تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

مخالفان قسم‌خورده ایران، میهمانان نشست حامیان گروهک منافقین در پاریس

  • کد خبر : 147486
  • 20 تیر 1395 - 10:52
مخالفان قسم‌خورده ایران، میهمانان نشست حامیان گروهک منافقین در پاریس

نشست حامیان گروهک منافقین با پوشش رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در پاریس برگزار شد.

به گزارش گروه بین الملل «کمال مهر»؛یکی از حربه‌های تشدید فشار غرب بر جمهوری اسلامی ایران، پوشش خبری گسترده فعالیت‌های گروه‌های مخالف نظام است. آن‌ها برای افزایش فشار بر جمهوری اسلامی ایران حتی به گروهک‌هایی متوسل می‌شوند که تا چند سال پیش خودشان آن‌ها را در لیست حامیان تروریست گنجانده بودند. یکی از این گروهک‌ها، منافقین هستند که گاه و بیگاه با برگزاری نشست‌های به اصطلاح مخالف ایران می‌کوشند خود را در عرصه سیاسی «فعال» و «پویا» نشان دهند.

بر همین اساس، نشست حامیان گروهک منافقین روز شنبه در پاریس برگزار شد. تعدادی از حامیان عرب و غربی گروهک منافقین نیز در این نشست حضور داشتند. منافقین کوشیده بودند مخالفان ایران را از سراسر جهان در پاریس گرد هم آورند.

به نوشته «گالف نیوز،» سید احمد غزالی — نخست وزیر پیشین الجزایر، صالح الغالب — وزیر اسبق اطلاعات اردن، محمد العرابی — وزیر خارجه پیشین مصر و اعظم الاحمد — یکی از اعضای جنبش فتح فلسطین در این نشست حضور داشتند.

نکته جالب اما تکراری این نشست، حضور مقامات غربی در گردهم‌آیی منافقین و حمایت آشکار آن‌ها از تروریست‌هایی بود که دست‌هایشان به خون ملت ایران آلوده است. برنارد کوشنر — وزیر خارجه اسبق فرانسه، خوزه لوئیز ساپاترو — نخست وزیر پیشین اسپانیا، نوت گینگریچ — سخنگوی اسبق مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از نامزدهای احتمالی معاونت دونالد ترامپ، جان بولتون — نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل و رودی جولیانی — شهردار اسبق نیویورک از میهمانان سرشناس نشست گروهک منافقین بودند.

عربستان سعودی نیز که برای نشان دادن خصومت با نظام جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند، در این نشست یک نماینده داشت. شاهزاده ترکی فیصل، یکی از مقامات اسبق دربار عربستان در این نشست به تمجید از سران سرسپرده گروهک منافقین — مسعود و مریم رجوی — پرداخت و در بخشی از سخنان مداخله‌جویانه خود گفت: «من هم سقوط این رژیم را می‌خواهم.» وی مدعی شد ایران مسئول ایجاد بسیاری از تنش‌ها در منطقه است و تلاش کرد با فرافکنی، توپِ اختلافات ایران- عربستان را به زمین تهران بیندازد. او همچنین در اظهاراتی از واژه «فقید» برای اشاره به «مسعود رجوی» استفاده کرد که به باور بسیاری از مرگ احتمالی او – علی‌رغم تکذیب گروهک منافقین – خبر می‌دهد.

این در حالی است که صدای امریکا به نقل از منافقین خبر مرگ مسعود رجوی را تکذیب کرده است.

فیصل در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: اجازه نمی‌دهیم ایران در امور داخلی اعراب دخالت کند.

وی همچنین ایران را متهم به حمایت از گروه‌های افراطی جهت جنگ‌های فرقه‌ای در منطقه نمود و مدعی شد اصل صدور انقلاب ایران موجب درگیری‌های گسترده در منطقه شده است. با گذشت بیش از سی سال، واقعیت وجودی ایران متفاوت از آنچه است که قرار بوده باشد.

تعدادی از اعضای گروه‌های مخالف بشار اسد نیز خود را به محل برگزاری این نشست در پاریس رسانده بودند. برخی از شبکه‌های عرب‌زبان، از جمله شبکه‌های سعودی العربیه و الحدث و شبکه اماراتی اسکای نیوز عربی، به پوشش خبری این نشست پرداختند.

عربستان سعودی و همپیمانانش می‌کوشند با گسترده جلوه دادن این نشست، از بار روانی تجاوز به یمن و معضلات اقتصادی حاکم بر بسیاری از کشورهای نفت خیز حوزه خلیج فارس بر اثر کاهش بهای نفت بکاهند.

نکته قابل تأمل درباره نشست منافقین، اعتراف رسانه‌های غربی به تبلیغاتی بودن اقدامات این گروهک است. روزنامه هافینگتن پست پنجشنبه هفته گذشته در همین ارتباط نوشت: « مریم رجوی با ارائه گزارش هایی که هیچ عقل سلیمی آن را قبول ندارد، ادعا می کند برای تغییر رژیم ایران برنامه ده ماده ای دارد و امسال موفق شده در پارلمان ایتالیا آن را به تصویب برساند. وب سایت او نیز حاوی اطلاعات و مطالبی متناقض است که هم ضد شیعه، هم ضد ایرانی و هم ضد سوری است. مشخص است که این مطالب از سوی عربستان سعودی، اسرائیل و نومحافظه کاران به وی القا می شود. مریم رجوی در حدی نیست که بتواند وعده تغییر رژیم بدهد؛ او فقط یک ملکه تبلیغاتی است.»

اخبار بیشتر مربوط به این نشست را می توانید از اینجا دنبال کنید.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=147486

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x