تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

تصویر فیش حقوقی دو مدیر دولت احمدی‌نژاد + پاسخ صاحبان فیش‌ها به انتشار گزارش مالیشان

  • کد خبر : 150514
  • 03 مرداد 1395 - 15:12

در این مطلب، تصویری از فیش حقوقی دو مدیر دولت احمدی‌نژاد و همچنین جوابیه آنان به انتشار این فیشها را مشاهده می‌کنید.

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»؛ در این مطلب، تصویری از فیش حقوقی دو مدیر دولت احمدی‌نژاد را مشاهده می‌کنید.

دو فیش حقوقی از دو مدیر دولت احمدی نژاد منتشر شد +عکس
پس از انتشار اسناد حسابرسی مدیرعامل اسبق موسسه رسانه‌های تصویری در «تابناک»، محمدرضا عباسیان با انتشار ۱۶ صفحه توضیحات، نسبت به دقت این گزارش ایراد وارد کرده و تاکید کرده اگر ردیف‌‌هایی هزینه موسسه که دریافتی مدیرعامل لحاظ شده، از این گزارش کسر شود، دریافتی مدیرعاملی‌اش طی مدت ۳۴ ماه، از یک میلیارد و چهارصد میلیون به شدت کاهش می‌یابد.

پس از آنکه برخی رسانه‌های منتقد دولت از دریافتی‌های کلان مدیران اکنونی سازمان سینمایی خبر دادند، حجت الله ایوبی تاکید کرد حاضر است دریافتی‌اش با مدیران سابق سینمایی مقایسه شود. در واکنش به این موضع‌گیریِ ایوبی، جواد شمقدری رئیس پیشین سازمان سینمایی اظهارات ایوبی را درباره حقوق مدیران سینمایی دولت قبل بلوف خواند.

ایوبی در پاسخ به موضع‌گیری شمقدری، در یادداشتی نوشت: «به این دوستان می‌گویم نگران نباشید. خیالتان راحت در سازمان سینمایی هیچ مدیری در دو سال و ده ماه (یک میلیارد و چهارصد و شصت و نه میلیون و نه صد و هشتاد وشش هزار و نه صد و چهل و هفت تومان) نمی‌گیرد (تقسیم بر هزار کنید می‌شود معادل دلاری). از پاداش‌های چند ده میلیونی خبری نیست».

شمقدری در واکنش به این موضع‌گیری با ارسال فیش حقوقی‌اش ، در مواجهه با این پرسش که آیا اساساً رقم‌های نامتعارفی که در یک دوره زمان ۳۴ ماهه مجموعاً به «یک میلیارد و چهارصد و شصت و نه میلیون و نه صد و هشتاد وشش هزار و نه صد و چهل و هفت تومان» برسد (رقم عنوان شده توسط رئیس فعلی سازمان سینمایی)، خودش یا مدیران زیرمجموعه‌اش حتی قانونی دریافت کرده‌اند، گفت: زمانی که من در سازمان سینمایی مسئولیت داشتم، هیچ یک از مدیران چنین دریافتی نداشته‌اند و من با مدیران ستادی و مؤسسات تابعه شرط کرده بودم، کسی دریافتی بیش از حدود پنج میلیون نداشته باشد. قطعاً کذب محض است و پرداخت چنین رقمی به مدیران سینمایی دوره من امکان ندارد. اینکه رقم ادعایی فوق از کجا آمده و یا اصلا رقمی موهومی است من نمی‌دانم.

روز گذشته اسناد «غیرمحرمانه» و اداری (مطابق با شکل اسنادی که در اختیار تابناک است و برای این رسانه ارسال شده) را برای بررسی اصالت اسناد منتشر کرد. بر اساس این اسناد، در گزارشی به رییس سازمان سینمایی عنوان شده بود، محمدرضا عباسیان مدیرعامل پیشین موسسه رسانه‌های تصویری در دوره ۳۴ ماهه مدیریتش (از مرداد ۸۹ تا اردیبهشت ۹۲)، ۱۴۶۹۹۸۶۹۴۷ تومان (یک میلیارد و چهارصد و شصت و نه میلیون و…) دریافتی داشته و عباس اسداللهی خزانه دار پیشین موسسه رسانه‌های تصویری نیز در دوره ۵۱ ماهه فعالیتش (از تیر ۸۹ تا شهریور ۹۳، ۶۸۲۲۸۳۵۴۸ میلیون تومان (ششصد و هشتاد و دو میلیون و… تومان) دریافتی داشته است.

