تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

تولید انسان هایی از جنس ربات+ تصاویر

  • کد خبر : 147886
  • 22 تیر 1395 - 1:04
تولید انسان هایی از جنس ربات+ تصاویر

در دوسال آینده تحولی عظیم در صنعت فناوری روی خواهد داد که در آن انسان قادر خواهد بود برای لحظات خویش همدم هایی از جنس ربات ولی با عواطف یکسان با بشر داشته باشد.

به گزارش«کمال مهر»؛دانشمندان روسی از ساخت کامپیوترهایی با احساسات و عواطف انسانی در کمتر از دوسال آینده خبر دادند. محققان روسی پیش بینی کرده اند که ظرف یک سال و نیم آینده از کامپیوترهایی با احساس  و عواطف مشابه به انسان رونمایی خواهد شد که قادر خواهند بود، مثل انسان ها تفکر کرده و در مخاطب خود اعتماد ایجاد کنند.

این سیستم که ورچوال اکتور یا بازیگر مجازی نامیده می شود، توسط دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای در مسکو در دست ساخت است. به گفته محققان این کامپیوتر محیط و شرایط لحظه را درک کرده و با دنبال کردن وقایع روز براساس آن ها عمل می کند.

گزارش ها حاکی از آن است که این ماشین از طریق برنامه نویسی و یا شرطی شدن عمل نمی کند، بلکه واقعا مثل یک انسان تفکر می کند. این ماشین نیز خودش به تنهایی قادر خواهد بود که اهداف آموزشی برای خود تعیین کند و برای رسیدن به این اهداف سوال مطرح کرده و به این طریق به دنبال پاسخی مناسب بگردد.

محققان برای ساخت این دستگاه به چگونگی عملکرد مغز انسان پرداخته اند. اصول اساسی ساخت کامپیوترهای انسانی، پیاده سازی هوش طبیعی انسان در این ماشین هاست. به گفته پروفسور الکس سامسونویچ، از دانشکده سیبرنتیک یا علوم ارتباطی ” راه حل های زیستی و بیولوژیکی از جهت های بسیاری نسبت به راه حل های مصنوعی و ساختگی برتری دارند چون می توان از طریق راه حل های بیولوژیکی توانایی یادگیری، سازگاری، مقاومت در برابر رخدادهای غیرمترقبه و غیره را  در ربات ها بهترتقویت کرده و گسترش داد.”

تولید انسان هایی از جنس ربات + تصاویر

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=147886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x