاز نیستند که طیف وسیعی از وظایف دستیاران کاردرمانی را انجام بدهند.

نوع تحصیلات و آموزش: دیپلم یا معادل آن. آموزش کوتاه‌مدت در حین خدمت

رضایت شغلی: در دسترس نیست

دستیار کاردرمانی

تحلیلگران تحقیق در عملیات

دستیار کاردرمانی تحت نظارت مستقیم کاردرمانگر بیماران را در انجام فعالیت ها و تمرینات درمانی راهنمایی می‌کند. این فرد اغلب از تجهیزات تخصصی برای کمک به بیمار در دستیابی به سلامت کاملش استفاده می‌کند.

نوع تحصیلات و آموزش: دیپلم

رضایت شغلی: بسیار بالا

تحلیلگران محقق عملیاتی

این افراد با اسفاده از تکنیک‌های پیشرفته مانند بهینه‌سازی، داده‌کاوی، تحلیل آماری و مدل‌سازیِ ریاضی راه‌حلی را برای کسب‌وکار سازمان توسعه می‌دهند که موثر و مقرون به صرفه است.

نوع تحصیلات و آموزش: لیسانس

رضایت شغلی: به شدت راضی

مشاور مالی شخصی

این مشاوران به افراد در مورد مسائل مالی مانند سرمایه‌گذاری، بیمه، وام مسکن، برنامه‌ریزی املاک، مالیات و بازنشستگی و همچنین کمک به مدیریت امور مالی‌شان مشاوره می‌دهند.

نوع تحصیلات و آموزش: لیسانس، آموزش بلندمدت

رضایت شغلی: به شدت بالا

کمک‌یار فیزیوتراپیست

افرادی که به بیماران در ورود و خروج به کلینیک کمک می‌کنند. این کمک به گونه‌ای است که آزادی و استقلال بیمار حفظ می‌شود.

نوع تحصیلات و آموزش: دیپلم یا آموش کوتاه‌مدت در حین کار

رضایت شغلی: به شدت راضی

دستیار فیزیوتراپیست

این افراد تحت هدایت و نظارت فیزیوتراپیست هستند و به بیمارانی که پس از بهبود بیماری و زخمشان دوباره احساس درد می‌کنند خدمات درمانی می‌دهند.

نوع تحصیلات و آموزش: کارشناسی ارشد

رضایت شغلی: به شدت راضی

فیزیو تراپیست در حال کار با بیمارانش

فیزیوتراپیست

افرادی با تحصیلات عالی و دارای مجوز مراقبت‌های بهداشتی هستند که می‌توانند به بیماران در کاهش درد، بهبود و بازیابی توانایی‌های حرکتی بدون عمل جراحیِ گران و استفاده‌ی طولانی‌مدت از دارو‌های عوارض‌دار کمک کنند.

نوع تحصیلات و آموزش: دکتری یا مدرک فوق تخصص

رضایت شغلی: به شدت راضی

آمارشناسان

افرادی که با آمار نظری یا کاربردی کار می‌کنند. آمارشناسان حرفه‌ای هم در بخش عمومی و هم در بخش خصوصی حضور دارند. ترکیب دانش آماری با تخصص دیگر افراد معمول است.

نوع تحصیلات و آموزش: کارشناسی ارشد

رضایت شغلی: به شدت راضی

تکنسین خدمات توربین بادی

فردی که توربین بادی را شناسایی، رسیدگی، نگهداری و تعمیر می‌کند تا از کنترل کیفیت مناسب اطمینان حاصل شود.

نوع تحصیلات و آموزش: کاردانی، آموزش بلند‌مدت حین کار

رضایت شغلی: بسیار راضی

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=152166

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x