تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

“غلطی از صهیونیست‌ها سربزند، با خاک یکسان خواهند شد” / دیدار در تلاویو؛ ۷دقیقه بعد از پرتاب+ تصاویر

  • کد خبر : 149688
  • 30 تیر 1395 - 20:19
“غلطی از صهیونیست‌ها سربزند، با خاک یکسان خواهند شد” / دیدار در تلاویو؛ ۷دقیقه بعد از پرتاب+ تصاویر

صدها هزار موشک حزب الله در زمین کاشته شده و هرجا در سرزمین های اشغالی را لازم باشد هدف قرار می دهد.

به گزارش  گروه سیاسی«کمال مهر»؛؛ در سال ۱۳۶۱ گروه های اسلام گرای جنوب لبنان با الهام از اندیشه های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، با یکدیگر متحد و جنبشی به نام حزب الله را پایه گذاری کردند. در نیمه اول خرداد ۶۱، تهران میزبان کنفرانس نهضتهای آزادی‌بخش بود و نیروهای اسلام گرا و شخصیت های روحانی لبنان که در این کنفرانس شرکت کرده بودند، خواستار کمک فوری ایران به مردم لبنان گردیدند.
** چگونگی تشکیل حزب الله لبنان
پس از آن زمینه برای مذاکره این مجموعه های اسلام گرا فراهم شد که منجر به تشکیل کمیته ۹ نفره متشکل از روحانیون شیعه، شخصیت های وابسته به جنبش امل اسلامی، حزب الدعوه لبنان، کمیته های یاری انقلاب اسلامی و بعضی از شخصیت های مستقل، گردید.
کمیته ۹ نفره ماموریت داشت تا برای این جریان های اسلامی متفرق، تشکیلات سیاسی جدیدی را بر اساس “پایبندی به ولایت فقیه” و “نبرد با اسرائیل” پی ریزی کند. پس از اتمام ماموریت، یک شورای پنج نفره از میان آنان انتخاب گردید که ریاست تشکیلات جدید را بر عهده گرفت؛ این شورای جدید به “شورای لبنان” نامگذاری گردید.
همزمان با گسترش عملیات مقاومت علیه اشغالگران توسط شورای لبنان، شعارهایی حاوی عبارت “حزب الله” در لبنان ظهور یافت به طوریکه شورای لبنان در ماه مه ۱۹۸۴ (اردیبهشت ۱۳۶۳) تصمیم گرفت نام ثابت خود را “حزب الله انقلاب اسلامی در لبنان” بنامد.
بعد از آن گروه‌ها و شبکه‌های کوچک مقاومت به حزب الله پیوستند و پایه‌های اولیه گسترش حزب الله در جنوب لبنان را راه اندازی کردند. پس از راه اندازی دوره های آموزش نظامی در بقاع، به تدریج هسته های مقاومت تشکیل شد و ابتدا به بیروت که در محاصره بود، اعزام شدند.
شروع حرکت نظامی حزب الله همزمان با فرصتی که اسرائیل به یاسر عرفات و رزمندگان فلسطینی برای خروج از لبنان در اوت ۱۹۸۲ داده بود آغاز شد و حزب الله در ابتدای فعالیت مقاومت،علیه ارتش اسرائیل روش مسامحه و گذشت را در برخورد با افرادی که به گونه ای در ارتباط با ارتش اسرائیل بودند، در پیش گرفت.
بدین ترتیب، حرکت نظامی حزب الله در قالب “مقاومت اسلامی” ، بدون اینکه هویت سیاسی رزمندگان حزب الله مشخص شود،تشکیل شد و به تدریج تشکیلات و سازماندهی حزب الله و مقاومت (شاخه نظامی آن)، قوام لازم را پیدا کرد. حزب الله دریافت که باید هویت مقاومت اسلامی را اعلام نماید زیرا کتمان این مسئله در واقع یک شمشیر دو لبه بود.
** دبیر کل حزب الله رهبر”شجاع” و “مومن”
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی از حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه و مقایسه‌ی این پیروزی با شکست ارتش‌های قوی سه کشور عربی از رژیم صهیونیستی، تأکید کردند: حزب‌الله و جوانان مؤمن آن همچون خورشید می‌درخشند و مایه‌ی افتخار دنیای اسلام هستند.
درجریان جنگ ۳۳ روزه مقام معظم رهبری بیانیه ای خطاب به سیدحسن نصرالله صادر کردند و آن را با این عبارت به آخر رساندند: سلام بر”رهبر بزرگ عربی سیدحسن نصرالله”
سید حسن نصرالله در ۳۱ اوت سال ۱۹۶۰ در شهرک البازوریه از محله‌های فقیر نشین شرق صور در جنوب لبنان به دنیا آمد. نصرالله که پدرش سید عبدالکریم و دیگر اعضای خانواده‌اش از ساکنان روستای “البازوریه” در جنوب لبنان هستند، به دلیل مقاومت در جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی، به جایگاه رهبری مردم جهان عرب دست یافت.
