تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

واکنش کاربران به توئیت جملیه کدیور

  • کد خبر : 148056
  • 22 تیر 1395 - 20:05

شباهت منافقین و مهاجرانی در مواجب بگیریشان از خاندان آل سعود است. این پاسخ کاربران به توئیت جملیه کدیور بود که خواستار نظر کاربران این شبکه در خصوص شباهت های داعش و منافقین پرسیده بود.

به گزارش «کمال مهر»؛ به نقل از فردا؛ شباهت منافقین و مهاجرانی در مواجب بگیریشان از خاندان آل سعود است. این پاسخ کاربران به توئیت جملیه کدیور بود که خواستار نظر کاربران این  شبکه در خصوص شباهت های داعش و منافقین پرسیده بود.

جملیه کدیور، معاون سرویس خارجی روزنامه اطلاعات در سال‌های گذشته و همسر مهاجرانی در اکانت خود در توئیتر این سوال را اینگونه مطرح کرد.

هرچند پاسخ‌های کاربران به مذاق او خوش نیامد و آن‌ها را بلاک کرد.

کدیور

کدیور

کدیور

کدیور

البته این مساله با واکنش سایر کاربران همراه شد تا در نهایت کدیور برای فرار از پاسخگویی، اکانت خود را پرایوت کرد تا دیگر کسی از او درباره ارتباط همسر و فرزندش را سعودی سوال نکند!

کدیور

مهاجرانی پرسیده بود:

«شباهت‌های زیادی بین داعش و سازمان مجاهدین هست. نظر شما چیست؟ بتدریج اشاره می‌کنم.»

او خود در بیان شباهت ها در توئیتی دیگر می‌نویسد:

«مشابهت عملیات ترویستی انتحاری سازمان مجاهدین در ایران و داعش در نقاط مختلف
سواستفاده داعش و مجاهدین خلق از واژگان مقدسی چون جهاد و مجاهد و جهادی و شهادت حضور ترکی الفیصل در همایش سالانه منافقین را باید اعلام رسمی حمایت سعودی‌ها از منافقین دانست. سخنان تمجید آمیز او از منافقین و حمایتش از آن‌ها را شاید باید سومین انقلاب ایدوئولوزیک منافقین دانست. این بار به هوای کمک‌های مالی سعودی‌ها به سمت به دامان تکفیری ها افتاده و این بار با قرائت تکفیری ها اسلام را بیان خواهند.
هر چند پیشتر از این نیز خبر حضور نیروهای منافقین در کنار داعشی ها در عراق در خبرگزاری‌ها مطرح گردید. اما سخنان الفیصل موجب شد تا بار دیگر این سوال مطرح گردد که چه نسبتی میان منافقین و سعودی و داعش وجود دارد. »

در این بین کاربران به بعد دیگری از این شباهت‌ها پای فشاری کردند و آن هم تامین مالی عربستان از این گروه های تروریستی است. جایی که پای مهاجرانی هم به میان کشیده می‌شود. چرا که او در سال ۱۳۹۰ به همراه علیرضا نوری‌زاد در جشن‌های الجنادریه شرکت کرد و رسانه ها نوشتند ۱۸ میلیون دلار برای جنبش سبز گرفته‌است. یا سال گذشته ویکی‌لیکس سندی را منتشر کرد که در آن مهاجرانی تقاضای بورسیه شدن فرزندش را از سفارت سعودی کرده بود.

هرچند جملیه کدیور با دروغ و اراجیف خواندن آن سند نوشت: «طبیعی است که پاسخ مستدل و نقد کارشناسانه مهاجرانی به مصاحبه نتانیاهو و سیاست های تجاوزطلبانه اسراییل در بی بی سی هزینه های خاص خود را دارد. به گونه ای که عوامل نفوذی داخلی و کسانی که با انعقاد قرارداد در قالب یک پروژه تعریف شده با موسسات اسراییلی، برای متهم کردن و بدنام نمودن چهره های شاخص ایرانی در خارج از کشور ارتزاق می کنند، هم صدا و هم سو و هم زمان برای وارد کردن ضربه مورد نظر در زمان توافقی وارد صحنه می شوند.»  وگقت در صورت ضرورت پس از ماه مبارک رمضان توضیحات لازم را ارائه خواهد کرد. هرچند با گذشت بیش از یکسال هنوز او احساس ضرورت نکرده است که چرا برای تحصیل فرزندش در مقطع دکتری از سعودی تقاضای بورس کرده است.

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=148056

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x