تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

دولت پول مردم را از حلقوم دزدان بیرون می‌کشد/با قدرت با دریافت‌های نجومی مقابله می‌کنیم

  • کد خبر : 148971
  • 27 تیر 1395 - 16:18
دولت پول مردم را از حلقوم دزدان بیرون می‌کشد/با قدرت با دریافت‌های نجومی مقابله می‌کنیم

رئیس جمهور گفت: با صراحت اغلام می‌کنم که در سالهای گذشته تخلفاتی در تمام دستگاه‌های کشور انجام شده و تنها به قوه مجریه اختصاص ندارد.

به گزارش گروه سیاس«کمال مهر»؛، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با حضور در جمع مردم کرمانشاه ضمن ابراز خرسندی و قدردانی از استقبال مردم این خطه و با اشاره به موضوع فیش‌های حقوقی نجومی اظهار داشت: در روزهای اخیر بحثی تحت عنوان پرداخت‌های غیرمتعارف مطرح شده که می‌خواهم به ملت ایران با صراحت کامل اعلام کنم که در سالهای گذشته تخلفاتی در تمام دستگاه‌های کشور انجام شده و تنها به قوه مجریه اختصاص ندارد.

وی تأکید کرد: در مصاحبه‌ای مفصل به طور صریح به مردم خواهم گفت که این تخلفات در همه جا بوده و ما باید با آن مبارزه کنیم که این کار را دولت یازدهم انجام خواهد داد.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی فراوانی در این کشور داریم و این دستگاه‌ها باید مسائل را حل و فصل کنند، اما این دستگاه ها متأسفانه به همه وظایف خود عمل نکرد‌اند، لذا باید با دقت بیشتری ماجرا پیگیری شود.

رئیس جمهور کشورمان تأکید کرد: متأسفانه در قوانین ما گریزگاه‌های قانونی وجود دارد که باید اصلاح شود، دولت در این زمینه اقداماتی را انجام داده و نسبت به موضوع حقوق‌ها اقدامات فوری صورت گرفته که گزارش آن را ارائه خواهیم کرد.

رئیس جمهور عنوان داشت: کسانی در پس تحریم دنبال دزدی اموال مردم بودند و ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون از اموال مردم را برداشت کردند بدانید این دولت این دارایی را از حلقوم آنها بیرون خواهد کشید من از قوه قضاییه می‌خواهم که در برابر متجاوزان اموال مردم درنگ نکند چرا که مردم منتظر حکم نهایی و بازگشت اموال به خزانه ملت هستند.
وی افزود: مگر مردم فراموش می‌کنند کسانی به بهانه تحریم اموال را غارت کردند. ما باید شرایط را برای فعالیت و کسب و کار آمده کنیم و این کار را انجام خواهیم داد.

روحانی با اشاره به پرداخت‌های غیرمتعارف و هجمه زیاد به موضوع حقوق‌های نجومی گفت: راه حل این مشکل این است که دست به دست هم داده تا آن را حل کنیم چرا که با شعار و شعر این موضوع حل نمی‌شود باید برنامه‌ها را اجرایی کنیم این دولت رونق را بر می‌گرداند همان گونه که توانست تورم را تک رقمی کند.

وی افزود: پیرو این اتفاق لوایح لازم را به مجلس خواهیم داد و راه حل این مشکلات در شفافیت، اجرای قانون، اقدام دست جمعی و با کمک مردم و حمایت‌های رهبری است.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: این تخلفات از آن مدیران انگشت شمار در کشورمان بوده ۸ میلیون نفر در کشور بازنشسته و شاغل حقوق‌ بگیرند اگر در میان آنها ۱۰۰ الی ۳۰۰ نفر تخلف کردند بقیه مدیران پاک‌اند و زحمت می‌کشند و نباید تخلف چند صد نفر را تعمیم دهیم.

رئیس جمهور کشورمان تأکید کرد: تخلف‌هایی که در گوشه و کنار کشور به وجود آمده به معنای این نیست که دزدی‌های قبلی را فراموش کنیم اگر آقایانی که در گوشه و کنار کشور می‌خواهند فیش‌های نجومی را ادامه دهند این را بدانند که مردم دزد‌های گذشته را فراموش نمی‌کنند و از دادگاه می‌خواهند که پیگیری شود.

