تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

حقوق های نجومی علامت شیعه بودن نیست! / کسی که به دشمن می گوید خزانه ما خالی است بهره ای از تشیع ندارد!

  • کد خبر : 152016
  • 09 مرداد 1395 - 18:44
حقوق های نجومی علامت شیعه بودن نیست! / کسی که به دشمن می گوید خزانه ما خالی است بهره ای از تشیع ندارد!

آن کسی که می آید در میان دشمن اظهار می کند ما هیچی نداریم، خزانه مان خالی است، سلاح های ما با آنها برابری نمی کند این هیچ بهره ای از تشیع ندارد.

«کمال مهر»؛ در آستانه شهادت رئیس مذهب تشیع به سراغ آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران رفتیم تا ببینیم برای شیعه بودن و قرار گرفتن در جمع یاران خالص اهل بیت چه نشانه های لازم است.
** سه خصلت مهم برای اینکه بداینم شیعه حقیقی هستیم یا نه؟
امام صادق (ع) فرمودند: “إمتَحِنوا شیعَتَنا فی ثلاث” شیعیان ما را در سه چیز امتحان کنید. یکی “کَیفَ مُحافظتهم لالصّلوه فی أوقاتها” وقتی اذان گفته می شود و وقت نماز می رسد ببینید اینها چگونه اند. وجود نازنین پیغمبر اکرم (ص) اینگونه بودند که با خانواده یا اصحاب گرم صحبت می شدند ولی به محض اینکه اذان می رسید رنگ حضرت دگرگون می شد. امام راحل (ره) همین گونه بودند. شهید بزرگوار صیاد شیرازی می گوید اتاق جنگ بود، فرماندهان در حال تشریح نقشه جنگ بودند هنوز سخن آن کسی که توضیح می داد تمام نشده بود که وسط حرفش امام دستش را روی زمین زد و بلند شد. همه تعجب کردند که نکند مشکلی برای امام پیش آمده باشد. همه به هم نگاه می کردند خب جلسه مهمی بود برای سرنوشت ممکلکت تصمیم گیری می شد. یکی از حاضرین رو کرد به امام راحل و پرسید آقا مشکلی پیش آمده؟ فرمودند: نه، اما وقت نماز است، نماز! شهید صیاد می گوید من آنجا فهمیدم انقلاب ما برای نماز است.
** رابطه حقوق های نجومی و مواسات!
دومین علامت تشیع را حضرت صادق (ع) فرمودند: “کیف مواساتهم للإخوان” اینها اهل مواسات هستند. این حقوق های نجومی علامت شیعه بودن نیست! شیعه کسی است که با گرفتاران جامعه مواسات داشته باشد. قرآن کریم در حالات مولای متقیان (ع) و حضرت صدیقه طاهره (س) می فرماید: «و یطعمون الطعام علی حبّه مسکیناً و یتیماً و اسیراً» غذای خودش را نمی خورد و به گرسنه ها می دهد، خودش و بچه هایش سه شبانه روز گرسنه می مانند. این فرهنگ اهل بیت است.
در حالات امام صادق (ع) نوشته اند بدون استثناء هر شب وقتی هوا تاریک می شد و چشم چشم را نمی دید، آن روزها چراغ برق هم نبود شهر کاملا تاریک بود، حضرت بلند می شدند و کیسه هایی را روی دوش خودشان می گذاشتند. داخل هر کیسه ای مقداری نان و گوشت و مقداری هم دراهم و پول بود. به تمام نیازمندان شهر مدینه شب ها خود امام صادق (ع)، زعیم شیعه کمک می کرد. بعد از شهادت حضرت خانواده های زیادی چشم به راه بودند و تازه آن وقت فهمیدند آن کسی که به دادشان می رسید امام صادق (ع) بوده است. شما که شیعه اید باید این روحیه را در خودتان ایجاد کنید.
ببینید اگر در دانشگاه های ما اینها را به بچه ها درس بدهند وقتی فردا مدیرکل شد، رئیس بانک شد حقوق های نجومی دریافت می کند!؟ وام های آنچنانی برداشت می کند!؟ انقلاب ما باید انقلاب اخلاقی باشد.


** شیعه باید رازدار باشد
حضرت صادق (ع) علامت سومی که برای شیعیان بیان فرمودند این است که ببینید رازداری آنها چگونه است؟ رازهای حکومت را، رازهای تشیع را، اسرار ما را می توانند حفظ کنند یا نه؟
آن کسی که می آید در میان دشمن اظهار می کند ما هیچی نداریم، خزانه مان خالی است، سلاح های ما با آنها برابری نمی کند این هیچ بهره ای از تشیع ندارد. امام صادق (ع) یکی مساله نماز را می فرمایند علامت شیعه بودن است، دوم مواسات و رسیدگی به فقرا و سوم اهل سر بودن، کسی که رازدار نباشند نمی توانند جزو شیعیان خالص برای امام باشد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=152016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x