مجموع دریافتی این دو مقام مسئول در دوره زمانی فعالیت‌شان معادل ۲۱۵۲۲۷۰۴۹۵ تومان (دو میلیارد و صد و پنجاه و دو میلیون و دویست و هفتاد هزار تومان) بوده که البته بخشی از این دریافتی، هزینه‌های نمایشگاهی (نظیر هزینه طراحی غرفه موسسه رسانه‌های تصویری در بازار فیلم کن)، هزینه‌های پرسنلی و جاری موسسه رسانه‌های تصویری و همچنین خرید امتیاز فیلم عباسیان پس از کناره گیری از مسئولیتش توسط خزانه دارش که سرپرست این موسسه شده بوده نیز می‌شود؛ اما حتی با کسر این هزینه‌ها که در حسابرسی جزو دریافتی این دو مدیر آمده، رقم دریافتی بسیار قابل توجه است.

یک روز پس از انتشار این گزارش محمدرضا عباسیان با تکیه بر قرار گرفتن بندهایی از هزینه‌های پرسنلی و جاری و خرید موسسه رسانه‌های تصویری در گزارش مالی او، گزارش مالی سازمان سینمایی را به کل مخدوش خوانده است.  پرسش‌هایی درباره ماهیت سفرهای رئیس موسسه رسانه‌های تصویری نیز داشته که عباسیان در متن این جوابیه تاکید کرده حاضر به ارائه توضیحات جداگانه درباره دستاورد این سفرهاست.

عباسیان در عین حال این موارد دریافتی را رد نکرده و در واقع تایید کرده که ارقام مسئله داری نظیر اهدای کارت هدیه ۱۱ میلیون تومانی به او در مراسم تودیعش از مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری در میان این ارقام است:

بابت هزینه‌ها و حق ماموریت فرانسه از تاریخ ۲۰/۲/۹۰ تا ۱/۳/۹۰ مبلغ ۲۰٫۶۵۰٫۵۷۰ میلیون ریال

بابت پاداش سالانه هیئت عامل موسسه مبلغ ۳۲۲٫۳۸۷٫۷۵۰ ریال

بابت حق ماموریت تانزانیا ۲۶/۳/۹۰ تا ۲/۴/۹۰ به مدت ۸ روز مبلغ ۳۲٫۷۲۶٫۰۰۰ ریال

بابت حق ماموریت آلمان و اسپانیا ۵/۶/۹۰ به مدت هفت روز مبلغ ۱۳٫۷۴۴٫۹۲۰ ریال

بابت حق ماموریت فستیوال کازان روسیه ۴/۶/۹۰ به مدت ۷ روز مبلغ ۱۳٫۷۴۴٫۹۲۰ ریال

بابت حق ماموریت بازار فیلم «MIPCOM» ۹/۷/۹۰ مبلغ ۳۶٫۹۲۸٫۴۶۷ ریال

بابت حق ماموریت بازار فیلم «AFM» کره ۹/۷/۹۰ مبلغ ۳۶٫۹۳۰٫۶۰۰ ریال

بابت هزینه بلیت ماموریت سفر به بازار «AFM» کره ۲۸/۷/۹۰ مبلغ ۳۱٫۶۳۶٫۰۰۰ ریال

بابت هزینه های ماموریت جشنواره فیلم گوآ هند ۳۰/۸/۹۰ مبلغ ۳۰٫۴۲۷٫۲۵۰ ریال

بابت ماموریت آلمان جهت بررسی پروژه گمگشته (برلین ۷-) ۱۸/۱۰/۹۰ مبلغ ۳۰٫۴۲۹٫۰۰۰ ریال

بابت ماموریت بازار «EFM» آلمان از ۲۴/۱۱/۹۰ تا ۵/۱۲/۹۰ مبلغ ۸۲٫۶۷۱٫۰۵۲ ریال

بابت حق الجلسه شورای تشخیص ۱۴/۱۲/۹۰ مبلغ ۱۱٫۱۱۱٫۱۱۱ریال

جهت ثبت نام بابت شرکت در ماموریت بازار فیلم «TVmip» فرانسه ۱۵/۱۲/۹۰ مبلغ ۲۲٫۸۵۲٫۸۸۱ ریال

بابت حق ماموریت آلمان جهت بازدید از پروژه گمگشته(برلین ۷-) و شرکت در بازار فیلم ویپکم فرانسه ۷/۱/۹۱ مبلغ ۱۰۰٫۹۵۰٫۸۵۰ ریال

بابت حق ماموریت آلمان جهت بازدید از پروژه گمگشته(برلین ۷-) ۴/۲/۹۱ مبلغ ۳۶٫۷۰۹٫۴۰۰ ریال

