تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

تجهیز یگان های “انصار الله” به موشک “زلزال ۳” + تصاویر

  • کد خبر : 148779
  • 26 تیر 1395 - 16:55
تجهیز یگان های “انصار الله” به موشک “زلزال ۳” + تصاویر

ارتش و انصار الله یمن از سامانه موشکی جدیدی رونمایی کردند که در صورت عملیاتی شدن می تواند مواضع رژیم سعودی را در فاصله نزدیک هدف قرار دهد.

به گزارش  گروه سیاسی «کمال مهر»؛؛  سامانه های موشکی ارتش و انصار الله در ۱۵ ماه اخیر ؛ تلفات سنگینی را به رژیم سعودی وارد آورده است. ارتش و انصار الله یمن، پادگان های ارتش پادشاهی عربستان را در استان “مارب” (به خصوص پادگان  “تداوین”) را با موشک هدف قرار دادند و آورده آن برای رژیم سعودی صدها کشته بوده است.

**سامانه موشکی جدید ارتش و انصار الله یمن

اما اخیرا ارتش و انصار الله یمن از سامانه موشکی جدیدی رونمایی کردند که در صورت عملیاتی شدن، می تواند مواضع رژیم سعودی را در فاصله نزدیک هدف قرار دهد و دچار خسارت جدی کند.

شبکه خبری المسیره گزارش داد: مرکز ساخت صنایع نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیرا از موشک بالستیک جدیدی به نام “زالزال ۳” پرده‌برداری کردند که دارای قدرت بسیار بالایی در هدف قرار دادن تجمعات و اتاق‌های عملیات دشمن در چارچوب جغرافیایی مشخص است.

تجهیز یگان های

این شبکه در ادامه گزارش خود افزود: این موشک ساخت داخل بوده و به دست خود یمنی‌ها طراحی شده است.کارشناسان نظامی رونمایی از این موشک را پس از گذشت ۱۵ ماه از آغاز تجاوز عربستان و آمریکا به یمن یک دستاورد نظامی منحصر به فرد می‌دانند. طول این موشک شش متر، وزن کلاهک آن نیم تن و قطر آن ۶۵۰ میلی متر است.

تجهیز یگان های

پایگاه خبری العهد  در گزارشی درباره سامانه موشکی زلزال عنوان داشت: ” زلزال”، یک سامانه  موشکی  است که از سوی بخش صنعت نظامی ارتش و کمیته مردمی یمن در داخل این کشور ساخته شده است.

**موشک های زلزال چند کیلومتر برد دارند؟

این موشک توانایی حمل حجم زیادی از مواد منفجره و کلاهک های جنگی را داراست، همچنین قدرت تخریب زیادی دارد. وزن کلاهک جنگی این سامانه حدود نیم تن مواد منفجره است که تعداد ترکش های آن به ۱۰ هزار رسیده و بُرد آنها به حدود ۶۵ کیلومتر می رسد که میزان تخریب آن بالغ بر ۳۰۰ متر برآورد شده است.

تجهیز یگان های

همه این مشخصات باعث شده است که موشک “زلزال ۳ ” از اهمیت بسیاری برخوردار شود و بتواند در حمله به تجمع نیروهای دشمن و اتاق عملیات آن ها مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به اینکه مذاکرات صلح با پادشاهی عربستان سعودی برای توقف درگیری ها به نتیجه نرسیده ؛ لذا نیروهای مسلح یمنی تلاش می کنند تا در میدان نبرد ابتکار عمل را به دست بگیرند.

البته در ماه های اخیر ارتش و نیروهای مردمی یمن از موشک های مختلفی استفاده کردند که “نجم الثاقب” ، “صرخه” و “قاهر” نمونه آن است ؛ اما رونمایی از سامانه موشکی زلزال ۳ بیش از آنکه اهمیت نظامی داشته باشد؛ اهمیت سیاسی دارد. چرا که رژیم سعودی را وادار به آتش بس خواهد کرد.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=148779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x