تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مرغ را زیر شیر آشپزخانه نشویید!

  • کد خبر : 151996
  • 09 مرداد 1395 - 18:31

 
سازمان استانداردهای مواد غذایی اعلام کرد: شستن مرغ باعث انتشار باکتری “کامپیلوباکتر” (Campylobacter) می شود. این باکتری باعث بروز مسمومیت غذایی شده و زندگی انسان را به خطر می اندازد.

به گزارش«کمال مهر»؛سازمان استانداردهای مواد غذایی در انگلیس درباره شست و شوی مرغ زیر شیر آب در آشپزخانه به شدت هشدار داد.

به گزارش سایت “رأی الیوم”، سازمان استانداردهای مواد غذایی اعلام کرد: شستن مرغ باعث انتشار باکتری “کامپیلوباکتر” (Campylobacter) می شود. این باکتری باعث بروز مسمومیت غذایی شده و زندگی انسان را به خطر می اندازد.

پژوهشگران معتقدند: شستن مرغ زیر شیر آب، باعث پخش شدن این باکتری در فضای اطراف می شود و به این ترتیب می تواند مواد غذایی موجود در اطراف یا وسایل آشپزخانه را که در پخت و پز یا سرو غذا مورد استفاده قرار می گیرند، آلوده کند.

پژوهشگران و پزشکان گفتند: از علایم ابتلا به این باکتری، درد شکم و استفراغ و اسهال شدید است. البته این علایم ممکن است در مورد برخی افراد به خصوص کودکان و سالخوردگان بالای ۶۰ سال شدیدتر باشند؛ به طوری که می تواند در برخی افراد که دستگاه ایمنی ضعیف تری دارند، به بیماری شدید منجر شود.

علایم ابتلا به مسمومیت غذایی ناشی از باکتری Campylobacter ظرف دو تا پنج روز از ورود این باکتری به بدن انسان بروز می کند.

طبق تحقیقات سازمان استانداردهای مواد غذایی، سالانه بیش از ۲۰ هزار نفر در انگلیس به دلیل مسمومیت غذایی مجبور می شوند شب را در بیمارستان سپری کنند. البته این سازمان هشدار داده است که فقط مرغ عامل انتشار این باکتری سمی نیست بلکه این باکتری ممکن است در آب های تصفیه نشده و شیر غیر پاستوریزه و نیز جگر مرغ و چهارپایان که در منزل پخته می شوند، وجود داشته باشد.

مرجع : العالم
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=151996

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x