بابت حق الزحمه همکاری با جشنواره فیلم ویدیویی ۷/۴/۹۱ مبلغ ۲۵٫۵۵۵٫۵۵۷ ریال

بابت حق ماموریت شرکت در هفته فیلم آلمان ۲۷/۴ تا ۳۰/۴/۹۱ مبلغ ۱۱٫۷۲۲٫۳۲۰ ریال

بابت حق ماموریت شرکت در هفته فیلم لیتوانی ۶/۶ تا ۱۱/۶/۹۱ مبلغ ۱۳٫۰۳۰٫۸۰۰ ریال

بابت پاداش عملکرد سال ۱۳۹۰ هیات عامل ۴/۷/۹۱ مبلغ ۵۵٫۴۵۵٫۴۴۰ ریال

بابت هزینه بن کارگری شش ماهه اول سال ۹۱ پرسنل ۹/۷/۹۱ مبلغ ۱۱٫۶۶۶٫۶۶۵ ریال

بابت حق ماموریت بازارهای میپکام و میپجونیور ۱۱/۷/۹۱ مبلغ ۱۶۴٫۸۵۰٫۰۰۰ ریال

بابت ماموریت کشور چک ۱۳/۹/۹۱ مبلغ ۴۰٫۵۳۹٫۴۲۰ ریال

بابت هزینه بلیت به کشور چک جهت سی و یکمین جشنواره فیلم فجر ۲۵/۹/۹۱ مبلغ ۲۳٫۲۷۰٫۰۰۰ ریال

بابت حق ماموریت مدیرعامل به کشور لهستان به مدت سه روز ۳/۱۰/۹۱ مبلغ ۴۱٫۲۷۰٫۱۶۶ ریال

بابت پاداش ویژه پایان سال ۹۱ مدیران آقای عباسیان ۱۴/۱۲/۹۱ مبلغ ۳۳٫۳۳۳٫۳۳۳ ریال

بابت حق ماموریت به لبنان ۲۷/۱/۹۲ مبلغ ۲۷٫۹۴۴٫۱۷۵ ریال

حق ماموریت هفته فیلم مسکو ۴/۲/۹۲ مبلغ ۲۳٫۹۵۲٫۱۵۰ ریال

بابت حق ماموریت ۴ روز به برلین ۱۷/۲/۹۲ مبلغ ۵۵٫۸۸۸٫۳۵۰ ریال

بابت ۱۱ روز حق ماموریت بازار کن فرانسه ۲۰۱۳ ۲۲/۲/۹۲ مبلغ ۱۵۳٫۶۹۲٫۹۲۴ ریال

بابت اهدای کارت هدیه در مراسم تودیع آقای عباسیان ۳۱/۲/۹۲ مبلغ ۱۱۱٫۱۱۱٫۱۱۱ ریال

بابت پاداش همکاری با دومین جشنواره فیلم یاس ۲۳/۴/۹۲ مبلغ ۳۸٫۵۳۰٫۶۹۱ ریال

بابت پاداش شورای عالی خرید فیلم شبکه نمایش خانگی ۲۱/۶/۹۲ مبلغ ۱۱٫۱۱۱٫۱۱۱ ریال

بابت هزینه بازنشستگی، حقوق و مزایای آقای عباسیان از تاریخ ۱/۱/۹۲ تا ۳۰/۲/۹۲ مبلغ ۱۲٫۸۳۰٫۶۵۹ ریال

بابت هزینه‌ها و حق ماموریت فرانسه از ۲۰/۲/۹۰ تا ۱/۳/۹۰ مبلغ ۲۰٫۶۵۰٫۵۷۲ ریال

بابت پاداش سالانه ۱۳۸۹ هیات عامل موسسه ۱۹/۵/۹۰ مبلغ ۳۲۳٫۳۸۷٫۷۵۲ ریال

فیش حقوقی مهر ۸۹ : ۳۵٫۵۶۹٫۵۰۱ ریال

فیش حقوقی مهر ۹۰: ۴۲٫۳۸۱٫۶۵۰ ریال

فیش حقوقی مهر ۹۱: ۴٫۱۴۴٫۶۰۴ ریال

اکنون متن کامل توضیحات محمدرضا عباسیان را که در قالب جوابیه‌ای ۱۶ صفحه‌ای  ارسال شده است که، تقدیم‌تان می‌شود:

روز گذشته و طی خبری با تیتر هیجان انگیز ” رمزگشایی از ماجرای ۱۴۶۹۹۸۶۹۴۷ تومان دریافتی آقای مدیرعامل+اسناد ” در ادامه پروژه به اصطلاح افشاگری که حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی کشور در روز یکشنبه و یادداشت تلگرامی مبهمش کلید زد، با انتشار گزارش محرمانه رضا بشردوست مدیر وقت حراست سازمان سینمایی به اصطلاح افشاگری دریافت مبلغ یک میلیارد و چهارصد و شصت و نه میلیون نهصد هشتاد و شش هزار و نهصد و چهل و هفت تومانی من در طول ۳۴ ماه مدیریت عاملی موسسه رسانه های تصویری پرداخت.

