تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

ایران ۳- آرژانتین ۲/ شکست شاگردان ولاسکو در هیاهوی آزادی

  • کد خبر : 146411
  • 14 تیر 1395 - 9:12
ایران ۳- آرژانتین ۲/ شکست شاگردان ولاسکو در هیاهوی آزادی

تیم ملی والیبال ایران موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ تیم ملی والیبال آرژانتین را شکست دهد و کار خود در لیگ جهانی را با پیروزی تمام کند.

به گزارش «کمال مهر»؛ تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۲۱ امشب (یکشنبه) در حضور ۱۲ هزار نفری تماشاگران خود، به مصاف تیم ملی والیبال آرژانتین رفت.
تیمی که خولیو ولاسکو ، سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران را روی نیمکت مربی گری خود داشت. این دیدار جذاب و دیدنی در پایان با برتری ۳ بر ۲ تیم ملی والیبال ایران به پایان رسید. تیم ملی ایران با این پیروزی در پایان هفته سوم لیگ جهانی و پایان مرحله مقدماتی در رده هفتم قرار گرفت و از راهیابی به فینال این مسابقات بازماند.
**ست اول: ایران ۲۵ – آرژانتین ۲۳
رائول لوزانو سعید معروف، مجتبی میرزاجانپور، عادل غلامی، محمد موسوی، علی مباشری، حمزه زرینی و لیبرو مهدی مرندی را برای آغاز این دیدار راهی میدان کرد و در آن طرف میدان هم خولیو ولاسکو گونزالس دمیان، کریستین پوگلاژن، سپاستین سوله، پالاسیوس، مارتین راموس، نیکولا برونو و لیبرو گونزالس آلکسیس را برای ترکیب ابتدایی خود به میدان فرستاد.
نخستین امتیاز این دیدار را بازیکنان ایران بدست آوردند و پس از آنکه نتیجه یک بر یک مساوی شد، تیم ایران توانست ۴ بر یک از آرژانتین پیش بیفتد. سرویس حمزه زرینی راهی اوت شد تا دومین امتیاز آرژانتین در جدول امتیازات ثبت شود. سید محمد موسوی نمایش خیره کننده‌ای در ابتدای این ست داشت و تا امتیاز ۶ به تنهایی امتیاز برای یارانش بدست آورده بود.