وی ادامه داد: مردم ما دو میلیارد پولی را که آمریکا به خاطر احمال چند سال گذشته بلعید و همچنین تخلف سه هزار میلیاردی و ۱۲ هزار میلیاردی گذشته را فراموش نمی‌‌کنند، در این دولت قول می‌دهیم برای حل و فصل حقوق‌های نامتعارف گزارش خود را آماده و به موقع ارائه دهیم. تخلفات گذشته و مبارزه با فساد به دنبال یک اصل اساسی هیچ وقت از بین نخواهد رفت.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این سرزمین، سرزمین فرهنگ، هنر، کوه‌های سر به فلک کشیده، رودخانه‌های خروشان و قلب شاهراه باستانی جاده ابریشم است.

روحانی افزود: سرزمین کرمانشاه سرزمین پهلوانان سخاوتمند، بلندنظر است دولت تدبیر و امید ورودش را بر هر قومیت و زبان مردم این خطه می‌رساند همه آنهایی که حرمت نام انسان ایران و اسلام را نگهداشتند کرد، فارس، لر، لک، شیعه، سنی و همگی باهم از نگاه دولت برابرند همه آنهایی که بیرق اتحاد و همدلی را در این اقلیم برافراشتند.

رئیس جمهور کشورمان با مورد خطاب قرار دادن ادیبان، بزرگان و اهل هنر این استان تصریح کرد: ایثارگران این استان مرزی همواره در برابر دشمنان از میهن اسلامی دفاع کردند از شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی تا بزرگان و سردارانی که از دوران مشروطیت تا دفاع مقدس فداکاری کردند.

روحانی همچنین با مورد خطاب دادن ایلات و عشایر این استان گفت: مردمان دلیر و شجاع عشایر یاران همراه اندیشه اعتدال تدبیر و امید هستند که امروز در زیر آفتاب سوزان و در خیابان‌های این شهر به استقبال کاروان تدبیر و امید آمدند.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه امروز ۲۷ تیرماه سالرزو پایان جنگ تحمیلی ۸ ساله است اظهار داشت: بوی جنگ را از کرمانشاه استشمام کردم در آغاز اردیبهشت ۵۹ هنگامی که به این استان آمدم چندین گردان لشکر ۸۱ آماده بودند تا به مناطق مرزی حرکت کنند بنده به این منطقه آمدم و آرایش نظامی عراق را از نزدیک مشاهده کردم. آغاز اردیبهشت ۵۹ بوی تجاوز و جنگ از مرزهای کرمانشاه به مشام می‌رسید.

وی افزود: فردای آن روز به مقامات عالی رتبه در تهران گفتم شرایط مرزی کشور شرایط جنگ است و قهرمانی را در این استان دیدم در خرداد سال ۵۸ به هوانیروز این استان آمدم و در این سازمان دو قهرمان شیرودی و کشوری را ملاقات کردم.

رئیس جمهور کشورمان تأکید کرد: اگر مردم ایران از جنگ ۸ ساله حرف می‌زنند درباره کرمانشاه باید از مرزهای غربی سخن گفت که ناآرامی، بی‌ثباتی، ناامنی و تجاوز ده ساله را به وجود آورد به دنبال تجاوز گروه‌های تروریستی در این منطقه سرزمین استان شاهد دلاوری و ایستادگی مردم غیور این استان است.

روحانی اضافه کرد: علیرغم آنکه در تاریخ ۲۷ تیر ۶۷ آتش بس را پذیرفتیم دشمن به تجاوز خود ادامه داد و ما در آخرین منطقه دشمن متجاوز را به زانو در آوردیم و اوج آن عملیات مرصاد در این استان بود.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: ما دشمن را تعقیب کرده و دست آنان را قطع کرده‌ایم براین اساس مردم غیور کشورمان هرگز نخواهند گذاشت ذره‌ای از خاک این سرزمین در اختیار متجاوزان نامرد و افلغیان قرار گیرد مردم ما پیروزی بزرگ پایان جنگ ۸ ساله را در کرمانشاه با قهرمانی خود آفریدند.

وی تأکید کرد: ارتش، سپاه و بسیج قهرمانان و مقتدر در عرصه‌های مختلف در کشور پیروز میدان بوده و هستند.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان برای طرح کنترل آب‌های استان کرمانشاه سرمایه گذاری شده است گفت: تا پایان سالجاری به حول و قوه الهی شما این قول رئیس جمهور را خواهید داشت که دو میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان به طرح آب‌ها اختصاص داده خواهد شد، مجموعا در این ۴ سال می‌شود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان برای مهار آب‌ها که با انجام این طرح‌ها در سال ۹۷ کرمانشاه چهره دیگری به خود خواهد گرفت.