دو فیش حقوقی از دو مدیر دولت احمدی‌نژاد منتشر شد +عکس
(موارد علامتگذاری شده با خط قرمز در متن گزارش کذب میباشند)

این سوال که چگونه تابناک به گزارش محرمانه یک اداره کل حراست دسترسی پیدا کرده و اصلا آیا اجازه انتشار این اسناد را داشته یا خیر را طرح نمی کنم اما از آنجا که این گزارش مملو از اشکالات بسیار ساده و بدیهی است سوال مهم اینجاست چگونه نه مسئولین سازمان سینمایی که این اسناد را منتشر کرده اند یکبار نگاهی به آن نینداخته اند و نه مسئولین سایت تابناک پیش از انتشار.

بر خلاف ادعای این گزارش کل دریافتی های شخص بنده از محل حقوق و مزایا، حق ماموریتها و پاداشها یک میلیارد ویکصد میلیون تومان پایینتر است.

گزارش منتشر شده در سایت تابناک دقیقاً یک میلیارد و نود و پنج میلیون و نهصد شصت و هشت هزار و چهل و نه تومان خطا دارد اما چگونه چنین خطای فاحشی ممکن است؟!!

دو فیش حقوقی از دو مدیر دولت احمدی‌نژاد منتشر شد +عکس
(موارد علامتگذاری شده با خط قرمز در متن گزارش کذب میباشند)

کل ۷۰۰ میلیون جمع صفحه ۲ میبایست از حساب ادعایی آقای ایوبی خارج شود چرا که اولاً همه این اعداد و جمعش دروغ و کذب است و دوماً همه حق ماموریتهای بنده (البته باز هم به اشتباه) در صفحات ۳ تا ۵ یکبار دیگر محاسبه شده است.

جذاب ترین بخش این گزارش برگه شماره ۲ است که بر اساس تاکید آقای بشردوست در برگه شماره ۱ این برگه حق ماموریت های من است. اما همه حق ماموریتهای من یکبار دیگر درصفحات ۳ تا ۵ محاسبه شده است که البته هم اینجا و هم آنجا به اشتباه قید شده است. اما این برگه بندهایی حاوی بندهای کاملا دروغ و البته خنده دار است. اگر یک بچه دبستانی هم این گزارش را تهیه میکرد چنین اشتباهاتی مرتکب نمیشد.

۱- جمع مبلغ این صفحه بر اساس مبلغ حق ماموریت و نرخ متوسط ارز در آن سالها معادل ۹۳۳ روز ماموریت خارج از کشور است در حالیکه من جمعاً حدود ۱۰۰۰ روز مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری بوده ام!!

۲- بنده ماموریتی به تاجیکستان و بنگلادش نداشته ام.

۳- از جذاب ترین و سوال برانگیزترین بخشهای این صفحه از گزارش ردیف ۸ با نام آلمان با حق ماموریت ۱۳۳ میلیون تومانی و ردیف ۱۹ فرانسه با رقم ۴۴۷ میلیونی است. هرچه اسناد مالی موسسه در سالهای حضورم را بررسی کردم نتوانستم بفهمم این اعداد از حاصل جمع چه عددهایی بوجود امده است. حتی با سرجمع سفر همه افراد اعزامی و هنرمندان اعزامی به مناسبتهای مختلف به این دو کشور و حتی هزینه های اجاره غرفه در بازارهای فیلم این دو کشور نیز فاصله دارد. چطور میشود من ۵۸۰ میلیون تومان فقط حق ماموریت به آلمان و فرانسه گرفته باشم؟!!!!

۴- رقم جذاب و بازهم گیج کننده این صفحه ردیف ۱۰ بندرعباس- ابوموسی به مبلغ ۱۹ میلیون تومان است!!!! سند این رقم را در اسناد هزینه پیدا کردم. این مبلغ مجموع هزینه سفر هیئت هنرمندان و مدیران به جزیره ابوموسی برای برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره فیلم ویدئویی یاس میباشد، نه دریافتی حق ماموریت شخص من!!!!!

۵- ازآنجا که کل این صفحه میبایست از محاسبه حذف شود چرا که تکرار میکنم حق ماموریتهای شخص من در صفحات بعد آمده و این ارقام همگی دروغ و اشتباه و ترکیبی از مجموعه حق ماموریت افراد و هزینه های جاری میباشد به بندهای دیگر نمیپدازم.

دو فیش حقوقی از دو مدیر دولت احمدی‌نژاد منتشر شد +عکس
(موارد علامتگذاری شده با خط قرمز در متن گزارش کذب میباشند)

صفحه ۳ در ابتدا مجموعه حقوق دریافتی من را ارائه کرده است،حقوق دریافتی من در ۸ ماه سال ۸۹ میانگین سه میلیون پانصد هزارتومان بوده است، در سال ۹۰ چهار میلیون دویست هزار تومان، در سال ۹۱ چهار میلیون و هفتصد هزار تومان و در دو ماه سال ۹۲ پنج میلیون سیصد هزار تومان و در این بخش نیز تنظیم کنندگان مجموع حقوق دریافتی من را حدود ۲۵ میلیون تومان بیشتر زده اند.

