تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

عامل حمله نیس در فرانسه چه کسی است؟

  • کد خبر : 148666
  • 26 تیر 1395 - 0:44

رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند که مسؤولان شهر نیس هویت عامل حمله به شهروندان و قتل بیش از ۸۰ نفر را شناسایی کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل «کمال مهر»؛ به نقل از شبکه العالم؛ رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند که عامل حمله شهر نیس، محمد لهوج بوهلال جوان سی و یک ساله فرانسوی تونسی تبار است که شب گذشته با کامیون به مردم در خیابانی در شهر نیس این کشور حمله کرد. بوهلال که شغل او راننده کامیون بود دارای همسر و سه فرزند است.
روسیا الیوم به نقل از یک منبع امنیتی فرانسوی خاطرنشان کرد که عامل حمله شهر نیس در فهرست افراد تحت مراقبت سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه نبود، ولی پلیس فرانسه او را به دلیل ارتکاب جرم‌هایی مانند سرقت و اقدامات خشونت آمیز می‌شناخت.
عامل این حمله پنجشنبه شب به وسیله کامیون مردمی را که برای تماشای آتش بازی به یکی از خیابانهای شهر نیس آمده بودند زیر گرفت. ۸۴ نفر در این حمله کشته شدند و وضعیت ۱۸ تن از مجروحان وخیم اعلام شده است.
“کریستیان استروزی” شهردار سابق نیس روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت: فرد مهاجم قبل از آنکه به دست نیروهای پلیس کشته شود، چند گلوله شلیک کرد. استروزی پیش از این مدعی شده بود که فرد مهاجم در کامیون سلاح سنگین همراه داشت.
به گفته یک منبع دیگر، راننده کامیون چند گلوله شلیک کرد. علاوه بر این در کامیون یک بمب و چند قبضه سلاح غیرواقعی یافته شد. به گفته منابع فرانسوی بمب مذکور آماده انفجار نبود.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=148666

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x