تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خودتان مقایسه نکنید

  • کد خبر : 148746
  • 26 تیر 1395 - 15:18
ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خودتان مقایسه نکنید

نارضایتی، پایین آمدن اعتماد به نفس و سرخوردگی از تبعات مقایسه کردن است.

    به گزارش «کمال مهر»؛مهدی امامی روان شناس ، با اشاره به نتایج منفی مقایسه کردن، اظهار داشت: مقایسه کردن خود با دیگران معضلی است که برخی افراد به آن مبتلا هستند و در شکل پیشرفته آن می تواند شدیداً مشکل آفرین باشد. احساس سرخوردگی، نارضایتی از شرایط، خودکم بینی و پایین آمدن اعتماد به نفس از تبعات مقایسه کردن است.
وی افزود: متأسفانه ما همیشه باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی اطرافیان مقایسه می کنیم و در نتیجه آنها را از خودمان خوشبخت تر می دانیم زیرا مشکلات واقعی آنها را نمی بینیم و فقط با ظاهر امر مواجه هستیم.
این کارشناس ادامه داد: در نخستین گام باید واقع بین باشیم و بدانیم که همه انسان ها در زندگی شان با مشکلات و مسائلی روبرو هستند و لزوما آن چیزی که ما از بیرون می بینیم نمایانگر وضعیت واقعی آنها نیست، همه ما در کنار نقاط قوت، امتیازات و موفقیت هایمان با مشکلاتی نیز مواجه هستیم.
امامی تصریح کرد: یکی از  مشکلات ما این است که فکر می کنیم افرادی که موقعیت مالی خوبی دارند خوشبخت ترند، در این صورت ممکن است ما همه چیز را زیر سوال ببریم و به قوانین اجتماعی و اقتصادی موجود بدبین شویم اما همان کسی که ما او را خوشبخت ترین آدم دنیا می دانیم ممکن است به یک بیماری لاعلاج مبتلا باشد که حتی با صرف مبالغ هنگفتی هم قابل درمان نباشد.
وی در پایان گفت: بهتر است برای رسیدن به رضایت باید شکرگزار باشیم، از مقایسه خودمان با دیگران دوری کنیم، به داشته هایمان توجه کنیم و در جهت رسیدن به اهداف و آرزوهایمان تلاش کنیم.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=148746

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x