تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

استفاده داعش از مواد منفجره ناشناخته در الکراده بغداد

  • کد خبر : 146747
  • 15 تیر 1395 - 17:18
استفاده داعش از مواد منفجره ناشناخته در الکراده بغداد

در الکراده بغداد اتفاق عجیبی پس از انفجار خودروی بمب گذاری شده رخ داد که تا به حال نظیر آن را ندیده بودیم.

به گزارش «کمال مهر»؛ جلال خالدی خبرنگار صدا وسیما در مورد انفجار در الکراده بغداد نوشت: در چهارده سال گذشته انفجارهای زیادی در بغداد و دیگر استان ها دیده ام و به خوبی میدانم خودروهای انفجاری پس از منفجر شدن موجب گودی بزرگی در خیابان ها می شوند که نشان دهنده حجم زیاد مواد منفجره بکار رفته در ان است اما انچه که در کراده رخ داد امر عجیبی است.

شدت انفجار تا چند کیلومتری شنیده شد و حریق ناشی از انفجار چهارصد متری محل انفجار را کاملا نابود کرد به حدی که حتى اهن پاره ها را هم ذوب کرده است و دو طرف خیابان را به خرابه ای باور نکردنی بدل کرده است اما عجیب آن است این خودروی انفجاری هیچ گودی را در محل حادثه ایجاد نکرد ولی همه موجودات زنده و غیر زنده را تا شعاع چهارصد متری ذوب کرد.

امروز و با گذشت دو روز از انفجار همچنان رفتن به طبقه سوم پاساژ (  اللیث )  دشوار است و حرارت ناشی از اتش سوزی  در این پاساژ بزرگ به حدی است که انگار صورتت را در فر نانوایی گذاشته ای و حتى ماموران اتش نشانی نیز نتوانستند تا کنون شعله های گداخته شده زیر خاکستر را خاموش کنند.

لذا معتقدم داعش برای نخستین بار در انفجار کراده از مواد جدیدی استفاده کرده که هنوز جزئیات آن مشخص نشده است.

هر چند دولت عراق در اقدامی جدید فقط ماموران امنیتی کراده را بازداشت کرده است اما تاکنون در مورد نوع مواد منفجره استفاده شده علیه این منطقه که شاید از نوع سوزان ( حارق خارق ) باشد سخنی نگفته است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=146747

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x