تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

جریان اشرافی‌ خائن و حرام‌خوار را رها نگذارید

  • کد خبر : 147408
  • 19 تیر 1395 - 16:52
جریان اشرافی‌ خائن و حرام‌خوار را رها نگذارید

این حقوق‌های نجومی، از صدای پای حضور اشرافیت در قدرت خبر می‌دهد. اشرافیتی که در صورت قدرت پیدا کردن کامل، تمامی دستاوردها و تمامی ارزش‌های انقلاب اسلامی را یک شبه بر باد خواهد داد. تیغ اشرافیت، تیغ برنده‌ ارزش‌ها و نابودکننده فضیلت‌هاست.

به گزارش«کمال مهر»؛ دکتر یدالله جوانی طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت:
دریافت‌ حقوق‌های نامتعارف در جامعه اسلامی از سوی عده‌ای محدود از میان خیل‌ عظیم مسئولان و مدیران کشور با هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست. آنچه تلخ‌تر و نگران‌کننده‌تر از ظواهر این دریافت‌های نجومی در قالب حقوق یا تسهیلات و وام‌های میلیاردی با بهره‌های صفر درصد یا حداکثر چهار درصد است، آن باطن و واقعیتی است که این ظواهر از آن حکایت می‌کند.
این حقوق‌های نجومی، از صدای پای حضور اشرافیت در قدرت خبر می‌دهد. اشرافیتی که در صورت قدرت پیدا کردن کامل، تمامی دستاوردها و تمامی ارزش‌های انقلاب اسلامی را یک شبه بر باد خواهد داد. تیغ اشرافیت، تیغ برنده‌ ارزش‌ها و نابودکننده فضیلت‌هاست.
هیچ خطری همانند خطر اشرافی‌گری در تاریخ به انقلاب‌های توحیدی و نهضت‌های اصلاح‌گرایانه ضربه نزده است. امروز انقلاب اسلامی و بزرگ‌ترین دستاورد این انقلاب توحیدی، یعنی جمهوری اسلامی با خطرات و تهدیدات متعددی مواجه است.
شبکه استکبار با سرکردگی امریکا و شبکه صهیونیزم با سرکردگی رژیم کودک‌کش اسرائیل غاصب و تمامی دولت‌های مرتجع وابسته در منطقه، در برابر جمهوری اسلامی صف‌آرایی کرده و جبهه وسیعی را علیه انقلاب اسلامی به وجود آورده‌اند اما مردم مؤمن و انقلابی ایران باید بدانند خطر اشرافیت که صدای آن با لو رفتن فیش‌های حقوقی نجومی گوش‌ها را آزرد و بر قلب‌ها سنگینی کرد، به مراتب از خطر جبهه دشمنان بیرونی بیشتر است.
امروز انقلاب اسلامی با خطر اشرافیت و اشرافی‌گری روبه‌رو شده است، این خطر را باید جدی گرفت و با آن مبارزه‌ای درست و انقلابی کرد.
در کنار تلخی‌های حقوقی‌های نجومی، رایحه خوشی وجود دارد و آن نوع نگاه مسئولان عالی‌رتبه و به خصوص نگاه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی به این موضوع است.
بنابراین باید تلخ و شیرین حقوق‌های نجومی را با هم دید. تلخی‌های ماجرا، در اصل پدید آمدن چنین وضعیت مغایر با‌ارزش‌ها در نظام اسلامی و شیرینی آن در کیفیت مواجهه مسئولان به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی با این پدیده تلخ و دل‌آزار است.
رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که طی ۲۷ سال گذشته همواره خطر اشرافی‌گری را در نظام اسلامی گوشزد می‌کردند، خطبه دوم عید سعید فطر خود را در مسائل داخلی، تماماً متوجه همین پدیده شوم کرده و هشد ارهای جدی دادند. معظم‌له با اشاره به موضوع حقوق‌های نجومی برخورد با این مسئله را یک وظیفه همگانی دانستند.
مردم باید مطالبه‌گری در برخورد و اصلاح داشته باشند و مسئولان دست‌اندرکار، باید برخورد انقلابی کرده و به مردم گزارش دهند. مقام معظم رهبری خود به عنوان سکاندار و رهبر انقلاب، مثل گذشته صریح و قاطع، اعلان موضوع کرده و نقشه راه را برای عبور از این خطر و مانع سرراه دولت‌سازی اسلامی، ترسیم کردند.
معظم‌له در خطبه‌های عید فطر از حقوق‌های نجومی با عنوان «برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه از بیت‌المال» یاد کرده و با صراحت فرمودند: «این برداشت‌ها نامشروع است، این برداشت‌ها گناه است. این برداشت‌ها خیانت به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.»
دقت در این مفاهیم و بار معنایی آنها، از زشتی و عمق فاجعه خبر می‌دهد. دقت شود که این کلمات از سوی ولی‌فقیه و براساس مبانی دینی و فقه اسلامی بیان می‌شود.
