تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

صدای سکولاریستی از شورای شهر کرج به گوش می رسد/ ولنگاری عقیدتی عضو شورای شهر کرج

  • کد خبر : 149206
  • 28 تیر 1395 - 13:44
صدای سکولاریستی از شورای شهر کرج به گوش می رسد/ ولنگاری عقیدتی عضو شورای شهر کرج

مریم قهرمانی عضوشورای اسلامی شهر کرج: ان شاء الله روزی برسد که مذهب را از فرهنگ و هنر تفکیک کنیم

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»؛ ولنگاری فرهنگی موضوع اساسی است که این روزها موردتوجه خاص مقام معظم رهبری قرار گرفته است،و علی رغم تاکیدات معظم له در جهت اصلاح وضعیت فرهنگی کشور، در استان البرز شاهد تعطیلی شورای فرهنگ عمومی می باشیم.

در همین راستا به نظر می رسد در ماه های اخیر اختلاف بوجود آمده بین نماینده ولی فقیه و اداره ارشاد استان البرز که منجر به تعطیلی شورای فرهنگ عمومی گردیده است، باعث بوجود آمدن تحلیل ها و نظرات مختلفی در بین مسئولین به ویژه یکی از اعضای شورای شهر کرج شده است؛ که این موضوع نیز قابل نقد و بررسی است.

صحبت‌های مریم قهرمانی عضوشورای اسلامی شهر کرج در مصاحبه با پایگاه خبری نگارانه مبنی بر تفکیک «مذهب» از «فرهنگ و هنر» موضوعی است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد، در ماه های اخیر شاهد عدم مدیریت صحیح بر تشکیل شورای فرهنگ عمومی در کرج می باشیم، و سخنان این عضو شورای اسلامی شهر نیز در نوع خود جالب توجه می باشد.

بیان این دیدگاه ها از سوی یکی از اعضای شورای شهر کرج نشان دهنده عمق ولنگاری عقیدتی و فکری می باشدکه باوجود این نوع نگرش مسئولین قاعدتاً باید شاهد نابسمانی در عرصه های مختلف باشیم.تفکراتی که به صرحتاً بر زبان مسئولین جاری می شود را نمی توان خطا و یا غیر عمد تصور کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر کرج در ادامه دفاع از تفکرات سکولاری خود با بیان این مطلب که : «من واقعا ولنگاری فرهنگی را احساس نمی کنم، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بسیار منضبط کارهایشان را مدیریت می کند و در انجمن ها، همایش ها، جلساتشان یک نظم خاصی حاکم است و این نشان می دهد که در یک شهر کاملا ایرانی و اسلامی فعالیت می کنند.»؛ حال باید پرسید مسئولین کلان شهر کرج براستی به مقوله فرهنگ چه نوع نگاهی دارند؟ آیا با فرهنگ و هنر آشنایی و قرابتی دارند؟

مسلماً عدم توجه و ندیدن موضوعات کلان و خط مشی انقلاب اسلامی توسط مسئولین، نتیجه ای جزء ولنگاری فرهنگی و عقیدتی در جامعه اسلامی را در پی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

محسن رضایی اصل فعال رسانه ای و کارشناس مسائل فرهنگی

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=149206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
3
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x