تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

“هایپر استار” را بیشتر بشناسید/چگونه با اسکناس ایرانی موجب دوام اسرائیل و نابودی تولید ملی می‌شویم؟

  • کد خبر : 146654
  • 15 تیر 1395 - 10:21
“هایپر استار” را بیشتر بشناسید/چگونه با اسکناس ایرانی موجب دوام اسرائیل و نابودی تولید ملی می‌شویم؟

چگونه راضی می‌شویم درآمد خانواده‌‌مان صرف گلوله‌هایی شود که هر روز سینه کودکی را در فلسطین، غزه یا لبنان می‌درد؟!

به گزارش «کمال مهر»؛؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، دیر زمانی است که سرت را در هر کجای کلان شهرها که می چرخانی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای خرید کالا، با انواع و اقسام نام و نشان‌های خارجی خود نمایی می‌کند و حس عجیبی و همراه با نگرانی را ایجاد کرده است.

ظاهر امر بسیار خوب و به قول معروف شیک به نظر می‌رسد. اینکه همه مایحتاج خانواده در یک جا جمع باشد و براحتی بتوان با حداقل زمان ممکن خرید راحتی را انجام داد را هیچ کس نفی نمی‌کند. انواع و اقسام تخفیف‌هایی که جذابیت خرید در این فروشگاه‌ها را دو چندان می‌کند.

یکی از برندهای معروفی که چند وقتی است بر سر در این فروشگاه‌ها به چشم می‌خورد «هایپراستار» است. واژه‌ای غربی که هم اکنون از هر نام ایرانی بیشتر و مطلوب‌تر جای خود را در بین خانواده ها باز کرده است. در تبلیغات این فروشگاه جملات جذابی به چشم می‌خورد:

« به هایپراستار؛ پویاترین، به‌روزترین و هیجان‌انگیزترین هایپر مارکت ایرانی خوش آمدید.»

« شما در فروشگاه‌های هایپر استار علاوه بر قیمت بی‌همتا، دامنه انتخاب بی‌همتایی نیز خواهید داشت، در واقع همیشه می‌توانید بالغ بر هزاران قلم کالا در فروشگاه ما بیابید!»

اما براستی در ورای نام هایپر استار چه می گذرد و سرمایه چه کسی یا کسانی خوابیده است؟! آیا هایپر استار واقعاً برندی ایرانی است؟!

تاریخچه شکل گیری هایپر استار

هایپر استار (نخستین فروشگاه زنجیره‌ای خارجی) در مهرماه سال ۱۳۸۸ با حضور “بهروز علیشیری” رئیس سازمان سرمایه‌گذاری‌های خارجی افتتاح شد.

این فروشگاه توسط کشور فرانسه البته از طریق سرمایه‌گذاری واسطه‌ای انجام شده است به نحوی که ۷۵ درصد سهام آن متعلق به فرانسه و ۲۵ درصد آن متعلق به «ماجد الفطیم اماراتی» است.

البته در این میان اخبار دیگری نیز حاکی از آن است که سهم شرکت “کارفور” ۲۵ درصد بوده و شریک قدیمی این شرکت “مجید الفُطیم” با آورده ۷۵ درصدی متولی فروشگاه هایپراستار است. مجید الفطیم صاحب یک شرکت خصوصی خانوادگی مستقر در دبی است که این شرکت از طریق یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک اداره کلیه فروشگاه‌های کارفور فرانسه در منطقه را بر عهده دارد.

در واقع هایپر استار به عنوان اولین فروشگاه زنجیره‌ای بین‌المللی در ایران، در غرب تهران با سرمایه‌گذاری اولیه ۶۰ میلیون دلار افتتاح شد.

دومین و سومین شعبه‌های هایپر استار نیز در سال ۱۳۹۱ به ترتیب در مجتمع خلیج فارس شیراز و سیتی سنتر اصفهان افتتاح شدند. این سیر ادامه دارد و هایپر استار قصد افتتاح شعبه‌های جدیدی در شرق تهران مشهد و تبریز دارد.

در حال حاضر “مارک کوربیون” فرانسوی، مدیر عامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپراستار ایران است. بنیانگذار شرکت‌های مذکور، کشور آمریکاست که بیش از سه هزار و ۵۰۰ شعبه در سراسر جهان با نام‌های‌ “هایپر بلک” تأسیس کرده است.

