تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

قیمت مرغ پر کشید/مرغ منجمد حرارت بازار را کم می کند؟

  • کد خبر : 150943
  • 05 مرداد 1395 - 0:20
قیمت مرغ پر کشید/مرغ منجمد حرارت بازار را کم می کند؟

قیمت مرغ طی روزهای اخیر روند صعودی به خود گرفته و در این میان عرضه مرغ منجمد با هدف تنظیم بازار آغاز شده است.

به گزارش گروه اقتصادی«کمال مهر»؛ ، قیمت مرغ  که در طول سال همواره با فراز و نشیب همراه بوده طی روز های اخیر روند صعودی به خود گرفته و در بازار به هر کیلو ۸ هزارو ۵۰۰ تومان هم رسیده است.

بر این اساس مرغداران ، افزایش تقاضا، گرمای هوا، شیوع بیماری در مرغداری ها و افزایش قیمت ذرت را از دلایل اصلی این گرانی عنوان می کنند.

بر اساس این گزارش یوسفی رئیس انجمن صنفی  پرورش دهندگان مرغ گوشتی در خبر ۲۱ با اشاره به دلایل گرانی اخیر مرغ تصریح کرد: قیمت متعادل این محصول در شرایط کنونی هرکیلو ۷ هزارو ۵۰۰ تومان است و نرخ های بالاتر در بازار منطقی نیست.

وی در خصوص نوسانات قیمت مرغ در طول سال اظهار داشت: متاسفانه در برخی مواقع با کاهش بیش از حد قیمت ها، تولیدکننده متضرر می شود و برخی اوقات نیز گرانی بیش از حد نارضایتی مصرف کننده را به دنبال دارد.

یوسفی تصریح کرد: در شرایط فعلی علت اصلی گرانی، افزایش ۵۰ درصدی قیمت ذرت ارائه شده در بورس کالا است که از حدود ۲ ماه پیش به قیمت کیلویی ۱۰۵۰ تومان رسیده است.

رئیس انجمن صنفی  پرورش دهندگان مرغ گوشتی تاکید کرد: شرکت پشتیبانی امور دام  موظف به ذخیره مرغ  و ارائه آن به بازار در مواقع کمبود  است که اینکار صورت گرفته و هم اکنون مرغ منجمد با قیمت هر کیلو ۵ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می رسد.

وی افزود: مرغ منجمد از نظر کیفی با مرغ گرم تفاوتی ندارد و مردم می توانند با خیال راحت در این شرایط از این نوع محصول با قیمت متعادل تر استفاده نمایند.

یوسفی گفت : با عرضه مرغ منجمد در بازار ظرف ۳ تا ۴ روز آینده قیمت مرغ متعادل وبه ۷۵۰۰ تومان خواهد رسید.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=150943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x