نصرالله در پایان دوره دبیرستان وارد مبارزه ضد اسرائیلی شد و با وجود سن کم، به عنوان مسوول سازمانی جنبش شیعی “امل” در روستای البازوریه برگزیده شد.
وی از آغاز جوانی علاقه زیادی به تحصیل در علوم اسلامی داشت و به‌شدت تحت تاثیر افکار و اندیشه‌های امام “موسی صدر” رهبر ربوده شده شیعیان لبنان بود.
نصرالله در مدت حضور در جنوب لبنان با سید “محمد غروی” امام جمعه وقت شهر شیعه‌نشین “صور” آشنا شد و وی دبیرکل حزب‌الله را به پیوستن به حوزه علمیه نجف اشرف تشویق و یاری کرد.
وی در لبنان به حوزه امام منتظر (عج) در شهر شیعه‌نشین بعلبک در استان بقاع در شرق این کشور که سید عباس موسوی آن را تاسیس کرده بود، پیوست.
نصرالله دراین حوزه افزون بر ادامه دادن به تحصیلات دینی فعالیت سیاسی و سازمانی خود در جنبش امل در شرق لبنان را ادامه داد و سپس به عضویت دفتر سیاسی این جنبش درآمد.
وی همراه برخی از مقام‌های جنبش امل به سبب اختلاف‌های اساسی با رهبران این جنبش در مورد چگونگی رویارویی سیاسی و نظامی با پیامدهای ناشی از اشغال لبنان توسط اسراییل از امل خارج شد و مقدمات تاسیس حزب‌الله را با دوستان داخلی و خارجی‌اش فراهم کرد.
پس از تاسیس این حزب، نصرالله مسوولیت‌های مختلفی را برعهده گرفت تا این که پس از عزیمت به بیروت عهده‌دار منصب‌های مهمتری کردید. نصرالله پس از  تاسیس کمیته اجرایی حزب‌الله به ریاست این کمیته و نیز عضویت در شورای تصمیم‌گیری حزب رسید.
نصرالله در پی ترور سید عباس موسوی به وسیله بالگردهای اسراییلی در روستای “تفاحتا” هنگام بازگشت از روستای “جبشیت” در جنوب لبنان، از طرف شورای تصمیم‌گیری حزب‌الله به عنوان دبیرکل این حزب انتخاب شد.
نیروهای “مقاومت اسلامی” شاخه نظامی حزب‌الله در زمان دبیرکلی نصرالله دست کم با سه جنگ شدید ارتش رژیم صهیونیستی روبرو شدند که خسارت‌های انسانی و مادی فراوان بر این رژیم اشغالگر تحمیل کردند.
حزب‌الله به دبیرکلی نصرالله به دلیل شرایط خاص سیاسی حاکم بر لبنان، در انتخابات مجلس این کشور نیز شرکت کرده و توانسته نمایندگانی را به این مجلس بفرستد.
شکست‌های مفتضحانه رژیم اشغالگر در برابر مقاومت حزب الله در جنگ‌های اخیر، علاوه بر استحکام بخشیدن به مواضع حزب‌الله، مبتنی بر مقاومت، باعث شد تا سید حسن نصرالله به موفقیتی بی‌سابقه در میان اعراب دست یابد، تا این که به عنوان مهم‌ترین شخصیت جهان عرب شناخته شود.
** حزب الله لبنان هشتمین قدرت برتر موشکی دنیا
حزب الله در جنگ ۲۰۰۶، حدود ۱۴ هزار موشک به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کرد و ارزیابی های کنونی بیانگر آن است که بیش از ۱۰۰ هزار موشک در لبنان در اختیار دارد.
این در حالی است که اطلاعات منتشره از سوی رژیم صهیونیستی در تعداد موشک های حزب الله بسیار ناقص است، چرا که مقاومت اسلامی لبنان پس از جنگ ۲۰۰۶ به سامانه های پرقدرت موشکی و تجهیزات جدید و قوی نظامی برای دفاع دست یافته که در حد تصور کارشناسان نظامی صهیونیست ها نیست و فقط یک خطا از سوی این رژیم می تواند موجب بروز و ظهور قدرت بازدارندگی نظامی حزب الله شود، اقدامی که برای صهیونیست ها پشیمانی بزرگی به همراه خواهد داشت
طبق برآورد کارشناسان نظامی، حزب الله از لحاظ قدرت موشکی و دراختیار داشتن موشک ها و راکت ها درجهان در رتبه هشتم است، و همچنین زرادخانه ای را از انواع راکتها در اختیار دارد. توان حزب الله ازآمادگی مبارزه مستقیم فراتر رفته، گفت که حزب الله گروهی زیرک و شبیه به ایران است؛ این گروه مانند ایران وارد دنیای سایبر شده و در حال استفاده از پهپاد است، و اخیرا هم وارد دنیای فناوری های پیشرفته شده است.