دو فیش حقوقی از دو مدیر دولت احمدی‌نژاد منتشر شد +عکس
(تصویر فیشهای حقوقی من در سه سال)

یک میلیارد و صد میلیون از این گزارش به اشتباه درج شده استیک میلیارد و صد میلیون از این گزارش به اشتباه درج شده است

دو فیش حقوقی از دو مدیر دولت احمدی‌نژاد منتشر شد +عکس

دو فیش حقوقی از دو مدیر دولت احمدی‌نژاد منتشر شد +عکس

(موارد علامتگذاری شده با خط قرمز در متن گزارش کذب میباشند)

اما در ادامه صفحه ۲ و صفحات ۳ و ۴ مجموعه ای از ارقام به عنوان دریافتی شخصی من قید شده که غالباً دروغ و یا غلط میباشند.

۱- در مورد حق ماموریتهای خارج از کشور و موارد ذکر شده در این ۳ صفحه باید گفت اصولاً حق ماموریتها از سه بخش تشکیل میشود هزینه هتل، هزینه خورد و خوراک و حق ماموریت که این اعداد در گزارش و در احکام ماموریت یکجا قید شده در حالیکه حداقل نیمی از این هزینه ها بابت هزینه اقامت و خورد و خوراک من مامور جزو پرداختی های من محسوب نمیشود.

کل حق ماموریت من در ۳۴ ماه مدیرعاملی موسسه مبلغ یکصد و شش میلیون و هفتصد و نه هزار ششصد و پنجاه و چهار تومان میباشد که با کسر هزینه هتل و هزینه خورد و خوراک قید شده در آیین نامه سفرهای خارجی کارکنان دولت که در موسسات سازمان سینمایی هم مشابه آن عمل میشود این رقم به حدود ۶۰ میلیون تومان کاهش میابد.

۲- در ردیفهای ۱و۲ صفحه۳ گزارش و ردیفهای ۳ و ۸ و ۱۱ و ۱۲ و ۱۵ و ۲۰ و ۲۴ و ۲۶ و ۲۷ و ۳۱ و ۳۴ و۳۷ و۳۹ صفحه ۴ گزارش و ردیفهای ۳ و ۵ و ۱۲ و ۱۴ و ۱۵ و ۲۱ صفحه ۵ ارقامی به عنوان پول بلیط ماموریتهای خارجی من آورده شده که هیچ ارتباطی به دریافتی های شخص من در هیچکدام از قالبهای حقوق و مزایا و پاداش و حق ماموریت نمی گنجد و بعنوان دریافتی بنده کذب محض است!!!

۳- در ردیف ۳۷ صفحه ۴ هزینه ماموریت لس آنجلس آمریکا قید شده که بنده تا کنون هیچ سفری به آمریکا نداشته ام!!!!

۴- پاداشهای شش ماهه پرسنل، عیدی پرسنل و یا بازخرید پرسنل قید شده در ردیفهای ۵ و ۱۷ و ۱۹ و ۲۱ و ۴۰ صفحه ۴ و ردیفهای ۷ و ۸ و ۱۰ صفحه ۵ مربوط به همه کارکنان حوزه مدیرعامل و نه شخص مدیر عامل بوده است.

دو فیش حقوقی از دو مدیر دولت احمدی‌نژاد منتشر شد +عکس
(موارد علامتگذاری شده با خط قرمز در متن گزارش کذب میباشند)

۵- از بخشهای جذاب این سه صفحه گزارش میتوان به رقم ۰۰۰/۰۴۰/۸۷ ریال معادل ۴۰۰۰ یورو بعنوان تتمه هزینه طراحی و اجرای غرفه کن فرانسه در ردیف ۳۲ صفحه ۴ اشاره کرد که طبیعتاً ارتباطی به دریافتی شخصی من نداشته است!!!!

۶- همچنین ردیف ۴۱ صفحه ۴ مربوط به هرینه ثبت نام بازار فیلم میپ به مبلغ ۱۰۰/۵۳۹/۲۴ میباشد که بازهم به حقوق شخصی من ارتباطی ندارد.

۷- در ردیف ۱ صفحه ۵ مبلغ ۱۵۰۰ دلار معادل ۰۴۱/۸۱۸/ ۱۸ ریال بابت هزینه زیرنویس فیلمها در هفته فیلم لیتوانی به حساب حقوق و درآمد من گذاشته شده است؟!!!!!

۸- هزینه ضیافت شام افتتاحیه هفته فیلم لهستان به مبلغ ۲۰۰۰ یورو و معادل ۸۴۰/۶۰۹/۷۸ ریال طبق ردیف ۴ صفحه ۵ نیز ارتباطی به دریافتی های شخصی من ندارد.

