تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

نمی‌توانید به راحتی داعش را در “موصل” شکست دهید + تصاویر

  • کد خبر : 147443
  • 20 تیر 1395 - 9:03
نمی‌توانید به راحتی داعش را در “موصل” شکست دهید + تصاویر

داعش در فلوجه اقدامات جنایت‌کارانه بسیاری انجام داده که تصاویر آن دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

به گزارش گروه سیاسی «کمال مهر»؛  تروریست‌های تکفیری داعش اخیرا دژ خود را در استان “الانبار” عراق از دست داده‌ اند و از این موضوع خشمگین هستند.داعش نامی است که با ترور، جنایت، سربریدن، سوزاندن، قطعه قطعه کردن و محبوس کردن افراد در زندان‌های یک متری پیوند خورده و این موضوع باعث شده که جهانیان از این تروریست‌ها متنفر باشند.

حضور داعش در “فلوجه” که به بهار سال ۲۰۱۴ میلادی باز می‌گردد؛ باعث شد تا این گروه تروریستی بهتر بتواند جنایت‌های خود را در عراق و خصوصا در غرب این کشور پیگیری کند.

ارتش و حشد الشعبی عراق توانست  “فلوجه” را از دست تروریست‌ها خارج کند؛ داعش به تاکتیک انتقام متوسل شد تا شکست “فلوجه” را از یاد و خاطره‌ها پاک کند و روحیه تروریست‌ها را باز یابد.

انفجارهای اخیر  “الکراده” که ده‌ها کشته و مجروح بر جای گذاشت نشان داد که داعش شکست‌های میدانی خود را با قتل و ترور پاسخ می‌دهند.

**”فلوجه” چگونه اداره می‌شد؟

منابع رسانه‌ای اعتقاد دارند که حضور تروریست‌های داعش در “فلوجه” زندگی را به کام مردم تلخ کرده و این گروه تروریستی قوانین سختی را در این شهر به مرحله اجرا درآورده بود.

شبکه خبری “بی بی سی” گزارش داد: دولت اسلامی (بخوانید تروریست‌های تکفیری داعش) شرایط سختی را در “فلوجه” به عنوان یکی از شهرهای استان  “الانبار” برای مردم بوجود آورده‌اند.

این شبکه خبری ادامه داد: داعش دو سال بر مردم  “فلوجه” حکومت کرد و زندان‌هایی را در این مناطق احداث نمود. ارتش عراق ۵ زندان متعلق به داعش را کشف کرد که شرایط سختی داشتند.

نمی‌توانید به راحتی داعش را در

نمی‌توانید به راحتی داعش را در

یکی از فرماندهان میدانی ارتش عراق در این زمینه گفت: آن ها (تروریست‌های تکفیری داعش) شهروندان عراقی را در قفس‌هایی که شرایط سختی داشت، زندانی می‌کردند و این زندانی کردن به دلایلی بود که عمدتا جرم تلقی نمی شود.

البته شبکه خبری “بی بی سی” در پایان گفت: هدف بزرگ بعدی ارتش عراق، شهر “موصل” است؛ دومین شهر بزرگ عراق که اگر داعش بخواهد بماند و بجنگد بازپس‌گیری مرکز استان “نینوا” از  “فلوجه” سخت‌تر خواهد بود.

نمی‌توانید به راحتی داعش را در

کارشناسان تأکید دارند که داعش ساخته و پرداخته سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است و این گروه با اقدامات جنایتکارانه خود به دنبال تخریب چهره اسلام در دنیا است؛ “ابوبکر بغدادی” سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان “بوکا” در اختیار آمریکایی ها بود.

با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویس های اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریست ها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

** چرا بی بی سی از داعش حمایت می‌کند؟

در گزارش “بی بی سی” دو نکته وجود دارد؛ اول اینکه ارتش عراق با همکاری نیروهای مردمی (حشدالشعبی) توانست “فلوجه” را آزاد کند و دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس تلاش می‌کند که نقش نیروهای بسیج مردمی را کم اهمیت یا بی‌اهمیت جلوه دهد.

نکته دوم اینکه در بخش پایانی گزارش “بی بی سی” سردبیر بخش غرب آسیای دستگاه تبلیغاتی انگلیس گفته بود که اگر داعش بخواهد بماند و بجنگد شرایط ارتش عراق در بازپس‌گیری “موصل” سخت خواهد بود.

در حقیقت نوعی حمایت نامحسوس از تروریست‌ها و افراط گرایان در گزارش ‌های “بی بی سی” دیده می‌شود که ریشه یابی علت این حمایت‌ها؛ در ساختار دولت انگلیس نهفته است.

در مجموع داعش ماه‌های پایانی عمر خود را در عراق سپری می‌کند و این گروه تروریستی مردم زیادی را در سوریه و عراق کشته و ظلم‌های بسیاری کرده است. به گفته کارشناسان “موصل” پایان راه داعش است و اگر این شهر مهم و راهبردی آزاد شود تروریست‌های تکفیری در عراق از بین خواهند رفت.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=147443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x