تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

چای فله‌ای نخرید

  • کد خبر : 149404
  • 29 تیر 1395 - 1:10
چای فله‌ای نخرید

کارشناس چای اداره نظارت و ارزیابی بر محصولات غذایی و آشامیدنی با منشاء گیاهی سازمان غذا و دارو از مردم خواست تا از خرید چای هایی که به صورت فله به فروش می رسد و شرایط خوب نگهداری و بسته بندی را ندارند، خودداری کنند.

به گزارش گروه وب‌گردی «کمال مهر»؛؛علیرضا باقرعبیری گفت: توصیه می شود از چای های دارای مجوز بهداشتی ، شماره پروانه ساخت و لوگوی سازمان غذا و دارو ، استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: مصرف کنندگان چای همچنین می توانند از طریق سازمان غذا و دارو از صحت شماره پروانه ساخت آن ، اطلاع حاصل کنند.

کارشناس چای اداره نظارت و ارزیابی بر محصولات غذایی و آشامیدنی با منشاء گیاهی سازمان غذا و دارو با اشاره به چای های وارداتی نیز خاطرنشان کرد: محصولات کارخانه هایی که چای به ایران وارد می کنند ، از مزرعه تا کارخانه مورد بررسی و بازرسی کارشناسان سازمان غذا و دارو قرار می گیرد و در صورت تایید اجازه واردات صادر می شود.

باقرعبیری ادامه داد: همچنین تمام چای های سیاه وارداتی در داخل کشور از لحاظ اندازه گیری سموم و فلزات سنگین ، مطابق مقررات ملی ایران ، مورد آزمایش قرار گرفته و بعد از آزمایشات مختلف در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند.

برخی مردم ترجیح می دهند چای را به صورت فله ای تهیه کنند درصورتیکه در مورد نحوه تولید، آلودگی و فرآیند نگهداری آنها ، تردیدهایی وجود دارد و ممکن است به سلامتی افراد صدمه بزند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=149404

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x