۹- ردیفهای ۱۴ و ۱۸ صفحه ۵ نیز مربوط به ماموریت جشنواره کن سال ۹۲ میباشد که با توجه به استعفای من در پایان اردیبهشت ماه سال ۹۲ این ماموریت انجام نگرفته و هزینه ای بابت آن به من پرداخت نشده است.

۱۰- از ردیف ۲۰ صفحه ۵ به بعد مربوط به زمانی است که بنده استعفاء داده و دیگر مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری نبوده ام پس اضافه کاریهای قید شده در ردیفهای ۲۳ و ۲۷ این صفحه جمعاً به مبلغ ۱۲۱/۹۵۹/۲۳ ریال ارتباطی به من ندارد و قاعدتاً مربوط به مدیرعامل وقت است.

همچنین براساس ردیف ۲۹ هزینه اهداء آی پد و لب تاب به مدیرعامل دربهمن ماه ۹۲ یعنی ۹ ماه پس از استعفای بنده ارتباطی به من ندارد یا پاداشها عیدی و بازخرید پرسنل ذکر شده در ردیفهای ۳۰ و ۳۱ و ۳۲ در اسفندماه ۹۲ و در زمان مدیرعاملی حسین مسافر آستانه هم به من ربطی ندارد.

۱۱- اما یکی از خنده دارترین یا به تعبیری گریه دارترین بخشهای این گزارش فروش حقوق فیلمهای ویدئویی به تهیه کنندگی من به آقای مسافر آستانه مدیرعامل وقت در اسفند ۹۲ به مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان میباشد که این رقم هم جزو دریافتی های یک میلیارد و چهارصد و شصت میلیون تومانی من در زمان مدیرعاملی موسسه آمده است در حالیکه ۱۰ ماه از همکاری من با موسسه گذشته و این قرارداد در زمان ریاست آقای ایوبی صورت گرفته است.

در مجموع با حذف کامل صفحه ۲ گزارش که علاوه بر آنکه کذب محض است، حق ماموریتهای خارجی من بطور کامل در صفحات ۳ تا۵ آمده و احذف دروغها و پرداختهای نامربوط به من و اصلاح اعداد غلط این گزارش جمعاً دارای نزدیک به ۱ میلیارد و یکصد میلیون تومان (دقیقاً ۹۴۱/۶۸۴/۹۵۹/۱ ریال) دروغ، سند سازی، نشر اکاذیب، تهمت و افتراء و بی حیثیت کردن آبروی یک فرد میباشد.

اما ذکر چند نکته بسیار مهم:

الف- سایت تابناک در کنار انتشار این گزارش به چرایی سفرهای خارجی من پرداخته که در این مجال و بطور خلاصه بگویم در آنزمان مسئولیت بین الملل سینمای ایران به موسسه رسانه های تصویری واگذار شده بود و این سفرها در راستای پیگیری اهداف سازمان سینمایی در عرصه بین الملل بوده که توضیح مفصل آن به فرصتی بیشتر نیاز داشته و چنانچه سایت تابناک علاقه مند باشد در فرصتی دیگر و بطور مفصل درباره اهداف و نتایج عملکرد بین الملل موسسه رسانه های تصویری در دوره خود و مقایسه آن با عملکرد دولت فعلی در همین زمینه خواهم پرداخت.

ب- موسسه رسانه های تصویری علاوه بر ماموریت ذاتی خود یعنی شبکه نمایش خانگی نیابت از موسسه امور جشنواره ها و بین الملل را داشت و برگزاری دوجشنواره موفق ۳۰ و ۳۱ فجر یکی به دبیری برادر عزیزم محمد خزایی و دیگری به دبیری من و برگزاری یکدوره جشنواره فیلم ویدئویی یاس بخشی از دستاوردهایش بوده است. همچنین مسئولیت ستاد مبارزه با عرضه غیرمجاز محصولات فرهنگی و هنری برعهده این موسسه بود.

ج- موسسه رسانه های تصویری در سال ۸۸ یک میلیارد زیان ده بوده این رقم در سال ۸۹ که من نیمه ان به موسسه پیوستم به پانصد میلیون زیان کاهش پیدا کرد. اما به فضل خدا و تلاش همکاران در سال ۹۰ موفق به کسب در آمد هشت میلیارد و سیصد میلیون تومانی و در سال ۹۱ درآمد هشت میلیارد و پانصد میلیون تومانی شد. امری که در سال ۹۲ تنها ۱۰ ماه بعد از ترک بنده به زیان ۵/۱ میلیارد تومانی و سال بعد از آن به زیان ۴ میلیاردی رسید!

و اما چند سوال:

الف- چرا ریاست سازمان سینمایی این زمان را برای این به اصطلاح افشاگری دروغ انتخاب کرده در حالی که تاریخ نامه محرمانه مدیرکل حراست سازمان سینمایی ۲۳/۴/۹۴ است، آیا به … برای فرافکنی #فیش_گیت دولت یازدهم عمل کرده یا فرار ایوبی از بحران سوءمدیریت مفرط خود در سازمان سینمایی است؟!!!!