این عبارات می‌گوید؛ کسانی که در این جایگاه‌های مسئولیتی می‌بایست خدمتگزار به مردم و عامل پیشبرنده انقلاب و کشور به سمت آرمان‌ها باشند، با این برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه از بیت‌المال، به حرام‌خواری مشغول شده و با ارتکاب گناه به آرمان‌های انقلاب اسلامی خیانت کردند. با چنین توصیفی از این پدیده شوم و خطرناک براساس مبانی اسلامی و آموزه‌های قرآنی که مشابه آن را در سیره نظری و عملی امام علی(ع) در دوره کوتاه زمامداری سراغ داریم.
رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار برخورد جدی مسئولان با موضوع می‌شوند. مسئولان دست‌اندرکار و به ویژه رؤسای قوای سه‌گانه و در این میان شخص رئیس‌جمهور به عنوان رئیس قوه  مجریه، باید بدانند که برخورد آنان در این موضوع، برخورد با پدیده شوم حرام‌خواری و خیانت عده‌ای گرگ‌صفت در لباس میش است. مشخص است که ترحم بر گرگ، چه عاقبتی را به دنبال دارد.
با چنین نگاهی است که حضرت امام خامنه‌ای پس از بیان نگاه خود به موضوع، برخورد را این‌گونه مطالبه می‌کنند: «این جور نباشد که ما سروصدا بکنیم و بعد قضایا را تمام بکنیم و به کلی به دست فراموشی بسپاریم؛ باید دنبال بشود، خوشبختانه رئیس‌جمهور محترم و رؤسای دو قوه دیگر متعهد شده‌اند که این مسئله را دنبال کنند، با جدیت دنبال بشود؛ دریافت‌های نامشروع باید برگردانده بشود و اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند مجازات بشوند و اگر سوءاستفاده‌ای از قانون هم شده است بایستی اینها را از این کارها برکنار بکنند، اینها کسانی نیستند که لیاقت این را داشته باشند که در این مراکز قرار بگیرند.»
مقام معظم رهبری با صراحت هرچه تمام عزل، برخورد و بازگرداندن آنچه از بیت‌المال به صورت نامشروع خارج شده را از مسئولان خواستار شده‌اند. مردم هم موظف به  مطالبه‌گری این سه‌گانه از مسئولان هستند. رسانه‌های ارزشی و انقلابی هم باید این سه‌گانه را تا رسیدن به فرجام دنبال کنند. دلیل این همه حساسیت نسبت به موضوع بسیار روشن است.
مقام معظم رهبری ضرورت انجام این کار را در یک عبارت کوتاه، این‌چنین بیان می‌دارند: «با این پدیده بایستی با جدیت مقابله بشود، مسئله‌ عزل کردن و برکنار کردن و برگرداندن آنچه از بیت‌المال به صورت نامشروع خارج شده است، این را در دستور قرار بدهند. این وظیفه همه است؛ مردم نسبت به این مسئله اهمیت می‌دهند و اگر چنانچه این قضیه اتفاق نیفتد و دنبال‌‌گیری نشود، اعتماد مردم به نظام کاسته می‌شود که این فاجعه بزرگی خواهد بود. بایستی با اقدام جدی، اعتماد مردم را حفظ کرد.»
بنابراین ضرورت برخورد با اشرافی‌گری و بازگرداندن برداشت‌های نامشروع، در جلوگیری از فرو ریختن اعتماد مردم به نظام است. آیا خسارتی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از کاهش اعتماد مردم به نظام متصور است؟ نظام اسلامی، پشتوانه اصلی‌اش مردم هستند. نظام اسلامی به پشتوانه مردمش در مقابل استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل و دیگر دشمنانش ایستاده است.
این مردم تا زمانی که با نظام باشند و از نظام حمایت کنند، هیچ خطری نمی‌تواند به نظام اسلامی آسیب جدی وارد کند. خطر اصلی آن است که نظام، عامل نگهدارنده اصلی خود را که توده‌های مردم هستند، از دست بدهد.
این خطر موقعی کارساز خواهد شد که جریان اشرافیت که از جنس مردم و توده‌ها نیستند بر امور کشور مسلط شوند. مردم حاضرند برای اسلام، کشور اسلامی و مسئولان صدیق، مؤمن و انقلابی از همه چیز خود مایه بگذارند؛ اما همین مردم هرگز حاضر به حمایت از جریان حرام‌خوار اشرافی نخواهند بود.
بر این اساس، برای حفظ اعتماد و حضور مردم در صحنه برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و قرار گرفتن بر قله‌های عزت و افتخار، باید با جریان اشرافی حرام‌خوار در هر شکل آن مبارزه جدی کرد.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=147408

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x