تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

صرافی دختر صفدرحسینی غیرمجاز اعلام شد + سند

  • کد خبر : 146673
  • 15 تیر 1395 - 10:28

صرافی دختر و داماد صفدرحسینی که ۲۰ فروردین ۹۰ از بانک مرکزی مجوز گرفت، ۱۵ بهمن ۹۲ فاقد اعتبار اعلام شد تا اینکه این صرافی ۲۶ شهریور ۹۴ با افزایش ۳.۸ میلیارد تومانی سرمایه مجدد مجوز گرفت، ولی این صرافی در سال ۹۵ در فهرست مجوزدارها قرار ندارد.

به گزارش«کمال مهر»؛ به نقل از مشرق،  صرافی سیده فاطمه حسینی (دختر صفدر حسینی) و همسرش (هانی میرمحمدعلی) موسوم به “شرکت تضامنی سیدهانی میرمحمد علی و شرکا”در اوج بحران ارزی سال ۹۰ تاسیس شده است که سیده فاطمه حسینی رئیس هیات مدیره این صرافی بوده است.

در سال ۹۰ همزمان با تشدید زمزمه‌ها مبنی بر محدود شدن درآمدهای نفتی، افزایش نرخ ارز حالتی شتابان به خود گرفت. نرخ غیررسمی ارز در پایان سال ۸۹ معادل ۱۰۳۳۷ ریال بود، اما در پایان اسفند سال ۹۰، بهای ارز در بازار آزاد ایران به میزان ۱۸۹۲۶ ریال تعیین شد. شوک ارزی سال ۹۰ در سال‌ ۹۱ نیز ادامه یافت و در تابستان ۹۱ نرخ ارز از حدود ۱۸۰۰۰ ریال در تیرماه، به حوالی ۲۳۰۰۰ ریال در پایان شهریور ۹۱ رسید. افزایش ناگهانی بعدی در نرخ ارز، در مهرماه سال ۹۱ رخ داد. در این ماه نرخ ارز با تقریبا ۹۰۰۰ ریال افزایش، به رقم ۳۱۸۲۰ ریال رسید، این افزایش همچنان در سال ۹۱ ادامه داشت و نرخ دلار تا مرز ۳۵۰۰ تومان هم افزایش یافت.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در سخنرانی‌های متعددی در سال‌های اخیر از نقش آفرینی صرافی‌ها در ایجاد تلاطم ارزی گفته و خبر داده بود که در همان ایام ۲۲ میلیارد دلار ارز توسط برخی صرافی ها از کشور خارج شده و رانت ۷۰۰۰ میلیارد تومانی هم برای برخی صرافی‌ها ایجاد شد.

پیش از این خبرهایی منتشر شده بود که حسین فریدون در ایام تشدید تحریمها و افزایش نرخ ارز همراه با شرکای خود یعنی علی صدقی، علی اسدیان و مانی مهاجان اقدام به ایجاد صرافی کرد. صرافی «صدقی و شرکاء» که اتفاقا فاقد مجوز از بانک مرکزی بوده است!

دولتمردان فعلی معتقدند در آن زمان نقش صرافان و محتکران ارز (کاسبان تحریم) در افزایش نرخ ارز کمتر از نقش تحریم ها نبود! بالاخره فرصت های زیادی برای کاسبی وجود دارد و افرادی که شامه اقتصادی خوبی دارند، از آن بهره مند می شوند.

 

بانک مرکزی مجوز این صرافی را در تاریخ ۲۰ فروردین ۹۱ با شماره مجوز ۸۹۰۷ صادر کرده بود، ولی در اطلاعیه‌ای که بانک مرکزی در ۱۵ بهمن ۹۲ منتشر کرد، این صرافی جزو صرافی‌های فاقد اعتبار معرفی شد.

درپی انتشار این خبر، سیده فاطمه حسینی دختر صفدر حسینی و نماینده مجلس دهم، جوابیه‌ای در رسانه ها منتشر و اعلام کرد: ” آیا تا  این اندازه شأن، اقتدار و منزلت دستگاه‌های امنیتی کشور تقلیل داده شده است که خودسران و دلواپسان به دلیل اغراض سیاسی، وقوع یک بحران مفسده‌ انگیز در سال ۹۱ را به یک واحد صرافی که کمتر از یک سال فعالیت داشته و حتی یک واحد از منابع ارزی بانک مرکزی دریافت ننموده و به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی فعالیت در نوسانات شدید به فعالیت ادامه نداده و صورت مالی و اظهارنامه مالیاتی و گردش حساب آن ثبت شده است، نسبت بدهند و هر کسی عامل را بروز آن بدانند.”

بنابر اظهارات جدید سیده فاطمه حسینی این صرافی کمتر از یک سال فعالیت کرده و پس از آن تعطیل شده است.

اظهارات دیروز این نماینده مجلس دهم در حالی است که اسناد جدید از روزنامه رسمی کشور نشان می دهد، صرافی وی و همسرش در سال ۹۴ درپی قانون جدید بانک مرکزی، سرمایه اش را از ۲۰۰ میلیون تومان به ۴ میلیارد تومان افزایش داده و در تاریخ ۲۲ شهریور ۹۴ مجدد مجوز بانک مرکزی را دریافت کرده است.

 

علیرغم اینکه طبق سند جدید روزنامه رسمی افزایش سرمایه این صرافی محقق شده و مجوز بانک مرکزی هم برای این صرافی در تاریخ ۲۲ شهریور ۹۴ صادر شده است، ولی طبق آخرین بروزرسانی که بانک مرکزی در اعلام صرافی‌های مجوزدار  در تاریخ ۵ تیرماه ۹۵ کرده است، نام صرافی دختر و داماد صفدر حسینی به چشم نمی خورد، یعنی مجوز این صرافی برای دومین بار باطل شده است که دلیل آن مشخص نیست.

برای مشاهده اسامی صرافی های مجاز بانک مرکزی بر اساس آخرین فهرست اعلام شده اینجارا کلیک کنید.

انتهای پیام/ن

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=146673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x