ب- چطور میشود نه مدیر وقت حراست سازمان سینمایی در زمان تنظیم گزارش و نه رئیس سازمان سینمایی در زمان ارائه این گزارش هیچ توجهی به جزییاتش نکرده اند که حداقل بندهای واضح هزینه های اجرایی یا تکرار مکررات هفتصد میلیون تومانی آن را حذف کنند. آیا کینه، حرص، عصبیت، بی برنامگی، سوء مدیریت اینچنین چشم انسانها را کور میکند؟!!!!!

ج- آقای ایوبی قول داده بود فیش حقوقی مدیران دولتش را همزمان با اعلام فیشهای حقوقی مدیران دولت قبل منتشر کند. آیا به قول خود عمل میکند؟ آیا فیشهای مدیران سازمان سینمایی در دولت یازدهم هم با همین سطح از جعل و دروغ منتشر خواهد شد؟!!!!!!

پاسخ عباس اسداللهی خزانه دار پیشین موسسه رسانه‌های تصویری

همچنین عباس اسداللهی خزانه دار پیشین موسسه رسانه‌های تصویری نیز نسبت به اسناد منتشر شده از دریافتی‌اش پاسخی داده که با وجود نامفهوم بودن بخش‌هایی و اتهام آمیز بودن بخش‌های دیگر، تابناک این جوابیه را منتشر می‌کند:

با توجه به گزارش منتشرشده در سایت تابناک http://www.tabnak.ir/fa/news/607401/ ، در خصوص دریافتهای اینجانب در مدت ۵۱ ماه)تیرماه ۸۹ تا شهریور ۹۳ وزارت فرهنگ و «وابسته به سازمان سینمایی» رسانههای تصویری «(در ایام خدمت در مؤسسه غیرواقعی و غیر مستند است و با توجه به اینکه این گزارش موجب تشویش اذهان عمومی شده است، علیرغم میل باطنی» ارشاد اسلامی به منظور تنویر اذهان هموطنان عزیز و مؤمنین گرامی که بعضاً این گزارش را از طریق شبکه های اجتماعی برای بنده و خانواده ام ارسال کرده و یا حضوری سؤال نموده اند؛ مطالب خود را در سه بخش گزارش دریافتها، سؤالات و قسمت پایانی تقدیم میدارم.

الف. دریافتی ها
۱ . حقوق و مزایای اینجانب برای مدت ۵۱ ماه مذکور در گزارش حدودی و ناخالص ۲۲۶٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است که با کسر تقریبی ۱۵ % به عنوان کسورات قانونی ۱۹۲٫۱۰۰٫۰۰۰ تومان میشود. متوسط دریافتی ماهانه با کسر مذکور( ۳٫۷۰۰٫۰۰۰ تومان) سه میلیون و هفتصد هزار تومان است.

۲ . جمع دریافتها از بابت مأموریتهای خارج از کشور با لحاظ کردن هزینه هتل و غذا حدوداً ۴۷٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است که با رقم ذکرشده در گزارش یعنی؛ ۹۲٫۸۳۵٫۸۰۰ تومان؛ به میزان ۴۵٫۸۳۵٫۸۰۰ تومان افزایش نشان میدهد. این افزایش در گزارش ارائه شده ناشی از چیست؟ آیا رقم دریافتی با مرکز هزینه مربوط به خزانهدار خلط نشده است؟ چرا اینچنین خلطی صورت گرفته و گزارش اینطور تهیه شده است؟

۳ . بررسیها نشان میدهد بهطورکلی حدود ۲۴۶٫۷۳۳٫۵۰۰ تومان افزون بر دریافتی اینجانب در گزارش ذکرشده است. این افزایش مربوط به چیست و چرا چنین شده است؟ اینجانب اعلام آمادگی مینمایم که فیشهای حقوقی خود را در دوره های مختلف به رؤیت هر مرجعی برسانم.

ب. سؤالات
۱ لذا پیشنهاد خزانهدار بعد از بنده « . خوب است دریافتیها و خدمات اینجانب بابت حقوق و مزایا با را در مورد «رسانه های تصویری» می نمایم مقایسه شده تا قضاوت بهتری شود! نمایندهای از طرف بنده و نمایندهای از طرف تهیهکنندگان گزارش، اسناد موجود در مؤسسه دریافتی‌های اینجانب و نیز خزانه‌دار بعد از من را بررسی و نتیجه را منتشر نمایند.

