تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

تنها فرد مشترک در حلقه اول دولت‌های «احمدی‌نژاد و روحانی» +عکس

  • کد خبر : 147580
  • 21 تیر 1395 - 0:01
تنها فرد مشترک در حلقه اول دولت‌های «احمدی‌نژاد و روحانی» +عکس

دولت تغییر می‌کند اما عده‌ای نه، فقط با تغییر دولت‌ها از شکلی به شکل دیگر درمی‌آیند. یکی از این افراد، مولتی میلیاردری است که در دولت احمدی‌نژاد در حلقه انحرافی‌ها وصل به دولت بود و در دولت روحانی، در حلقه اعتدالی‌هاست.

به گزارش«کمال مهر»؛، «آقای موسوی نامی در دولت قبل با هسته مرکزی آن مراوده داشت و الآن مولتی میلیاردر است اما در این دولت نیز روزی که آقای روحانی به حرم امام (ره) رفت و داخل ضریح امام (ره) شد دیدیم که آقای موسوی نیز با ایشان به داخل ضریح رفته است، این افراد چه کار می کنند؟ فرقی برای ما ندارد چه دولتی باشد ما مخالف فسادیم و همه باید با فساد و رانت خواری برخورد کنند. باید با ثروت های نجومی و رانت‌هایی که قبل از انتخابات به کار یک عده می آید برخورد شود.»

اینها بخشی از سخنان علیرضا زاکانی؛ دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در نشست انجمن روزنامه نگاران مسلمان است.

اما این موسوی کیست؟

سید احمد موسوی، در دولت‌های نهم و دهم که گردشگری با ریاست اسفندیار رحیم‌مشایی و حمید بقایی، مقوله‌ای کاملاً سیاسی و پرحاشیه بود پای ثابت همایش‌های فرصت‌های سرمایه گذاری در گردشگری به عنوان سخنران و در نمایشگاه‌های متعدد گردشگری به عنوان یک سرمایه‌دار داخلی و مدیرعامل شرکت های مرتبط با این صنعت بوده است.

مولتی‌میلیاردری که به حلقه اول دولت‌های «احمدی‌نژاد و روحانی» قفل شده است+ تصاویر

وی مدیرعامل شرکت ایران توسعه (فعال در زمینه‌های تحقیقات، تولید و پرورش اسب، تجاری، ورزشی و نیز مجری احداث شهرک های توریستی، تفریحی و ورزشی)، رئیس هیأت مدیره شرکت سونیران، رئیس هیأت مدیره شرکت پارس توسعه (بزرگترین مجموعه تولید و پرورش اسب های ورزشی در ایران)، مالک پروژه یک میلیارد دلاری بزرگترین شهر تفریحی ایران در ۵۰ کیلومتری تهران و در منطقه ویژه اقتصادی پیام و خریدار ۷۰ درصد سهام شرکت توسعه گردشگری ایران به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان است.

مولتی‌میلیاردری که به حلقه اول دولت‌های «احمدی‌نژاد و روحانی» قفل شده است+ تصاویر
مولتی‌میلیاردری که به حلقه اول دولت‌های «احمدی‌نژاد و روحانی» قفل شده است+ تصاویر

اینها تنها بخشی از فعالیت‌های اقتصادی احمد موسوی است چرا که وی سهامدار شرکت‌های متعدد اقتصادی و گردشگری است اما آنچه موسوی را در دولت قبل حاشیه ساز کرد موضوع فروش شرکت توسعه گردشگری ایران که در سال ۹۰ داشتن ۴ هتل بین المللی (هتل لاله در تهران، هتل صخره ای کندوان، هتل لاله در سرعین و هتل لاله در چابهار) تنها بخشی از دارایی آن محسوب می‌شد به قیمت نازل ۱۰۲ میلیارد تومان بود رقمی که رسانه‌ها از آن به عنوانفروش مفت شرکت توسعه یاد کردند!

شرکت توسعه گردشگری ایران از شرکت‌های متعلق به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دوره ریاست حمید بقایی، از سوی سازمان خصوصی‌سازی از طریق عرضه در فرابورس به قیمت حدود ۱۰۲ میلیارد تومان به صورت اقساطی به شرکت «ایران‌ توسعه» به مدیرعاملی سید احمد موسوی واگذار شد.

مولتی‌میلیاردری که به حلقه اول دولت‌های «احمدی‌نژاد و روحانی» قفل شده است+ تصاویر

بلوک مدیریتی توسعه گردشگری ایران ابتدا در ۵ آذر ماه سال ۱۳۹۰ در قالب ۴۶ هزار و ۶۶۰ سهم معادل ۶۹٫۳۵ درصد و با شرایط ۲۰ درصد نقد و باقی اقساط ۶ ساله و به ارزش پایه هر سهم حدود ۲۲ میلیون تومانی و ارزش کل سهام به بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان، عرضه شد اما در آن زمان کسی حاضر به خرید آن نشد. به همین دلیل سازمان خصوصی‌سازی مجددا در ۱۲ آذر ماه سال ۱۳۹۰ اقدام به عرضه مجدد این بلوک کرد که بدون هیچ رقابتی معامله شد تا جابجایی سهام مدیریتی این شرکت با سرمایه ۳۳٫۶ میلیارد تومانی در ۱۰ دی ماه ۱۳۹۰ قطعی شود.

