تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

مدت زمان بازگشت پتروشیمی بوعلی به مدار

  • کد خبر : 147372
  • 19 تیر 1395 - 16:04
مدت زمان بازگشت پتروشیمی بوعلی به مدار

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: تمامی واحدهای پتروشیمی بوعلی بجز واحد «پارازایلین» تا یک ماه آینده به مدار باز می گردد.

به گزارش«کمال مهر»؛عادل سلیم نژاد گفت: واحدهای جایگزین، کمبود پارازایلین و پلی اتیلن ترفتالات در بازار را جبران می کنند.

وی اظهارکرد: تنها تولید پارازایلین در این مجتمع تا رفع مشکلات متوقف بوده و میزان خسارات وارده به واحد پارازایلین پس از قطع کامل آتش برآورد و اطلاع رسانی می شود.

سلیم نژاد اضافه کرد: بر اساس هماهنگی در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، واحد پارازایلین شرکت پتروشیمی بندر امام که طی ماه های گذشته به واسطه مازاد عرضه پارازایلین تولید خود را متوقف کرده بود، دوباره با ظرفیت تولید ۱۸۰ هزار تن در سال برای تامین خوراک مورد نیاز پتروشیمی شهیدتندگویان به مدار تولید بازمی گردد.

وی یادآور شد: در صورت نیاز، پتروشیمی نوری کمبود پارازایلین در بازار داخلی را تامین می کند.

سلیم نژاد تصریح کرد: با تامین پارازایلین خوراک پتروشیمی تندگویان، شرایط بازار پلی اتان ترفتالات نیز در میان مدت، کمبودی از جانب عرضه را مشاهده نخواهد کرد.

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس افزود: خوشبختانه به دلیل پیش بینی فصل پرتقاضا در بازار پلی اتیلن ترفتالات، موجودی کافی در انبارهای شرکت تندگویان تعبیه شده و احتمال نوسان کوتاه مدت در بازار پلی اتیلن ترفتالات نیز منتفی است.

این مسئول ادامه داد: مخازن موجود در بندر امام برای پشتیبانی از پتروشیمی بوعلی نیز قابل استفاده است و مجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اتکا به توان و زیرساخت های موجود در مجموعه، مشکلات ایجاد شده را مدیریت می کند و بازار محصولات را تحت کنترل خواهد داشت.

منبع: میزان
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=147372

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x