تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

شیوع رقص و آوازهای شبانه و مختلط در عروسی ها

  • کد خبر : 149039
  • 27 تیر 1395 - 17:22
شیوع رقص و آوازهای شبانه و مختلط در عروسی ها

متاسفانه چندی است در سایه ی سکوت مسئولان فرهنگی شهرمان باغ های نیمه شبی جزئی از مراسمات عروسی در شهرستان بردسیر شده و میهمانان و عروس داماد بعد از حضور در تالار و پایان مراسم در تالار به این باغ های می روند.

 

به گزارش «کمال مهر»؛ به نقل از هزار نیوز  یادش بخیر تا چند سال قبل وقتی در خیابان ها و کوچه های بردسیر که عبور میکردیم ؛ با کوچه های آذین بندی شده و فرش شده و صدای دست و صوت و جیغ به روبه رو می شدیم و به یکدیگر نگاه میکردیم و می گفتیم اینجا حتما عروسی است!، انشاءالله که خوشبخت شوند.

 

اما همین عروسی های ساده هم چندی بعد با معضلی به نام ارکست مواجه شدند که صدا همه را درآورد و از سادگی و زیبایی این عروسی ها کاست ، خوب این ارکست ها هم عمری داشتند و کم کم  از مد رفتند و متاسفانه معظلی دیگر پدیدار شد.

 

اما در این روزها زیر پوست شهرمان بردسیر هر لحظه اتفاقات نو و جدیدی واقع می شود ، معظلی به نام باغ های آخر شب؛ باغ هایی که با دریافت اجاره بهایی به صورت کامل در اختیار مردم قرار می گیرند و تا پاسی از صبح در حال بزن و بکوب هستند.

 

ممکن از تمام این معظلات فرهنگی به ظاهر دیده نشوند و شاید به راحتی از کنار آنها بگذریم اما همین اتفاقات پیش پا افتاده و ساده است که به مرور تبدیل به معضلی میشود که دیگر نمی توان جلوی آنها را به راحتی گرفت، اتفاقاتی از نوع جدید! آن هم در زیباترین شب زندگی شب عروسی…

 

جالب و تاسف بار است که این مراسمات هر روز در حال تغییر در روند عروسی گرفتن ها و تجملاتی شدن عروسی ها هستیم، اگر تا چند وقت قبل عروس و دامادها دغدغه شان خرج ساده عروسی مانند سالن و لباس و ماشین عروس و.. بود، امروزه پیدا کردن سالن عروسی در فضای باز و باغ تالار و … به دغدغه اصلی آنها تبدیل شده است.

 

متاسفانه چندی است در سایه ی سکوت مسئولان فرهنگی شهرمان باغ های نیمه شبی جزئی از مراسمات عروسی در شهرستان بردسیر شده و میهمانان و عروس داماد بعد از حضور در تالار و پایان مراسم در تالار به این باغ های می روند.

 

گروهی هم که هزینه ی پرداخت باغ را ندارند؛ از هیچ کاری در تالارها ابایی ندارند و متاسفانه صدای رقص و آوازشان گوش فلک را کر می کند.

 

حال از دیگر اتفاقات و خوردن های حرام در این مراسمات بگذریم و تنها بگوییم که خود مسئولان آمار دقیقتری از این موضوعات دارند؛ ایجاد بدعت های جدید را چگونه باید توجیه کنیم.

 

امیدواریم مسئولان فرهنگی شهرستان بردسیر بیدار شوند و با حضور به موقع خود جلوی شیوع بیش از بیش از مراسمات را در این شهرستان کوچک بگیرند.

 

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=149039

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x