تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

دعوت از ابرو گوندش برای منشی‌گری در ایران!

  • کد خبر : 149469
  • 29 تیر 1395 - 1:54

حالا دیگر می‌توان به جای «پدیده» از عنوان گرایشی تازه و «مد» درباره آن حرف زد؛ کم‌تر از دو سال پیش بود که هجوم کاربران ایرانی به حساب شخصی لیونل مسی در اینستاگرام، همه را شگف‌زده کرد و کار تا آن‌جا بالا گرفت که جمشید مشایخی پیشنهاد داد به عذرخواهی از ستاره فوتبال آرژانتین بشتابد.

آن روز که نخستین کامنت‌های عجیب و غریب پای پست‌های مختلف لئو به اشتراک گذاشته می‌شد، کم‌تر کسی فکرش را می‌کرد که این اقدام، آجرهای بنای تا ثریا کجی است که قرار است به‌سرعت تبدیل به سبکی منحصربه‌فرد برای ایرانی‌ها در واکنش‌های اجتماعی در شبکه‌های مجازی باشد. آن روز کم‌تر کسی فکر می‌کرد که این رفتار قرار است تا این‌قدر فراگیر و تبدیل به مد شود. پس از آن بود که ستاره‌های سپهر سیاست، ورزش و هنر جهان، یکی یکی و با بهانه و بدون بهانه از سوی کاربران فارسی‌زبان مورد عنایت قرار داده می‌شدند؛ زن و مرد، پیر و جوان؛ گناهکار و بی‌گناه هم نداشت. تا مدتی ماجرا، صرفاً مربوط به هتاکی و گستاخی در کامنت‌ها می‌شد، پس از مدتی اما مثل همه عرصه‌ها قصه به هجو و طنز هم کشید و حالا مدتی است این مد، بیش‌تر، همین صورت طنز خود را حفظ کرده است. چندی پیش بود که یکی از غیرقابل‌پیش‌بینی‌ترین آدم‌ها به لحاظ این‌که می‌تواند صفحه اینستاگرامش از کامنت‌های فارسی پر شود، رخ نمود! یکی از دخترهای باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا. ماجرا این بار آن‌قدر بامزه بود که دختر رییس‌جمهور نیز به آن واکنش نرمی نشان داد و گفت این کامنت‌ها چه‌قدر بامزه هستند.

تازه‌ترین قربانی این مد تازه رفتارهای رسانه‌ای در شبکه‌های مجازی، یکی از معروف‌ترین خواننندگان زن ترکیه است؛ ابرو گوندش که البته نه فقط به خاطر فعالیت‌هایش در عرصه موسیقی و مدلینگ، بلکه به خاطر همسر ایرانی‌اش و جنجال‌های پرونده مشترک او و بابک زنجانی، بین ایرانی‌ها حسابی شناخته شده است. شاید باورتان نشود که این‌بار بهانه هجوم ایرانی‌ها به صفحه شخصی یک چهره از کشور ترکیه چه بوده است! بله! وقوع کودتای نافرجام در این کشور.

کامنت‌ها که تا این لحظه بیش از هزاران نوشته به فارسی بوده است، اغلب ابراز نگرانی‌هایی مبنی بر احوال این خواننده در درگیری‌ها و ناآرامی‌هاست! البته باز هم اغلب آن‌ها به زبان طنز. مثلاً از او خواسته‌اند فعلاً و تا وقتی آب‌ها از آسیاب نیفتاده، از خانه بیرون نیاید و البته برخی نیز خواسته‌اند آنها را به عنوان خبرنگاری میدانی یا شاهد از نزدیک در جریان تازه‌ترین تغییر و تحولات پس از کودتا قرار دهد! حتی از او دعوت کرده‌اند چون کشور ما امن است، می‌تواند به عنوان منشی یا تایپیست به ایران بیاید و در شرکت آن‌ها مشغول به کار شود! هر سه صفحه ای که از او در اینستاگرام هست، یکی صفحه ای که ظاهراً به دست خودش مدیریت می‌شود و دو صفحه دیگر را طرفدارانش هدایت می‌کنند، مملو هستند از کامنت‌های فارسی.
این‌گونه است که یک حرکت شیطنت‌آمیز و بدون برنامه‌ریزی در دو سال پیش، حالا به گرایشی بسیار معروف و متداول در رفتار رسانه‌ای کاربران ایرانی در شبکه‌های مجازی تبدیل شده. حالا یکی جرقه را روشن می‌کند و همه به همدیگر خبر می‌دهند تا از این سابقاً پدیده‌ حالا مدشده، عقب نمانند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=149469

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x