روحانی ضمن اشاره به این موضوع که دولت تدبیر و امید به فکر آینده این استان و اشتغال جوانان است اظهار داشت: برای تحول ۳۰ هزار هکتار اراضی تدابیری اندیشیده شده که ۹۰ هزار اشتغال ایجاد خواهد کرد و مشکل کار در این استان مرتفع خواهد شد.

رئیس جمهور کشورمان افزود: امروزه کرمانشاه و استان‌های مرزی ما با مشکل محیط زیست و گرد و غبار مواجه هستند و یکی از تلاش‌هایی که دولت در بحث محیط زیست انجام شده اقداماتی در زمینه جلوگیری خشک شدن دریاچه‌ها و آلودگی شهرهای بزرگ بود.

روحانی با اشاره به اینکه قبل از دولت یازدهم روزانه دو میلیون لیتر بنزین یورو ۴ تولید می‌شد گفت: اکنون این رقم به ۲۵ میلیون لیتر رسیده تا مردم بتوانند از هوای تازه استفاده کنند همچنین نیروگاه‌های ما تا سال ۹۲، ۴۲ درصد سوخت مایع داشتند اما این کار در دولت ما به نحوی پیگیری شد که سوخت مایع را کم کردیم و سوخت گاز را افزایش دادیم.

وی اضافه کرد: اکنون سوخت مایع به ۱۸ درصد رسیده و تا پایان سال به ۹ درصد خواهد رسید.

رئیس قوه مجریه افزود: برای مبارزه با ریزگردها به اقدامات منطقه‌ای نیاز داریم، فعالیت‌های سیاسی آن آغاز شده اما به یکسری اقدامات موقت در داخل شهرها نیز باید توجه شود از جمله سیستم پیش بینی که مردم بدانند برای حراست از خود چه اقدامی باید انجام دهند، همچنین به تسهیلات بانکی و مرکز درمانی اورژانسی توسعه یافته نیز نیازمندیم همچنین ماسک‌های استاندارد رایگان که باید در میان مردم توزیع شود.

رئیس جمهور کشورمان خاطر نشان کرد: قادر هستیم تمام مشکلاتی که امروزه با آن مواجه هستیم را حل و فصل کنیم و مردم را به شرایط مناسب زندگی بازگردانیم.

