تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

پتروشیمی بوعلی در آتش سوخت؛ هیات مدیره ۳۵۰ میلیون پاداش گرفت

  • کد خبر : 147525
  • 20 تیر 1395 - 11:19
پتروشیمی بوعلی در آتش سوخت؛ هیات مدیره ۳۵۰ میلیون پاداش گرفت

با توجه به احتمال سوءمدیریت در بروز آتش‌سوزی خسارت‌بار در پتروشیمی بوعلی، پاداش ۳۵۰ میلیونی و حق جلسه ۶۵۰ هزار تومانی برای حضور در هر جلسه هیئت مدیره آن، در نوع خود جالب است!

گروه اقتصاد «کمال مهر»؛- اظهارنظر درباره دلایل وقوع آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی و رقم خسارت آن، هنوز زود است اما مروری بر اظهارات مسئولان این شرکت در ماه‌های اخیر، گوشه‌ای از واقعیات را بیان می‌کند.
چند روز قبل از وقوع آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی، مدیرعامل این شرکت از مستهلک شدن تجهیزات آن سخن گفته بود.
محمدرضا صاحب نسق با اشاره به فضای مناسب ایجاد شده در دوره پسابرجام از آغاز مذاکره با شرکت‌های فرانسوی در پنج ماه گذشته خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این مذاکرات در آینده نزدیک منجر به امضای قرارداد با این ٢ شرکت شود.
وی موضوع قرارداد مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا با این ٢ شرکت فرانسوی را مربوط به واحد آروماتیک و تعویض مولکولاسیو برج‌های جذب دانست و توضیح داد: عمر این مجموعه‌ها ۱۰ ساله است و اکنون ١١ سال از عمر آنها می‌گذرد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا این همکاری را با هدف تامین مواد، تجهیزات و خدمات فنی دانست و اظهار کرد: با گذشت پس از ۱۲ سال از آغاز فعالیت کارخانه نیازمند ترمیم و تعویض برخی مواد و تجهیزات است.
وی در ادامه این گفتگو به پشت سر گذاشتن سال بدون حادثه در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا اشاره کرد و درباره انجام عملیات تعمیرات اساسی در این شرکت گفت: تعمیرات اساسی را در فصل بهار در زمان ۲۰ روزه انجام دادیم که طی آن ۱۵۰ هزار نفر ساعت در اورهال فعالیت کردند.
در اظهارات هفته پیش مدیرعامل پتروشیمی بوعلی، به روشنی به مستهلک شدن برخی از تجهیزات این کارخانه  اشاره شده بود.
هیئت مدیره پتروشیمی بوعلی چند صد میلیون پاداش گرفتند؟/ 350 میلیون پاداش برای مدیران پتروشیمی که در آتش سوخت/
هرچند مدیرعامل پتروشیمی بوعلی از این که با وجود قدیمی بودن تجهیزات، در یک سال اخیر حادثه‌ای در آن رخ نداده، ابراز خشنودی کرده بود، اما وقوع آتش‌سوزی هفته گذشته نشان داد ایمنی کارخانجات پرریسکی چون پالایشگاه و پتروشیمی را نمی‌توان به قضا و قدر سپرد.
نکته دیگر، ابراز امیدواری مدیرعامل بوعلی به قرارداد با شرکت‌های فرانسوی برای نوسازی تجهیزات این کارخانه است. مشخص نیست مدیریت پتروشیمی بوعلی چرا به جای تکیه بر توان داخلی که در دوران تحریم پیشرفت‌های بی‌سابقه‌ای در صنعت پتروشیمی نصیب کشور کرد، برای نوسازی تجهیزات به شرکت‌های فرانسوی روی آورد. معطل ماندن برای آمدن شرکت‌های فرانسوی همانا و وقوع حادثه آتش‌سوزی همان.
اگر پروژه نوسازی تجهیزات پتروشیمی بوعلی به داخلی‌ها واگذار می‌شد، شاید معایب این کارخانه رفع شده و هیچ‌گاه آتش‌سوزی بی‌سابقه رخ نمی‌داد و بنا بر اعلام بیمه ایران، ۶۰ میلیون یورو خسارت به صنعت پتروشیمی کشور نمی‌زد.
عامل مهم دیگر در وقوع آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی، عدم نصب سیستم اطفاء حریق اتوماتیک در این کارخانه است.  بنا بر اعلام سایت رسمی پتروشیمی بوعلی، آخرین پروژه در دست اقدام این شرکت، پروژه اطفاء حریق اتوماتیک است که بعد از یازده سال هنوز اجرایی نشده است.
هیئت مدیره پتروشیمی بوعلی پاداش 350 میلیونی دریافت کردند
لازم به ذکر است ۷۰ درصد شرکت پتروشیمی بوعلی در اختیار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ۳۰ درصد آن در اختیار سهام عدالت است. بدین ترتیب، این شرکت به طور غیرمستقیم همچنان یک شرکت دولتی محسوب می‌شود.
پتروشیمی بوعلی برای سال ۹۴ بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان پاداش میان اعضای هیئت مدیره تقسیم کرد. اعضای هیئت مدیره این شرکت بابت هر جلسه ۶۵۰ هزار تومان حق جلسه دریافت می‌کنند.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=147525

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x