تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

ادویه‌ای که قدرت یادگیری را افزایش می‌دهد

  • کد خبر : 149868
  • 31 تیر 1395 - 2:16
ادویه‌ای که قدرت یادگیری را افزایش می‌دهد

تصور کنید اگر تمام کاری که باید برای یادگیری بهتر انجام می‌دادید این بود که ادویه‌ای خوشمزه روی غذایتان بریزید. اینطور که پیداست این مسئله چندان هم بعید نیست.

 

تصور کنید اگر تمام کاری که باید برای یادگیری بهتر انجام می‌دادید این بود که ادویه‌ای خوشمزه روی غذایتان بریزید. اینطور که پیداست این مسئله چندان هم بعید نیست. محققان به تازگی دریافتند که دارچین می‌تواند فردی را که در یادگیری ضعیف است، به فردی قوی و باهوش تبدیل کند. در واقع یافته‌های آنها گویای آن است که چگونه این ادویه خانگی می‌تواند باعث افزایش عملکرد پروتئینی حیاتی شود که برای یادگیری و حافظه بسیار مفید است.
یکی از محققان این تحقیق می‌گوید: «درک و شناخت مکانیسم‌های مغزی که منجر به یادگیری ضعیف می‌شود، برای ارتقای استراتژی‌های مفید و مؤثر به منظور ارتقای حافظه و قدرت یادگیری اهمیت فراوانی دارد.»
با توجه به این مسئله، محققان گروهی از موش‌هایی را که قابلیت یادگیری آنها دچار اختلال شده بود انتخاب کرده و آنها را در داخل یک هزارتوو (یا پیچ‌راه) قرار داده و زمان‌بندی کردند تا ببینند چقدر طول می‌کشد تا راه خروج را بیابند. دفعه بعد، به موش‌ها به مدت یک ماه و هر روز دارچین دادند و بعد آنها را در هزارتوی دیگری با همان دشواری قرار داده و دریافتند آنها قادرند نسبت به قبل و زمانی که دارچین نخورده بودند، مسیر خروج را سریع‌تر پیدا کردند.
محققان بر این باورند که وقتی دارچین هضم می‌شود، بدن آن را به سدیم بنزوآت تبدیل می‌کند که باعث ارتقای سطح کارکرد نورون‌های سالمی می‌شود که برای یادگیری بسیار مناسبند. با این حال، وقتی محققان این آزمایش را با موش‌هایی که در یادگیری عملکرد خوبی داشتند تکرار کردند، هیچ پیشرفت چشمگیری در توانایی آنها برای فرار از هزارتو مشاهده نشد.
یکی از محققان در ادامه افزود: «ما به شکل موفقیت‌آمیزی توانستیم با استفاده از دارچین، تغییراتی را ایجاد کنیم که در مغز موش‌هایی با قابلیت یادگیری ضعیف رخ می‌داد. تفاوت‌های فردی در یادگیری و عملکرد تحصیلی مشکلی جامع است. ما می‌بایست این راهکار را در افرادی که قابلیت یادگیری ضعیف‌تری دارند بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. اگر این نتایج را بتوان در دانش‌آموزانی که قدرت یادگیری ضعیفی دارند تکرار کرد، می‌توان گفت که به پیشرفت چشمگیری رسیده‌ایم.»
منبع: thehealthsite
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=149868

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x