تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

خوش‌گذرانی‌های شبانه که گاهی غم انگیز می‌شود+جزییات

  • کد خبر : 147059
  • 18 تیر 1395 - 6:07
خوش‌گذرانی‌های شبانه که گاهی غم انگیز می‌شود+جزییات

گاهی تفریحات شبانه ما به غم و اندوه ختم می‌شود در حالی که راه حل آن چندان دشوار نیست.

به گزارش گروه اجتماعی«کمال مهر»؛،موضوع ایمنی پارک های شهر تهران از الزاماتی است که هر گونه کم توجهی یا بی توجهی به آن می تواند به حوادث غیر قابل پیش بینی و تاسف آوری منتهی شود.

سوابق گذشته و رخدادهای تلخی که در شهر بازی های کشور حادث شده موید این امر است که نظارت مستمر بر ادوات و تجهیزات بازی باید به عنوان اولویتی جدی در صدر دستگاه های متولی و ذیربط قرار گیرد.

* تجهیزات بازی بوستان های کشور وضعیت مطلوبی ندارد

وضعیت نامناسب تجهیزات بازی بوستان ها و پارک های کشور در شرایط مطلوبی قرار ندارد،این جمله را چندی پیش مدیرکل ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد در گفت وگویی با رسانه ها مطرح کرد و البته متذکر شد شهرداری ها و مالکان و بهره برداران شهربازی‌ها ،باید دقت بیشتری را بر این موضوع لحاظ کنند.

تجهیزات بازی پارک‌ها و شهربازی‌ها از قریب به ۸ سال پیش مشمول استاندارد اجباری شدند و به واقع باید این امر و ملاحظات ایمنی مرتبط با آن در چهار مرحله طراحی،ساخت،نصب و بهره برداری زیر ذره بین نظارتی قرار گیرد.

برخی از تجهیزات بازی پارک‌ها به میزانی دچار استهلاک و فرسودگی شده‌اند که اساسا امکان کاربری اصولی از آن سلب شده که گواه صدق این ادعا ۱۰ شهربازی است که در طول سه سال اخیر در شهرستان های استان تهران پلمپ شده اند.

*پلمپ ۱۲۶ دستگاه غیر استاندارد در چهار ماه نخست سال جاری

بعضا برخی از دستگاه ها در مجموعه ای از تجهیزات و ادوات بازی و بصورت موردی پلمپ می شوند،به واقع شهر بازی فعال است و ارائه خدمات می کند،اما از فعالیت برخی از ادوات و تجهیزات آن جلو گیری می شود.

پلمپ ۱۳۰ دستگاه غیر استاندارد در سال گذشته و ۱۲۶ دستگاه در طول چهار ماه نخست سال جاری موید این امر است که حساسیت ها نسبت به کیفیت ایمنی دستگاه های بازی نسبت به گذشته تشدید شده است.

مسلم بیات،مدیرکل استاندارد استان تهران می‌گوید:کمبود سرانه شهربازی ها در این استان باعث تحمیل فشار و فعالیت مضاعف به تجهیزات بازی می شود و به تبع نتیجه چنین حجم فزاینده ای از فعالیت ها در طول روز به فرسودگی زودتر از حد معمول ادوات مذکور منتهی خواهد شد.

به اعتقاد مدیر کل استاندارد استان تهران ۵۰ تا ۶۰درصد تجهیزات شهر بازی ها و وسایل بازی استان تهران نیازمند بازسازی و اعمال تغییرات اساسی هستند.

*وجود دو هزار بوستان در پایتخت

بر اساس ارزیابی ها و برآوردهای انجام شده،تنها در شهر تهران قریب به دو هزار بوستان محله ای،منطقه ای و فرا منطقه ای وجود دارد که در اکثریت قریب به اتفاق آنها تجهیزات بازی نصب و مستقر شده است.

آنچنان که مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز تهران اعلام داشته،تجهیزات بصورت منظم و حتی روزانه توسط مدیر پارک و مسئولان بررسی می شود اما نکته حائز اهمیت در این حوزه به عدم ثبت برخی از بوستان ها در سامانه استانداردسازی تجهیزات تفریحی، معطوف می شود،ثبت تنها ۱۶۵ بوستان در تهران دراین سامانه،موید عدم ورود و ثبت اطلاعاتِ تجهیزات تفریحی پارک ها در سامانه مذکور است که باید با جدیت نسب به آن اقدام شود.

البته آنچنان که مسئولان ذیربط در رسانه ها عنوان داشته اند،شهرداری برخی از مناطق همچون۲ ،۹ ،۱۳ ،۱۶و۲۲ همکاری قابل توجه و مطلوبی را با این مجموعه و سامانه داشته اند.

با این اوصاف می طلبد این تعامل در دیگر منطق تهران نیز با تقویت هر چه بیشتری همراه شود تا ضریب وقوع رخدادهای تلخ احتمالی و غیر قابل پیش بینی به حداقل ممکن کاهش یابد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=147059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x