تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

اهل سنت به امام جعفر صادق(ع) دلبستگی ویژه دارند/ پیشوایان اهل تسنن شاگردان امام صادق بودند

  • کد خبر : 152102
  • 10 مرداد 1395 - 1:49
اهل سنت به امام جعفر صادق(ع) دلبستگی ویژه دارند/ پیشوایان اهل تسنن شاگردان امام صادق بودند

عضو شورای روحانیت اهل سنت بندرخمیر با بیان اینکه پیشوایان مذاهب اربعه فقهی اهل سنت با واسطه یا بی واسطه شاگردان امام جعفر صادق هستند گفت: اهل سنت به امام جعفر صادق دلبستگی ویژه دارند.

به گزارش «کمال مهر»؛؛ شیخ حسین بازماندگان عضو شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر و امام جمعه اهل سنت بندرپل در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز با اشاره به شهادت امام صادق(ع) تصریح کرد: اهل بیت نبوت از طریق مدرسه عشق راه سعادت و نجات را به بشر آموختند.
وی با بیان اینکه صحبت از صادق آل محمد نمودن بر صاحبان فن بیان هم سهل و آسان نیست اظهار کرد: این بزرگوار از معدود بزرگوارانی است که جهان اسلام پس از وفاتشان خلأ نبودشان حس کرده و همواره حس میکند.
امام جمعه اهل سنت بندرپل با اشاره به اینکه امام جعفر صادق عالمی است که نبوغش بر همگان آشکار بوده و هست گفت: ایشان فقیهی است که همه  فقیهان عالم در نزد او زانو تلمذ و شاگردی زدند.
وی با بیان اینکه امام جعفر صادق با هیچ عالمی قابل مقایسه نیست تصریح کرد: ایشان از علوم نبوی بهره ها برده است از این رو است که اهل سنت به این امام همام و همه اهل بیت نبوت دلبستگی ویژه دارند.
شیخ بازماندگان با اشاره به آیه « قل لا اسألکم علیه اجرا الا الموده فی القربی»، « بگو ای پیامبر من از شما چیزی در برابر دعوتم جز دوستی نزدیکانم نمی طلبم» اظهار کرد: عده زیادی از بزرگان و امامان اهل سنت آن بزرگوار را درک نمودند وافتخار شاگردی را پیدا کردند و عده ای دیگر بعد از حیات طیبه امام جعفر صادق از علوم آن امام همام بهره ها بردند.
عضو شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر افزود:آن شخصیت ممتاز اسلامی را تنها کسی خواند که تاقیام قیامت همه فقها وعلما محتاج ونیازمند سخنان گهربار در افشانش خواهندبود
وی با بیان اینکه امام صادق در مقام علم فقه دارای منزلتی خاص و جایگاهی رفیع است اذعان کرد: جماعت زیادی از او کسب علم نموده اند تاجاییکه شاگردان آن امام همام را چهارهزار نفر ذکر کرده اند که از جمله آنها دو نفراز پیشوایان اهل سنت امام ابوحنیفه و امام مالک هستند.
شیخ بازماندگان زندگی امام جعفر صادق به همان روش پاک نبوی دانست و افزود: ابونعیم اصفهانی در کتاب معروفش به نام حلیه الاولیاء به نقل از ابن بسطام می نویسد: «کان جعفربن محمدیطعم حتی لایبقی لعیاله شی ء»، «جعفر ابن محمدبه هنگام اطعام، فقیران را به گونه‌ای طعام میدادکه چیزی برای خانواده اش نمی‌گذاشت».
وی در پایان با بیان اینکه پیشوایان مذاهب اربعه فقهی اهل سنت با واسطه یا بی واسطه شاگردان امام جعفر صادق هستند گفت: تمامی اهل سنت بزرگ استاد امامان خود را دوست میدارند و به وجود نازنینش افتخار میکنند و به روان پاک و مطهرش درود و سلام میفرستند.

انتهای پیام/م

 

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=152102

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x