تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

علی پروین: پول کسی را نخوردیم و نخواهیم خورد/ مثل کوه پشت محمد هستم

  • کد خبر : 146716
  • 15 تیر 1395 - 16:56
علی پروین: پول کسی را نخوردیم و نخواهیم خورد/ مثل کوه پشت محمد هستم

پیشکسوت و اسطوره فوتبال ایران پس از درج اخباری مبنی بر بدهی ۲۵ میلیاردی محمد به دولت گفت: تا به حال پول کسی را نخوردم و نخواهم خورد.

  «کمال مهر»؛  علی پروین  گفت: محمد کار اقتصادی می کند و می دانم که کار اشتباه انجام نمی دهد اگر بدهی هم وجود داشته باشد مثل کوه پشت محمد هستم.
وی ادامه داد:روز شنبه در نشست مطبوعاتی پشت پرده تمام این تهمت ها را رو می کنم.
لازم به ذکر است در چند روز اخیر شایعاتی مبنی بر اینکه محمد پروین بدهی ۲۵ میلیاردی دولت را پرداخت نکرده در برخی رسانه ها منتشر شد که البته باشگاه خبرنگاران به طور کامل در چند و چون این اتفاقات بود اما صلاح دیدیم تا زمانیکه علی پروین در این باره اظهار نظر نکند رسما این موضوع را تا پایان روال قانونی مسکوت نگه داریم.
آیا پای اسطوره فوتبال درماجرای بدهی ۲۵ میلیاردی پسرش گیر است؟
خبر بدهی ۲۵ میلیاردی یکی از بازیکنان سابق فوتبال که از شهرت بالایی برخوردار است شاید پای پدر معروفش را هم وسط بکشد.
پس از انتشار خبر بدهی ۲۵ میلیاردی پسر یک فوتبالیست معروف که از قضا خود وی نیز از شهرت بالایی به واسطه پدرش برخوردار است پرونده ای دیگربه پرونده های بی شمار فوتبالی ها اضافه شد.
ماجرا از این قرار است که پسر این فرد سرشناس فوتبال کشور اقدام به رهن یک ملک در ازای خرید برنج در قالب طرح خرید ترهینی از شرکت بازرگانی دولتی ایران می کند و طبق قانون پس از مدتی می بایستی در مراحل مشخص پول برنج ها را به حساب دولت بر میگرداند و این تعهد بارها و بارها توسط وی نقض شد اما کمک های پدر در رابطه با این پرونده و نامه هایی از  برخی افراد و قابل احترام در کشور باعث شد این پرونده روال کند تری از پرونده های قانونی دیگر را طی کند و پس از تعویق چند باره بخش عمده ای از این پول هنوز به شرکت بازرگانی دولتی مسترد نشده است.
شرکت فوق متعلق به پدر فرد مورد نظر است و تنها مدیریت این شرکت به عهده پسر می باشد و همین موضوع باعث می شود بزرگترین چالش سال های اخیر در ورزشی ها بوجود بیاید.
فرد مورد نظر نه تنها سابقه بسیار خوبی در ورزش دارد بلکه از افراد خوشنام و دست به خیر است و باید دید با این معضل که البته بدست پسر وی بوجود آمده چگونه کنار میآید.
سال نود و سه بود که شرکت بازرگانی دولتی طرح کالاهای ترهینی را به اجرا گذاشت و از این طریق برخی شرکت ها با وثیقه های ترهینی برخی کالا ها از جمله برنج را در اختیار آنها قرار داد تا پس از فروش، مبالغ فوق را دراختیار  شرکت دولتی بازرگانی قرار دهند و البته از این مبلغ که ۱۰۸ میلیارد بوده است شرکت های فوق  با توجه به بدهی ۲ درصدی مالیات و دیرکرد در پرداخت ۱۲ میلیارد به آن افزوده شده است و مهلت ۳ ماهه پرداخت به اتمام رسید و پس از آن ۲ ماه از این مهلت هم گذشت تا سازمان بازرسی در خواست ارائه مدارک ترهینی از شرکت بازرگانی دولتی ایران شد اما هنوز پولی وصول نشده بود و چک ها کماکان برگشت می خورد.
ماموران اجرائیات با دستور بررسی ملک ترهینی در مورد یکی از خریداران که البته از ورزشی های با سابقه و مشهور فوتبال کشور است به دفتر خانه مراجعه کردند و پس از طی تشریفات قانونی مقرر شد ملک فوق در یک مایده به فروش برسد، اما ملک فوق نیز هنوز به دلیل برخی مشکلات ثبتی و معارض نقد نشده است.
شرکت فوق حدود ۲۵ میلیون خرید ترهینی از شرکت دولتی بازرگانی ایران داشته است و با توجه به استمهال وی از برخی دولت مردان  و تنفس های پی در پی حدود ۲ سال است که این مبلغ در اختیار آنها قرار گرفته است و شاید سود حتی بانکی این مبلغ بیشتر از اصل ترهین شده اما هنوز این پرونده کنار چند شرکت دیگر به سر انجام نرسیده است.
نکته جالب توجه در این پرونده این است که رئیس این شرکت که گفتیم از افراد مطرح در فوتبال کشور است پسر خود را به مدیریت این شرکت منصوب کرده است و در نامه اخیر خود نیز ادعای جدیدی را مطرح کرده است.
 گفته می شود وی در آخرین درخواست مدعی است:ما در این معامله دچار ضرر و زیان شده ایم و خواستار این هستیم که در مورد باز پردادخت این مبلغ مهلت ۴ ساله به ما بدهند و البته از قرار سالی ۵ میلیارد از اصل پول را برگردانیم و این موضوع  با دستور مساعدت احتمالا اجرایی خواهد شد.
مدارک این پرونده از سال گذشته در اختیار باشگاه خبرنگاران قرار دارد.
 معروفان:نمیگذاریم یک ریال پول بیت المال هدر برود
معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت: در قبال پول بیت المال مسئول هستیم و حتی یک ریال آن را نمی گذاریم هدر رود.
بدهکار ۲۵ میلیاردی بازرگانی دولتی وصول می شود؟حسن عباسی معروفان معاون داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اخبار منتشره مبنی بر بدهی ۲۵ میلیاردی تومانی یکی از فوتبالیست ها به این شرکت گفت: سالانه حدود ۲۰ میلیون تن کالا در شرکت بازرگانی دولتی به صورت نقدی و انواع ضمانت نامه های بانکی به فروش می رسد.
وی افزود: در زمان رونق بازار، بازرگانی دولتی اجناس خود را به صورت نقدی به فروش می رساند و در شرایط رکود به ناچار بایستی تا انقضای محصول به اتمام نرسیده به شرایط مختلف محصول خود را به بازار عرضه کند.
عباسی معروفان ادامه داد: ممکن است در برخی موارد چک ها با تاخیر وصول شوند که این امر در بازار خرید و فروش امری عادی تلقی می شود.
گفتنی است شرکت بازرگانی دولتی همانند سایر شرکت ها طلبکار از  افراد حقیقی و حقوقی است، اما این اطمینان خاطر را به مردم می دهیم که در قبال پول بیت المال مسئول  هستیم و حتی یک ریال آن را نمی گذاریم هدر رود.
معاون داخلی بازرگانی دولتی تصریح کرد: اگر چک در زمان موعد خود وصول نشود قانون برای این موضوع راه حل های مختلفی از جمله مصادره اموال را تدوین کرده که قطعا این امور را انجام خواهیم داد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=146716

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x