بر این اساس توسعه گردشگری ایران توسط شرکتی به نام «ایران توسعه» خریداری شد که رئیس هیأت مدیره این شرکت احمد موسوی است که یک سال قبل از آن یعنی ۱۳۸۹ اقدام به تأسیس ۳ شرکت  ایران توسعه به شماره ثبت۷۰۵۲۷۵ ، سرمایه‌گذاری انرژی ایران توسعه نمونه کیش با شماره ثبت ۹۱۳۵ و همچنین انرژی ایران توسعه نگین کیش به شماره ثبت ۹۱۹۲ کرده بود.

با واگذاری شرکت توسعه به موسوی حرف و حدیث‌ها درباره نفوذ جریان انحرافی در این ارزان فروشی بالا گرفت چرا که بنا به گفته مسئولان وقت، سازمان میراث فرهنگی در سال ۸۸ ارزش هتل لاله را ۴۹٫۵ میلیارد تومان برآورد کرده و از سوی دیگر کارشناس رسمی دادگستری در سال ۱۳۸۹ ارزش این هتل را ۷۳ میلیارد تومان اعلام کرده بود.

۲۶ دی ۱۳۹۰ موسوی نسبت به اظهار نظرها درباره معامله ۱۰۲ میلیاردی شرکت توسعه واکنش نشان داد.

خریدار شرکت توسعه گردشگری ایران درباره اظهارات برخی منابع مبنی بر اینکه معامله این شرکت محل اختلاف احمدزاده کرمانی با رؤسای سابق این سازمان (مشایی و بقایی) بوده است، می‌گوید: به خاطر گرفتاری‌های کاری زیاد، نشست و برخاستی با اینها ندارم.

سید احمد موسوی، مدیر شرکت ایران توسعه و خریدار شرکت توسعه گردشگری ایران در سال ۹۰ در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس در واکنش به حرف و حدیث‌های معامله این شرکت، می‌گوید: این شرکت را با مبلغی بالای هزار میلیارد ریال خریده‌ایم که رقم دقیق آن یادم نیست.

ابطال؛ سرنوشت معامله ۱۰۲میلیارد تومانی

«واگذاری شرکت توسعه گردشگری به بخش خصوصی ابطال شد»، بهمن ماه ۱۳۹۳ مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری از باطل شدن واگذاری این شرکت به بخش خصوصی با اعتراض ارگان های نظارتی و تاکید رئیس سازمان میراث فرهنگی به اجرای قانون، خبر داد.

غلامحسین حسینی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری، اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: اما اموالی که با انواع مالکیت های حقوقی در اختیار شرکت توسعه بود، در زمان واگذاری مورد ارزیابی دقیق قرار نگرفته و تعدادی از املاک و دارایی ها به طور کلی قیمت گذاری نشده بود به همین دلیل دستگاه‌های نظارتی واگذاری شرکت توسعه گردشگری را ابطال کردند.

موسوی و همراهی روحانی

با تمام این اوصاف، با تغییر دولت، سید احمد موسوی با ۱۸۰ درجه تغییر تبدیل به یکی از نزدیکترین افراد به رئیس جمهور دولت یازدهم شده است!

به طوری که در سال ۱۳۹۲ در مراسم تجدید بیعت حسن روحانی با آرمان‌های امام خمینی (ره) در داخل ضریح حضرت امام خمینی (ره) حضور یافت و در دیدار رئیس جمهور با حسن خمینی نیز همراه رئیس جمهور بود. حلقه‌ای که در تصاویر هم مشخص است که تنها تعدادی از افراد بسیار نزدیک به رئیس‌جمهور می‌توانستند در آن قرار بگیرند.

مولتی‌میلیاردری که به حلقه اول دولت‌های «احمدی‌نژاد و روحانی» قفل شده است+ تصاویر
مولتی‌میلیاردری که به حلقه اول دولت‌های «احمدی‌نژاد و روحانی» قفل شده است+ تصاویر
مولتی‌میلیاردری که به حلقه اول دولت‌های «احمدی‌نژاد و روحانی» قفل شده است+ تصاویر

این مولتی‌میلیاردر در حالی در حلقه اول اطرافیان روحانی قرار گرفته است که اسفند ۹۳ مسعود سلطانی فر، معاون حسن روحانی از واگذاری شرکت توسعه به احمد موسوی به عنوان یک «مفسده اقتصادی میلیاردی» نام می‌برد، مفسده‌ای که قطعاً یک سوی آن سید احمد موسوی قرار دارد.

مولتی میلیاردری که نسبت آن با حلقه اول اطرافیان حسن روحانی مشخص نیست اما علیرضا زاکانی؛ دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی معتقد است «باید با ثروت های نجومی و رانت هایی که قبل از انتخابات به کار یک عده می آید برخورد شود»!

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=147580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x