تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

ثروتمند شدن به کمک ضایعات موجود در انباری+عکس

  • کد خبر : 149043
  • 27 تیر 1395 - 17:24
ثروتمند شدن به کمک ضایعات موجود در انباری+عکس

گلخانه دار میلاجردی، توانسته است در حیاط خانه خود، علاوه بر ایجاد گلخانه برای تولید خیار و گوجه، در زمینه کاشت گیاهان دارویی و پرورش زنبور عسل نیز تلاش کند.

 

به گزارش«کمال مهر»؛ به نقل از سلام کمیجان، شهرستان کمیجان از چند سال گذشته تا کنون برای تحقق اقتصاد مقاومتی گام های موثری برداشته است، آنچه در حال حاضر نیازمند کشور جمهوری اسلامی ایران است و باید عزم ملی برای محقق شدن آن ایجاد شود، مسئله مهم اقتصاد مقاومتی است، دیگر فرصتی برای گفتمان سازی نمانده است، و باید هرچه تابحال گفته شده است، جامه ی عمل بپوشد.

از دولت و ملت گرفته است و باید هر کس به اندازه توان خود وارد این میدان شود، نباید دست روی دست گذاشت، و اجازه داد تا کشور ایران به بازار مقصدی برای جنس های بیگانگان بخصوص اجناس بی کیفیت چینی تبدیل شود، تنها خودمان می‌توانیم دست بر زانوی همت گذاشته و در کنار هم قرار گیریم تا چرخ تولید و اقتصاد کشور را بچرخانیم.

یکی از افراد موفق و از پیشقراولان ورود به عرصه ی اقتصاد مقاومتی، ابوالفضل آقامحمدی است، که توانسته برای ۱۵ نفر اشتغال زایی کند.

کارگری با ایجاد گلخانه خیاری به مساحت ۱۰۰ متر مربع توانسته است درآمد میلیونی کسب کند

ابوالفضل آقامحمدی در باره ی شروع کار خود به خبرنگار ما گفت: فعالیت در زمینه کاشت خیار گلخانه ای را با کارگری در گلخانه های دیگران و در شهرهای دیگر آغاز کردم، و پس از مدتی که با اصول این کار آشنا شدم، تصمیم گرفتم برای خودم و در شهر میلاجرد از توابع استان مرکزی که در آن ساکن هستم این حرفه را گسترش دهم.

وی افزود: متاسفانه سرمایه ای برای شروع کار نداشته ام، به همین دلیل با متراژ بسیار کم و با وسایلی که در انباری خانه بود، شروع به ساخت گلخانه کردم و تمام لوله ها و ضایعاتی که شاید هیچ وقت به کار نمی آمد را در ساخت این گلخانه استفاده کردم.

این کارآفرین اضافه کرد: شب و روز و به تنهایی در گلخانه ی کوچک خود کار می کردم، تا اینکه به فکر گسترش کار و دریافت تسهیلات افتادم، به اولین ارگانی که مراجعه کردم، بسیج سازندگی بود که اتفاقا از بنده استقبال خوبی انجام دادند و مقداری وام از این نهاد دریافت کردم.

آقامحمدی گفت: با وامی که گرفته بودم، گلخانه خود را گسترش داده و اصولی تر ساختم، همین امر باعث افزایش تولید من شده و در کنار افزایش تولید سودی بیشتری به دست آوردم، باورم شده بود که توانسته ام با ضایعات لوله های انباری برای خودم شغلی ایجاد کرده و از آن راه ارتزاق کنم.

وی تصریح کرد: طولی نکشید که با پیگیری ها و تلاش هایی که داشته ام، در کارم پیشرفت کرده و در منطقه ی خود بی رقیب شدم، به گونه ای که بارها از رسانه های مختلف برای تهیه گزارش از نوع فعالیت من به اینجا آمده اند.

آقامحمدی افزود: با تشویق های خانواده و دوستان به جهاد کشاورزی مراجعه کردم و برای ادامه کار از این اداره مجوز دریافت کرده و از این طریق تسهیلات دیگری هم برای توسه و گسترش کار دریافت کردم.

این کارآفرین ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به دوهزار متر گلخانه دارم که توانسته ام برای ۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم کار ایجاد کنم.

آقامحمدی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار ما گفت: پس از اینکه توانستم محصولات خیار خود را به کیفیت عالی برسانم و نسبت به فروش آنها دغدغه ای نداشته باشم، تصمیم گرفتم تولید محصولات دیگری هم به گلخانه اضافه کنم.

وی افزود: با پرس وجو و تحقیق از کارشناسان مرتبط، کاشت گوجه فرنگی را هم به این گلخانه اضافه کردم.

این کار آفرین خوش ذوق در زمینه های دیگری از قبیل تولید گیاهان دارویی، تولید آلوئه ورا، سبزیجات، پرورش زنبور عسل، باغداری، ورمی کمپوست و پرورش پرندگان زینتی… مشغول به فعالیت است.

قابل ذکر است تمامی این عرصه ها در حیاط مسکونی آقامحمدی صورت می گیرد.

انتهای پیام/ک

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=149043

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x