تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

انتقام به سبک ایرانی/جوانان بسکتبالیست ایران جهانی شدند

  • کد خبر : 152077
  • 10 مرداد 1395 - 1:21

تیم ملی بسکتبال جوانان کشورمان موفق شد با غلبه بر کره جنوبی، نه تنها راهی فینال شود بلکه جواز حضور در جام جهانی را هم کسب کند.

انتقام به سبک ایرانی/جوانان بسکتبالیست ایران جهانی شدندبه گزارش «کمال مهر»؛تیم های ملی بسکتبال ایران و کره جنوبی در دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی رقابت های قهرمانی بسکتبال زیر ١٨ سال آسیا از ساعت ١٨ روز شنبه ٩ مرداد در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان این ایران بود که با نتیجه ٨٧ – ۶۵ به برتری رسید.

کوارتر اول:

ایران ٢١ – کره جنوبی ١٩

ترکیب ایران: امیر رضا شهروش – امیر حسین جعفری -احسان صمدی – مهران رضایی – امیر حسین خندان پور.
سرمربی: محمد رضا نوری

ایرانی ها که روز گذشته توانسته بودند در یک بازی سنگین مدافع اول قهرمانی چین را شکست دهند به مصاف کره ای رفتند که پیش از این در مرحله مقدماتی مغلوب آن ها شده بودند. ملی پوشان کشورمان بازی را جنگنده آغاز کردند و موفق شدند در همان ابتدا توسط مهران رضایی سبد اول را بدست آورند. اما این کره ای ها بودند که در ادامه موفق تر ظاهر شدند و توانستند با یک بازی سرعتی و پرس زیبا از ایران پیش بیافتند اما این پایان کار نبود و در نهایت ایرانی ها توانستند با نتیجه ٢١ – ١٩ حریف را شکست دهند.

کوارتر دوم:

ایران ٢۴ – کره جنوبی ١١

ایرانی ها کوارتر دوم را هم خوب آغاز کردند و موفق شدند با انجام یک بازی حساب شده و پرتاب های دقیق کره ای ها را اسیر بازی زیبایشان کنند. کره ای ها که ابتدا فشار سنگین پرس و دفاع را وارد می کردند نتوانستند ایرانی ها را مهار کنند و در پایان این کوارتر این جوانان کشورمان بودند که توانستند در مجموع اختلاف ١۵ امتیازی با حریف ایجاد کنند.

کوارتر سوم :

ایران ٢١ – کره جنوبی ٢٠

کره ای ها کوارتر سوم را بسیار فوق العاده آغاز کردند و با پرس خوب پرتاب های دقیق ایرانی ها را به چالش کشیدند. اگرچه کره ای ها امتیاز های زیادی را در این کوارتر بدست آوردند اما باز هم این شاگردان نوری بودند که توانستند در پایان اختلاف ١۶ امتیازی را رقم بزنند .کره ای ها مانند بازی گذشته نشان دادند که توان موبی در پرس و حملات سریع دارند.

پارک مو بازیکن شماره ٧ کره ای ها در این کوارتر به شدت آسیب دید و جایش را به بازیکن دیگر داد.

کوارتر چهارم:

کوارتر چهارم با حساسیت زیادی برای دو تیم آغاز شد. اما باز هم این ایرانی ها بودند که بهتر از همیشه ظاهر شدند و با وجود اشتباه هایی که انجام دادند اما به خوبی توانستند مانع درخشش کره ای ها شوند.

جوانان ایران با حمایت هواداران و انجام یک بازی منطقی موفق شدند کره ای ها را با اختلاف ٢٢ امتیازی به برتری برسند.

دیدار دوباره ایران و کره جنوبی خالی از حواشی نبود که از جمله آن ها می توان به حضور گسترده هواداران اشاره کرد.

همچنین مانند بازی های گذشته تعدادی از ملی پوشان بزرگ سال که راهی چین تایپه نشده اند در سالن حضور دارند که از جمله آن ها می توان به حامد حدادی اشاره کرد.
آرمان زنگنه و رحمتی از دیگر بازیکنان بزرگسالی بودند که به شدت جوانان ایران را تشویق می کردند .

مشحون رییس فدراسیون به همراه بائرمن مانند روز های گذشته در سالن حاضر بودند.

انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=152077

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x