تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

اعتراض‌ مردم کره جنوبی به راه‌اندازی صندوق “آسایش زنان”

  • کد خبر : 151745
  • 08 مرداد 1395 - 1:35
اعتراض‌ مردم کره جنوبی به راه‌اندازی صندوق “آسایش زنان”

صندوق “آسایش زنان” در کره جنوبی با هدف پرداخت غرامت به بردگان جنسی جنگ کره و ژاپن راه‌اندازی شده‌است.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»؛ به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز آو ایندیا؛ همزمان با مراسم افتتاحیه صندوق بنیاد “آسایش زنان” در سئول، جمعی از معترضان کره‌ای که قصد ایجاد اختلال در این مراسم را داشتند، با پلیس درگیر شدند. آنها پس از حمله به محل برگزاری مراسم شعار “نمی‌توانید قربانیان را با پول ساکت کنید” سر دادند.
صندوق “آسایش زنان” با هدف پرداخت غرامت به زنان کره‌ای راه اندازی شده‌است.  تعدادی از زنان کره‌ای در جنگ کره- ژاپن برده جنسی سربازان ژاپنی بودند.
این اتفاق، در چند دهه گذشته به شدت احساسات ملی مردم کره را جریحه‌دار کرده‌است. به عقیده معترضان، عمق این فاجعه با پرداخت غرامت به زنان کره‌ای فراموش نمی‌شود.
دسامبر گذشته (دی ماه سال ۹۴) دو کشور به توافقی نهایی و غیرقابل‌بازگشت در این زمینه دست یافتند. بر این اساس، توکیو با عذرخواهی رسمی و پرداخت غرامت ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری آمادگی خود را برای حمایت مالی از زنان قربانی جنگ که هنوز در قید حیات هستند، اعلام کرد و زمینه راه‌اندازی صندوق بنیاد “آسایش زنان”  فراهم شد.
با این حال، این توافق از سوی زنان و فعالان حقوق زن در کره جنوبی محکوم شد. چراکه ژاپنی‌ها از پذیرش رسمی مسئولیت این فاجعه جنگی خودداری کردند.
در جنگ ۳۵ ساله کره و ژاپن بیش از ۲۰۰ هزار زن کره‌ای به بردگی جنسی گرفته شدند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=151745

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x