تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

۵ گام برای جا گرفتن در دل دیگران

  • کد خبر : 146458
  • 14 تیر 1395 - 10:08

طی چند ثانیه از ملاقات شما، آدم‌ها شخصیت‌تان را قضاوت می‌کنند. این ارزیابی‌ها می‌توانند روی تمایل آنها به استخدام، قرار گذاشتن، یا دوست شدن با شما تاثیر بگذارد.

 

برای آن‌که در این زمینه به شما کمک کنیم، کتاب ” چگونه مردم را در ۹۰ ثانیه یا کم‌تر به دوست داشتن خود واداریم” را، اثر سخنران و نویسنده، نیکلاس بوتمن، بررسی کردیم. این کتاب بر راهبردی کلیدی برای عزیز کردن خود نزد طرف مقابل‌ و در هنگام احوالپرسی تاکید می‌کند.

بهترین قسمت کدام است؟ تمام این فرآیند تنها چهار ثانیه طول می‌کشد. برای آن‌که بفهمید چگونه بلافاصله دوست داشتنی شوید ادامه مطلب را بخوانید.

گام ۱: آزاد و راحت باشید

بوتمن می‌گوید شما می‌خواهید هم جسم‌ و هم نگرش‌تان را آزاد کنید. بوتمن می‌گوید، از لحاظ زبان بدن‌تان، شما باید قلب‌تان را مستقیما به سمت کسی که ملاقات می‌کنید بگیرید. قلب‌تان را با دست یا بازوی‌تان نپوشانید. و اگر ژاکت به تن دارید دکمه‌های آن را از قبل باز کنید.
به همان اندازه مهم است که یک نگرش مثبت را بپرورانید. او می‌گوید در هنگام این‌که با شخصی احوال‌پرسی می‌کنید باید آن مثبت نگری را احساس کرده و از آن آگاه باشید.

گام ۲: ارتباط چشمی برقرار کنید

بوتمن می‌گوید شما باید نخستین کسی باشید که ارتباط چشمی را شروع می‌کند و اجازه دهید چشمان‌تان نگرش مثبت شما را بازتاب دهد.

اگر برقراری ارتباط چشمی باعث می‌شود احساس معذب بودن کنید، او راهبردی برای عادت کردن به آن پیشنهاد می‌کند: زمانی‌که تلویزیون تماشا می‌کنید به رنگ چشم‌های آدم‌های روبه‌روی دوربین دقت کنید و در ذهن‌تان اسم آن رنگ را بگویید. روز بعد همین کار را با هر کسی‌که ملاقات می‌کنید تکرار کنید.

فقط مطمئن شوید که گاهی به جای دیگری نگاه کنید همان‌طور که کارول سیدنی گومن در فوربس می‌نویسد، ارتباط چشمی بیش از حد می‌تواند از نظر طرف مقابل بی‌ادبانه یا تهدیدکننده باشد.

گام ۳: لبحند بزنید

بوتمن توصیه می‌کند نفر اولی باشید که لبخند می‌زند. این‌گونه پیغام می‌دهید که صادق هستید. هم‌چنین تحقیقات حاکی از آن است که لبخند زدن هنگام ملاقات یک شخص در فضایی شاد، راه مفیدی برای آن است که در خاطرشان بمانید.
گام ۴: سلام کنید

چه بگویید ” سلام “،” سام علیک “،“ سلامُ علیکم ” و چه از هر درودگویی دیگری استفاده کنید، باید از آشنایی با طرف مقابل خوشحال به نظر برسید.

سپس، دست‌تان را به سوی او دراز کنید. مطمئن شوید محکم دست می‌دهید، که به طور کلی تاثیر مثبت‌تری می‌گذارد.

وقتی فردی که ملاقات می‌کنید اسمش را می‌گوید سعی کنید آن را چند بار تکرار کنید. برای مثال، می‌توانید بگویید: ” سارا. از ملاقاتت خوشوقتم، سارا! “

بوتمن می‌گوید اگر با چند نفر ملاقات می‌کنید و نمی‌توانید با همه دست بدهید، می‌توانید بدون استفاده از دست این کار را انجام دهید. همان کارهایی را انجام دهید که معمولا هنگام دست دادن با کسی انجام می‌دهید- قلب‌تان را به طرف فرد مقابل بگیرید، سلام کنید، و لبخند بزنید، اما دست‌تان را دراز نکنید.

گام ۵: به جلو متمایل شوید

لازم نیست در آغوش فردی که ملاقات می‌کنید بیفتید.

بوتمن پیشنهاد می‌کند کمی به صورت نامحسوس به سمت جلو متمایل شوید تا نشان دهید نسبت به آن‌چه که آن فرد می‌گوید گشاده و علاقه‌مند هستید.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=146458

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x