تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

جدیدترین رده‌بندی ثروتمندان جهان

  • کد خبر : 151849
  • 09 مرداد 1395 - 1:37

بیل گیتس همچنان ثروتمندترین مرد جهان است و زاکربرگ در جایگاه پنجم ثروتمندترین مردان جهان قرار گرفت.

به گزارش «کمال مهر»؛، نشریه فوربز گزارش داد جف بزوس، بنیانگذار و مدیر عامل اجرایی موسسه آمازون، با پشت سر گذاشتن وارن بافت، رئیس و مدیر عامل اجرایی برکشایر هاتاوی، به سومین مرد ثروتمند جهان تبدیل شده است.
ثروت این مرد در پنج شنبه، مبلغ ۶۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار و بیشتر از ثروت ۶۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری بافت اعلام شد.
بیل گیتس، یکی از بنیانگذارن مایکروسافت، نیز کماکان با ثروت ۷۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری، ثروتمندترین مرد جهان باقی ماند. آمانسیو اورتگا، اهل اسپانیا که مالک و بنیانگذار مجموعه البسه زارا است، با ثروت ۷۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در جایگاه دوم ایستاد.
مارک زاکربرگ، یکی از بنیانگذاران فیسبوک نیز با ثروت ۵۴ میلیارد دلاری در جایگاه پنجم ایستاد.
بزوس، ۵۴ ساله، مالک حدود ۱۸ درصد آمازون است. بهای سهام این شرکت آنلاین، با استقبال مردم بیشتری از خرید اینترنتی به جای خرید فروشگاهی، از ابتدای فوریه تا کنون، حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.
بهای سهام آمازون بعد از اعلام بهتر از پیش بینی های عملکرد سه ماهه دوم، در معاملات افزایش یافت.
بافت ۸۵ ساله، مالک ۱۸ درصد سهام برکشایر هاتاوی است، اما کمک ۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون دلاری این ماه وی به خیریه ها باعث سقوط وی به جایگاه چهارم شد. او از سال ۲۰۰۶ تا کنون، مبلغ ۲۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صرف کمک به خیریه های خانوادگی و بنیاد گیتس کرده است.
بافت در ماه ژوئن، بزوس را «نمونه کلاسیک» منش یک تاجر خواند که با تمرکز بر روی آمازون، مشتریان را «خشنود» می کند و کاری می کند باز هم به او سربزنند؛ نه این که فقط سفارش بدهند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=151849

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x