سهامدار اصلی این شرکت‌ها در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، کشور انگلیس بوده و با نام‌هایی چون “سیتی سنتر” و “دی تو دی” راه‌اندازی شده است. فعالیت این شرکت‌ها بر اصل «سود کمتر، مشتری بیشتر» قرار گرفته که در حقیقت تقلیدی از همان مدل قدیمی ‌فعالیت شرکت‌های امریکایی و اروپایی است.

مارک کوربیون، همچنین در صفحه فیس‌بوکش، در معرفی خود، وابستگی‌ کاری‌اش به کمپانی کارفور را رسماً اعلام کرده و محل زندگی فعلی خود را نیز تفلیس، پایتخت گرجستان و محل کار خود را در شهری در مرکز فرانسه معرفی کرده است.

رد پای صهیونیزم در پشت پرده هایپر استار!

حقیقت فروشگاه‌های زنجیره‌ای “کارفور” چیست؟ شرکتی که با نام اماراتی یا فرانسوی مشغول فعالیت است آیا براستی فرانسوی است؟ اطلاعات به دست آمده، حکایت از “صهیونیستی”بودن این شرکت دارد.

در زمان جنگ غزه، “کارفور” به دلیل بایکوت مسلمانان و همراهی مسیحیان مقیم فرانسه با ضرر بی‌سابقه‌ای مواجه شد.

فروشگاه زنجیره‌ای “کارفور” یکی از بزرگترین توزیع‌کنندگان کالاهای اسرائیلی در جهان است. به همین خاطر، شعب اصلی آن در فرانسه، بارها با مخالفت‌های شدید از سوی مسلمانان همراه شد. در زمان جنگ غزه بارها مسلمانان و همچنین مسیحیان مخالف دولت نامشروع اسرائیل، شعب این فروشگاه را در فرانسه اشغال کرده و شعارهایی در این زمینه دادند که در نتیجه کارفور به دلیل بایکوت از سوی مردم، با ضرر بی‌سابقه‌ای مواجه شد.

چندی پیش “آسوشیتدپرس” اعلام کرد: آرم‌ “هایپراستار” آدم را یاد آرم “کارفور” می‌اندازد. در آرم‌ هایپراستار علامت H در داخل الماسی قرار داده شده است، در حالی که در آرم کارفور به جای H حرف C قرار داده شده است. طراحی حروف نام فروشگاه نیز شبیه کارفور است.

این فروشگاه که آرم، فضای گسترده انتخاب‌ و پارکینگ دو طبقه آن برای مشتریان کارفور در همه جا آشناست با نام‌هایپراستار افتتاح شده و شرکت کارفور مدعی است دیگر ارتباطی با این فروشگاه ندارد.

مارک کوربیون، مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای‌ هایپراستار در رابطه با فعالیت این فروشگاه در ایران چندی پیش گفته بودکه به دلیل “مشکلات سیاسی بین ایران و فرانسه”، کارفور از‌ هایپر استار خواسته است “فعلاً” نام کارفور را در ایران مطرح نکند.

اما سؤال اینجاست که اگر سرمایه‌گذاری از سوی معاونت سرمایه‌گذاری وزارت اقتصاد مشکل نداشته چرا اسم آن عوض شده است و چه طور جلب سرمایه‌گذاری با برند کارفور مشکل ساز نبوده اما نام آن مشکل‌زاست؟

زنان ایرانی چقدر در پایداری صهیونیست نقش دارند؟

حال که با تاریخچه و اهداف پشت پرده فروشگاه‌های هایپر استار آشنا شدیم وظیفه زنان ایرانی در برابر این برندهای صد درصد اسرائیلی چیست؟

آیا وجدان زنان ایرانی که مسئولیت اصلی انتخاب فروشگاه و مرکز خرید را در خانواده بر عهده دارند اجازه می‌دهد که هزینه خانواده‌اش صرف گلوله‌هایی شود که هر روز سینه کودکی را در فلسطین، غزه یا لبنان می‌درد؟!

مسئولیت اصلی هر ایرانی غیرتمند آن است که با هوشیاری و بصیرتی دوچندان، حتی در انتخاب مرکز و محل خرید خود، آب به آسیاب فرصت طلبان و سرسپردگاه به برندهای غربی نریزد. بدون شک زنان ایرانی در سالی که با نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مشخص شده است با اقدامی تحسین برانگیز به هر گونه کالای و فروشگاه خارجی نه گفته و کالای ایرانی را از فروشگاه‌های ایرانی خرید می نمایند.

گزارش از: سمیرا خطیب‌زاده

انتهای پیام/خ

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=146654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x