تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

در تعریف و تمجید از فرزندتان افراط نکنید!

  • کد خبر : 147482
  • 20 تیر 1395 - 10:48
در تعریف و تمجید از فرزندتان افراط نکنید!

تعریف و تمجید زمانی بر روان کودک دارای اثر بخشی مناسب است که متناسب با رفتار او باشد.

   «کمال مهر»؛علی آزاد روان شناس و استاد دانشگاه  اظهار داشت: تعریف، تمجید و تأیید کودک و همچنین استفاده از کلمات و جملات مناسب در برخورد با وی باعث ایجاد تأثیر مثبت بر روح و روان کودک می شود و احساس خوشایندی را در او نسبت به گوینده ایجاد خواهد کرد.
وی اضافه کرد: این تعریف و تمجید زمانی مطلوب است که غیر واقعی و غیر منطقی نباشد و مناسب با رفتار کودک باشد زیرا در غیر این صورت موجب غرور و یا سردرگمی او می شود، همچنین افراط در تعریف موجب کاهش ارزش آن عمل نزد وی خواهد شد.
آزاد ادامه داد: بسیاری از رفتارهای والدین که به قصد محبت انجام می شود ولی متحمل ضرر برای کودک است، جزء محبت واقعی نسبت به او محسوب نمی شود که از جمله آن خندیدن به حرف های ناشایست، تأیید رفتارهای نادرست کودک، بخشیدن های بی حساب و یا فراهم کردن بی چون و چرای درخواست های اوست.
وی با تأکید بر اینکه از آنجا که پدر در نظر کودک مظهر قدرت، شجاعت و از ابهت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: استفاده از تعابیر مناسب و تعریف توسط او برای فرزندش بسیار ارزشمند، خوشایند و تأثیر گذار است.
این روان شناس در پایان بیان کرد: اگر پدر قصد نصیحت و انتقاد از فرزند خود را دارد ابتدا بوسیله تعریف می تواند یک فضای صمیمانه ای را ایجاد کند که باعث اثر بخشی بیشتر گفت و گو خواهد شد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=147482

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x