روزنامه رای الیوم در گزارشی به قلم “زهیر اندراوس” به بررسی اظهارات اخیر مسؤولان رژیم صهیونیستی درباره قدرت حزب الله و روند تحولات آینده در صورت بروز جنگی احتمالی پرداخت و نوشت: “اظهارات مقامات اسرائیل درباره حزب الله در برهه اخیر رو به افزایش است.” خطر حزب الله به دلیل قدرت آن در وارد کردن ضربه سنگین نظامی به اسرائیل با یکصد هزار موشک یعنی میانگین ۱٫۲۰۰ موشک در روز است، که از سکوهای پرتاب موشک پنهان شده در دهها روستای جنوب لبنان شلیک خواهند شد. اگر درگیری روی دهد، احتمالا منطقه شمال (فلسطین اشغالی) روزانه با صدها موشک هدف قرار خواهد گرفت.
روزنامه الدیار چاپ لبنان نوشت ناتو قدرت حزب الله را در لبنان بررسی کرد و وابستگان امنیتی را مامور کرد در این باره از مردم عادی و غیر عادی سوال کنند .
بر اساس این گزارش این سازمان نظامی به چند طریق اطلاعاتی از نیروهای امنیت داخلی، دستگاه اطلاعاتی و احزاب نزدیک به حزب‌الله بدست آوردند مبنی بر اینکه قدرت حزب الله به ۶۵ هزار نیروی سازماندهی شده می‌رسد که ۱۵۰۰۰ نفر از آنها نظامی و آموزش دیده هستند و بقیه ارتش مردمی قوی و آموزش دیده و مجهز هستند که قدرت  ایمان شان بسیار قوی است.
 «موشه آرنس» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با درج مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی هاآرتص توانمندی‌های حزب‌الله لبنان را برای این رژیم «خطرناک» خواند و تصریح کرد: «حزب‌الله لبنان ۱۰۰ هزار موشک در اختیار دارد که قادرند شهرهای اسرائیل را هدف قرار دهند.» وی افزود: «موشک‌های حزب‌الله هر ساله دقت و برد بیشتری پیدا می‌کنند و تمامی این موشک‌ها اسرائیل را در معرض خطر قرار می‌دهند.» آرنس خاطرنشان کرد که به غیر از موشک‌های حزب‌الله، موشک‌های حماس و توانمندی هسته‌ای ایران نیز امنیت اسرائیل را تهدید می‌کنند.
سردار سرتیپ “حسین سلامی” جانشین فرمانده کل سپاه در این زمینه اظهار داشت: صدها هزار موشک حزب الله در زمین کاشته شده و هرجا در سرزمین های اشغالی را لازم باشد هدف قرار می دهد.
** جملاتی از مقام معظم رهبری درباره مواضع ایران نسبت به رژیم صهیونیستی
*برخلاف آرزوی احمقانه‌ی اقتدار و استحکامی که سیاستبازان خبیث برای رژیم صهیونیستی در سر می‌پروراندند، این رژیم روزبه‌روز به اضمحلال و نابودی نزدیکتر شده است.
*رژیم صهیونیستی در واقع یک رژیمی است که پایه‌های آن بشدّت سست است، رژیم صهیونیستی محکوم به زوال است.
*اگر غلطی از سردمداران رژیم صهیونیستی سر بزند، جمهوری اسلامی «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد.
*صریح میگوئیم. ما در قضایای ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجه‌اش هم پیروزی جنگ سی و سه روزه و پیروزی جنگ بیست و دو روزه بود. بعد از این هم هر جا هر ملتی، هر گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم و هیچ ابائی هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است.
ایران بارها نشان داده که قدرت برتر موشکی در منطقه و چه بسا جهان است در حالیکه دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران کاملا دفاعی بوده و همیشه از محور مقاومت دفاع خواهد کرد. مقاومت مردمی در منطقه باعث پیروزی‌های اخیر این جبهه در مقابل استکبار شده است و ما درآینده شاهد نابودی بیشتر دشمنان جهان اسلام و اضمحلال آنها خواهیم بود.
گزارش از مهدی شهرودی
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=149688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x