۲ . چرا دریافتها تجمیع شده؟ آیا برای بزرگ جلوه دادن آنها نبوده است؟

۳ . خوب است دریافتی اینجانب با مدیران دیگر دستگاهها با پست مشابه مقایسه شود. چرا چنین نشده است؟

۴ و از حوزه سینما و از یک مدیر میانی و در » غیر مستند « و » غیرواقعی « . چرا در جریان انتشار فیشهای حقوقی، این گزارش گزارشی که حداقل یک سال از آن گذشته است، منتشر میشود؟ » غیرواضح « و » اکسل « فرمت

۵ . چرا درحالیکه امکان دسترسی به فیشهای حقوقی و احکام کارگزینی اینجانب میسر بوده، فیشها و احکام منتشرنشده است؟ کسی که به این نامه دسترسی داشته، میتوانسته کلیه فیشهای حقوقی را منتشر کند؛ چرا نکرده است؟

۶ . آیا بازنده این جریان جز مردم مؤمن به نظام و اصل نظام کس دیگری است و برنده آن جز دشمنان نظام کس دیگری خواهد بود؟

۷ . آیا با این شرایط، کار در دستگاهها و مراکز دولتی و وابسته به دولت)دولت در معنای عام آن( راحت خواهد بود و مدیری جرأت فعالیت خواهد داشت؟ آیا آسیب ترس ناشی از فعالیت و کار جز اینکه متوجه مردم و کشور شود، متوجه چیز دیگری خواهد بود؟

۸ . آیا ما در این ماجرا و امثال این ماجرا، دچار خطا و گناه نمیشویم؟ گناه تهمت و غیبت؟ چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ آیا این شیوه مدیریت صحیح است؟

۹٫ چرا در قبال دریافتها، خدمات یک مدیر دیده نمیشود تا مقایسهای بین آنها صورت بگیرد؟

۱۰ . اشخاص مطلع از اصول حسابداری و مالی، تفاوت بین مراکز هزینه که برای به دست آوردن قیمت تمامشده کالا و خدمات است با دریافتی ماهانه(خالص و ناخالص) و تفاوت بین هزینه و دریافتی را میدانند. چرا در گزارش ارائهشده به این تفاوتها اشارهای نشده است؟

۱۱ . چرا پاداشها در حقوق و مزایا لحاظ شده است؟ این خلاف ماده ۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری است. آیا برای این نیست که عدد حقوق و مزایا در اذهان مردم بزرگ جلوه کند؟

۱۲ . چرا پاداش پایان خدمت در مؤسسه که مربوط به ۸ سال خدمت یعنی؛ ۹۶ ماه است برای ۵۱ ماه عنوانشده است؟

۱۳ بازرس قانونی و حسابرس نداشته و گزارش ایشان در پایان سال مالی » رسانههای تصویری « . آیا مگر هیئتامنای مؤسسه ۹۲ و ۹۳ منتشرنشده است؟ مگر این دریافتها بدون رعایت آییننامهها و مصوب هیئتامنا و بدون دستور مقام بالاتر بوده است؟

۱۴ چند مسئولیت داشتهام و بابت همه آنها یک حقوق و مزایا دریافت کرده و حتی بابت » رسانههای تصویری « . اینجانب در مؤسسه مسئولیت شرکت خارج از کشور هیچگونه دریافتی نداشتهام. چرا این موضوع در گزارش ذکر نشده است؟

۱۵ . آیا همچنان که در گزارش آمده است، عرف مؤسسات دریافت پاداش عملکردها نیست؟ آیا در حال حاضر پاداش عملکرد پرداخت نمیشود و آیا پاداش عملکرد بنده بهرغم مصوبه سال ۹۳ هیئتامنا برای سال ۹۲ و ۶ ماهه سال ۹۳ پرداخت شده است؟

۱۶٫ چرا فروش فیلم به تهیه کنندگی آقای عباسیان که در زمان مدیرعاملی سابق صورت پذیرفته است، به اینجانب در دوران سرپرستی ام نسبت داده اند؟

گذشته از این سؤالات و سؤالات دیگر که از آنها میگذرم نامه خود را با بخش زیر پایان میبخشم.

ج. قسمت پایانی

در پایان باید گفت آیا گزارش تهیهشده گزارش خلاف واقع نیست؟ آیا انتشار آن مصداق افترا و نشر اکاذیب نیست؟ آیا انتشار نامه، انتشار اخبار شغلی نیست؟ آیا میشود به فرض صحت گزارش و صدور حکم مجرمیت بدون حکم قطعی دادگاه آن را منتشر کرد؟

تهیه کنندگان این گزارش غیرواقعی و منتشرکنندگان آن چگونه به درگاه الهی حاضر خواهند شد و پاسخ خواهند داد و چگونه میتوانند احساسات جریحه دار شده خانواده و اینجانب را التیام بخشند و آسیب روحی آنها را جبران کنند و چگونه آبروی ازدسترفته را میتوان به دست آورد؟

در پایان معروض میدارم، اینجانب حق خود را برای پیگیری و رجوع به مراجع قانونی محفوظ میدانم.

عباس اسداللهی

منبع: تابناک

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=150514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x