تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

پول‌های نامتعارف همچنان داغ سنگینی بر دل مردم است/مسئله موشکی ما به سازمان ملل و برجام ربطی ندارد

  • کد خبر : 150095
  • 02 مرداد 1395 - 0:15
پول‌های نامتعارف همچنان داغ سنگینی بر دل مردم است/مسئله موشکی ما به سازمان ملل و برجام ربطی ندارد

امام جمعه موقت تهران گفت: مردم خوی اشرافی‌گری برخی مسئولان را تحمل نمی‌کنند.

 به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»؛ آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن اشاره به اتفاقات اخیر بحرین گفت: حقیقت این است که در بحرین حکام، جامعه فرعونی شکل داده‌اند. از نگاه قرآن جامعه فرعونی جامعه‌ای است که هر جنایتی در آن رخ میدهد و وضعیت امروز بحرین همینگونه است.
وی ادامه داد: در بحرین حاکمی با مدیریت و همکاری آمریکا و انگلیس بدترین برخوردها را با مردمش دارد. طبق مواد حقوق بشر هیچکس حق سلب تابعیت از شخصی را ندارد مگر اینکه جنایتکار باشد. خوشبختانه وزارت خارجه کشورمان در این مورد موضع خوبی گرفته است. اما باید تلاش خود را بیشتر کند.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: نماز جمعه یک نماز عبادی سیاسی است و به همین دلیل است که امام جمعه را ولی فقیه مشخص میکند. حضور نمازگزاران در نماز جمعه مانور بیعت با نظام اسلامی است. من نماز جمعه را سرمایه نظام میدانم.
نماینده مجلس خبرنگاران رهبری با اشاره به حقوق‌های نجومی برخی مسئولین ادامه داد: پول‌های نامتعارف همچنان داغ سنگینی بر دل مردم است و مردم خواهان عدالت در نظام اسلامی هستند. مسئولین ما نباید خوی اشرافی‌گری را زنده کنند. خوشبختانه مسئولین سه قوه به طور جدی وارد عرصه مبارزه با این موضوع شده‌اند و ما امیدواریم این مسئله مقطعی نباشد.
آیت الله خاتمی تصریح کرد: سیاسی کردن مسئله حقوق‌های نجومی اصلا درست نیست این حقوق‌ها در هر دولت و هر زمانی که بوده و باشد محکوم است. مردم انتظار دارند تا اقدام قاطعانه در این زمینه انجام شود. مسئولان کشور بدانند که سرمایه‌شان اعتماد مردم است. چطور میشود که زوج‌های جوان برای گرفتن ۱۰ میلیون وام ازدواج مشکلات فراوان دارند، اما بعضی حقوق‌ها سر به فلک میکشد. برخوردهای مقطعی با این موضوع دردی را دوا نمی‌کند و باید منافذ این حقوق‌ها در هر سازمانی بسته شود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به گزارش اخیر بان‌کی‌مون رئیس سازمان ملل متحد در مورد کشورمان گفت: این گزارش بسیار ظالمانه و غیرمنصفانه بود. مسئله موشکی ما نه به سازمان ملل ربط دارد و نه به برجام. از دبیر کلی که تحت تاثیر صهیونیست‌ها قرار دارد بیشتر بر نمی‌آید. ملت ما ۴ دهه است که مقاومت کرده است. ما پای عهد خود در برجام هستیم اما اگر قرار به عهدشکنی باشد کاری می‌کنیم که تا ابد پشیمان شوند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کودتای جمعه گذشته ترکیه اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران کودتای ترکیه را به شدت محکوم کرد و به نظر به رای مردم ترکیه احترام گذاشت. ما با همین ملاک از رای مردم سوریه، فلسطین و بحرین حمایت می‌کنیم. پس موضع نظام ما موضعی مبنایی است. اما حمایت دولت ایران از ترکیه بر مبنای تایید تمامی کارهای اردوغان نیست.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ترکیه پس از آنکه به علت سقوط جنگنده روسی رسما از روسیه عذرخواهی کرد دو عذرخواهی دیگر به جهانیان بدهکار است. که اولین آن عذرخواهی از قربانیان داعش در سراسر جهان و دومی عذرخواهی بابت رفتارهای منافقانه در قبال رژیم صهیونیستی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حادثه تروریستی نیس فرانسه گفت: ما کشتن بیگناهان در تمام دنیا را محکوم میکنیم. داعش برای مقابله با نظام اسلامی تولید شد. اما گریبان تولیدکنندگان آن را گرفت. تروریسم خوب و بد ندارد و فرانسه نباید تروریسم را به خوب و بد تقسیم کند چرا اولاند از منافقین حمایت میکند و برای آنها نشست برگزار مینماید.
آیت الله خاتمی در پایان خاطر نشان کرد: فرانسوآ اولاند رئیس جمهور فرانسه حادثه نیس را تروریسم اسلامی خطاب کرد. من به او میگویم که ۸۲ درصد قربانیان تروریسم در جهان مسلمانان هستند. اتهام به اسلام بدتر از ترورهای صورت گرفته است. همین رفتارهای اولاند تروریست و امثال داعش را به وجود آورده است و قطعا روزی مردم فرانسه یقه دولت فرانسه را خواهند گرفت.
انتهای پیام /
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=150095

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x