روحانی افزود: ما مردمی دین‌باور، وطن‌دوست هستیم ما مردمی هستیم با سرمایه انسانی بلند، منابع غنی زیرزمینی و روزمینی. ما مردمی هستیم با جایگاه مهم جغرافیایی. ما دارای نظام مردمسالار با هویت اسلامی و ایرانی هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما در عین حال کاستی‌هایی داریم یادآور شد: ما در ایران امروز مشکلی به نام آب،‌ محیط زیست، بیکاری، رکود، نامناسب بودن محیط کسب و کار و حمل و نقل داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه ضمنا با مشکلات منطقه‌ای و جهانی مواجه هستیم خاطرنشان کرد: ما در کنار کشورهایی هستیم که متاسفانه هنوز تصور می‌کنند با کودتا می‌توان قدرت را جا به جا کرد و افرادی هستند که فکر می‌کنند با تانک، هواپیما و هلی‌کوپتر می‌توانند حکومت انتخاب شده مردمی را سرنگون کنند، این افراد هنوز به این باور نرسیدند که دوران کودتا به سر آمده و دوران دوران تحمیل توپ و تانک بر مردم تمام شده است. امروز دورانیست که تنها صندوق رای می‌تواند راه حل مشکل برای ایران، ترکیه، سوریه، عراق، لبنان، بحرین و یمن باشد.
روحانی با اشاره به اینکه ما در سراسر منطقه راه ایمان، مردم‌سالاری، دموکراسی، احترام به مردم را راه حل رفع مشکلات منطقه می‌دانیم متذکر شد: همان طور که مردم ایران در طول ۳۷ سال نشان دادند هر کجا می‌خواهند سخن خود را با صدای بلند به گوش جهانیان برسانند پای صندوق‌های آراء می‌روند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما امروز در منطقه با تروریسم، اشغال‌گران و صهیونیست مواجه هستیم افزود: متاسفانه در این منطقه ما هم رژیم کودک‌کش داریم و هم رژیم کودک‌صفت. رژیم‌هایی وجود دارد که کودک‌صفت است و دنبال لاشه مردگان متعفن تروریست هستند و با هواپیما مردم بی‌گناه یمن را به خاک و خون می‌کشند.
وی با بیان ما در منطقه مشکلات داریم که باید با وحدت، ایستادگی، ولایت فقیه، پرچم اتحاد و اسلام و وحدت امت اسلامی بر تمام معضلات و مشکلات پایان دهیم گفت: ملت ایران در صف اول مبارزه با اشغال‌گران متجاوزان و تروریست‌ها در کل منطقه هستند.
روحانی با اشاره به مشکلاتی که کشور با آن مواجه است خاطرنشان کرد: ما باید مشکل بیکاری را در این کشور حل کنیم چرا که حل مشکل بیکاری در این کشور به دست مردم کشور امکان‌پذیر است ما شرایط کشور را باید شرایط کار رونق اقتصادی قرار دهیم جوانان بدانند راهی جز رونق اقتصادی برای حرکت کشور نداریم.
رئیس جمهور با بیان اینکه راهی جز حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی نداریم متذکر شد ما باید شرایط را برای کار و فعالیت فراهم کنیم این شرایط توسط مردم ایران امکان‌پذیر است. برخی که تعداد آنها در اقلیت است در این کشور تنها هنرشان این است که روح یاس را در جامعه بدمند و با صدای بلند سیاه‌نمایی کنند اما متاسفانه صدای آنها بلند است.
وی افزود: ملت ما دشمن را از این سرزمین پس زده و پس خواهد زد. ملت ما با برجام دست ابرقدرت‌ها، صهیونیست‌ها، متجاوزین و آمریکا را قطع کرده است مگر کسی در این کشور پیدا می‌شود که از کوتاهی دست دشمن ناراحت باشد یا زمانی که ما در این کشور حق هسته‌ای را تثبیت کرده‌ایم مگر کسی از تثبیت حق مردم ناراحت است.
روحانی با بیان اینکه ما در این کشور کاری کردیم که دست تحریم بریده شود مگر کسی از این بابت ناراحت است افزود: اگر چنین کاری انجام می‌شد ما به سال‌ها قبل بازمی‌گشتیم. زمانی که می‌خواستیم پولی جا به جا شود از این طریق صرافی ها عمل می‌کردیم اما اکنون از طریق بانک‌ها حل و فصل مسائل مالی را انجام می‌دهیم.
روحانی با اشاره به اولین قدم برای رونق کرمانشاه خاطرنشان کرد: کرمانشاه استان گردشگری و کشاورزی است و استانی است که بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌متر به طور متوسط باراش باران دارد بنابراین ما باید آب‌های این سرزمین را مهار کنیم این دولت نسبت به تمام دولت‌های گذشته برای انکه آب را در منطقه غربی مهار کند کشاورزی و باغات را آباد کند و دامداری را مدرن کند و آبیاری قطره‌ای را طراحی و اجرا کند باید با سرمایه‌گذاری در استان‌های غربی از جمله کرمانشاه در حال انجام است و شما باید در سال‌های آینده شاهد تحول در زمینه آب و کشاورزی در سراسر استان کرمانشاه باشیم.
وی افزود: دولت یازدهم هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی ایران و بویژه غرب کشور اختصاص داده است.

روحانی با اشاره به موضوع توریسم و مسأله گردشگری در این استان گفت: به دنبال پیگیری موضوع مناطق آزاد دولت لایحه‌ای را در این باره تهیه کرده است و در این زمینه مطالعه و اقداماتی خواهیم کرد تا پایان دولت همچنین راه آهن را به کرمانشاه خواهیم رساند.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: امیدواریم در سال ۹۵ و ۹۶ مردم این خطه شاهد رسیدن ریل راه آهن به کرمانشاه باشند و همچنین ما از طریق فاینانس خارجی و صندوق توسعه ملی پالایشگاه پتروشیمی این استان را گسترش خواهیم داد تا جوانان شاهد اشتغال در این استان باشند.

روحانی با اشاره به مسأله مهم گازرسانی به روستاها و توسعه آن گفت: حدود ۵۴۰ روستا در طرح اجرای گازرسانی است و در پی آن طرح های جاده‌ای و عمرانی نیز تا حدود ۴۵ طرح به تصویب دولت رسیده و به میزان ۵۹۸ میلیارد تومان این پروژه‌های عمرانی امسال و سال آینده عملیاتی خواهند شد.

انتهای پیام/
 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=148971

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x