دو تیم در امتیاز ۸ بر ۶ راهی اولین وقت استراحت فنی این دیدار و این ست شدند. برتری تیم ملی ایران ادامه داشت و در دومین وقت استراحت فنی هم باز ایرن ۱۶ بر ۱۵ از آرژانتین جلو افتاده بود. اما آرژانتینی ها بازی را  در امتیاز ۱۷ به تساوی کشاندند. ایران بار دیگر از حریفش پیش افتاد و اختلاف پوئن ۲ امتیازی ایجاد کرد. خولیو ولاسکو تقاصای وقت استراحت کرد و این تقاضا منجر شد دو تیم ۲۱ بر ۲۱ به تساوی برسند.
به تساوی رسیدن دیدار این بار لوزانو را مجاب به گرفتن وقت استراحت کرد. ایران ۲۴ بر ۲۳ از حریف پیش بود و در آستانه پیروزی در این ست قرار داشت که ولاسکو وقت استراحت گرفت. در نهایت ایران ۲۵ بر ۲۳ برنده این ست شد.
ایران یک - آرژانتین صفر / ست اول به نام شاگردان لوزانو ثبت شد
**ست دوم : ایران ۲۲- آرژانتین ۲۵
اولین امتیاز ست دوم این دیدار را سید محمد موسوی برای ایران کسب کرد. دو سرویس عالی از حمزه زرینی و دریافت بد آرژانتین منجر شد ایران ۴ بر یک پیش بیفتد.
دو تیم در امتیاز ۸ بر ۴ راهی اولین وقت استراحت این ست شدند آن هم در حالی که برتری با یاران ایران همراه بود. بعد از این وقت استراحت نتیجه پایاپای پیش رفت و دو تیم در امتیاز ۱۳ به تساوی رسیدتد. دومین وقت استراحت فنی این ست هم با برتری ۱۶ بر ۱۵ ایران همراه بود.
بعد از این وقت استراحت لوزانو دست به دو تعویضه معروف خود زد. در ادامه آرژانتین از ایران پیش افتاد  و نتیجه بازی ۱۸ بر ۱۷ شد. بی دقتی بازیکنان آرژانتین در دریافت خولیو ولاسکو را به شدت عصبانی کرده بود.
دو تیم در امتیاز ۲۰ به تساوی رسیدند.سرویس بد مباشری امتیاز ۲۱ را به آرژانتین داد. عادل غلامی امتیاز ۲۱ ایران را بدست آورد و نتیجه بازی ۲۱ بر ۲۱ شد. اما در ادامه این شاگردان ولاسکو بودند که توانستد از ایران پیش بیفتند. در نهایت هم این ست با برتری ۲۵ بر ۲۲ تیم آرژانتین به پایان رسید تا نتیجه یک بر یک مساوی شود.
ایران یک - آرژانتین یک / جنگ مربیان آرژانتینی در هیاهوی آزادی
**ست سوم : ایران ۲۱ – آرژانتین ۲۵
عادل غلامی اغاز کننده سومین ست دیدار دو تیم ایران و آرژانتین بود. بازیکنان ایران که از حمایت هواداران پرشور خود بهره مند بودند موفق شدند از همان ابتدای ست برتری خود را به حریف دیکته کنند. دو تیم در امتیاز ۸ بر ۴ راهی وقت استراحت فنی نخست در ست سوم شدند.
تیم ایران اختلاف امتیاز خود را افزایش داده بود اما سرویس های خوب یاران ولاسکو اختلاف امتیاز را به عدد یک رساند تا لوزانو تقاضای وقت استراحت کند. بازیکنان ایران کمی عصبی به نظر می‌رسیدند. در ادامه و بعد از این وقت استراحت بازیکنان ایران تمرکز بیشتری داشتند و توانستند باز هم اختلاف امتیاز ایجاد کنند. و در امتیاز ۱۶ بر ۱۲ به دومین تکنیکال تایم این ست بروند.
در ادامه باز هم بازیکنان ایران توانستند نسبت به حریف نمایش بهتری داشته باشند. آن‌ها از دریافت های بد بازیکنان ایران استفاده کرده و توانستند در این ست هم به نتیجه دلخواه رسیده و ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی برسند.
ایران یک - آرژانتین 2/ جنگ مربیان آرژانتینی در هیاهوی آزادی
**ست چهارم : ایران ۲۵ – آرژانیتن ۲۲
ست چهارم هم در ابتدا با کسب امتیاز برای تیم ملی ایران آغاز شد. آرژانتینی ها از انگیزه بالایی برخوردار بودند و در آن طرف میدان هم ایران می‌دانست جای اشتباه در این ست ندارد.
حمزه زرینی در ابتدای این ست نمایش خوبی داشت. میلاد عبادی پور هم با چند سرویس خوب توانسته بود همه چیز را به سود ایران کند. دو تیم در اتیاز ۸ بر ۶ به وقت استراحت فنی اول در ست چهارم رفتند.
بعد از این وقت استراحت دوباره همه چیز در امتیاز ۸ برابر شد و در نهایت این تیم آرژانتین بود که زودتر از ایران به امتیاز ۹ رسید. دو امتیاز پیاپی از سعید معروف باز هم ایران را جلو انداخت. نتیجه ۱۰ بر ۹ به سود ایران بود. دو تیم تلاش زیادی می‌کردند. دو سرویس عالی از سید محمد موسوی نتیجه را ۱۳ بر ۱۱ به سود شاگردان لوزانو کرد.
بازیکنان ایران اختلاف امتیاز خود با شاگردان ولاسکو را حفظ کردند و در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به دومین تکنیکال تایم این ست رفتند. اما بعد از این وقت استراحت سه امتیاز متوالی آرژانتینی‌ها همه چیز را به تساوی کشاند و دو تیم ۱۶ بر ۱۶ مساوی شدند. این بار رائول لوزانو تایم اوت گرفت تا نکات لازم را به یارانش گوشزد کند.
هفدهمین امتیاز ایران را محمد جواد معنوی نژاد کسب کرد و در ادامه امتیاز هجدهم هم عادل غلامی روی دریافت خوب سعید معروف بدست آورد تا ایران با دو امتیاز اختلاف پیش بیفتد. باز هم آرژانتینی ها نتیجه را جبران کردند و ۱۸ بر ۱۸ مساوی شدند. امتیازات یک به یک بین دو تیم تقسیم می‌شد. ایران ۲۳ بر ۲۱ از آرژانتین پیش افتاده بود. در نهایت ایران ۲۵ بر ۲۲ برنده این ست شد.
ایران 2- آرژانتین 2/ جنگ مربیان آرژانتینی در هیاهوی آزادی
**ست پنجم : ایران ۱۶ – آرژانتین ۱۴
دو امتیاز اول ست پنجم را بازیکنان ایران بدست آوردند تا ولاسکو همان ابتدا تقاضای وقت استراحت کند. خطای بازیکنان ایران نتیجه را ۲ بر ۲ مساوی کرد. سرویس آرژانتینی‌ها به تور خورد تا امتیاز سوم ایران بدست بیاید. ایران ۶ بر ۴ از حریف پیش بود که ولاسکو دست به تعویض در ترکیب تیمش زد.
تعویض‌های ولاسکو جواب نداد و این ایران بود که زودتر به امتیاز ۸ رسید و سه امتیاز اختلاف با حریفش ایجاد کرد. در نهایت این تیم ایران بود که موفق شد با پیروزی در این ست برنده این بازی شده و چهارمین برد خود در لیگ جهانی ۲۰۱۶ را کسب کند.
با این نتیجه پرونده کار شاگردان لوزانو با ۴پیروزی و ۵ شکست  بسته شد. تیم ملی والیبال ایران حالا باید خود را برای حضور در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو آماده کند.
**عملکرد دو تیم ایران و آرژانتین از نگاه آمار:
ایران 2- آرژانتین 2/ جنگ مربیان آرژانتینی در هیاهوی آزادی
**جدول رده بندی مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۶ والیبال:
ایران 3- آرژانتین 2/ شکست شاگردان ولاسکو در هیاهوی آزادی
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=146411

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x