تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

وقتی دهانتان هشدار می دهد چه چیزی در درونتان درست کار نمی کند!

  • کد خبر : 146381
  • 14 تیر 1395 - 8:52
وقتی دهانتان هشدار می دهد چه چیزی در درونتان درست کار نمی کند!

برخی از بیماری ها با نشانه هایی آشکار می شوند و می توان با دقت در کوچکترین علائم از بروز بیماری هایی جدی پیشگیری کرد.

به گزارش «کمال مهر»؛؛ کارشناسان از تغییرات در پنج عضو بدن به عنوان عوامل شناسایی بیماری های مختلف درونی بدن یاد می کنند.
گفتنی است، از جمله این نشانه ها می توان تغییرات در ادرار را نام برد که می تواند نشان دهنده وجود التهاب در بدن ، وقوع بارداری، رنگ تیره و وجود مشکلات کلیوی در دفع مواد سمی از بدن، تکرر ادرار و بروز عفونت های مجاری ادراری و ابتلا به دیابت، مشکل انقباض عضلات لگن و وجود خون که نشان دهنده خونریزی داخلی است را می توان نام برد.
دندان ها یکی دیگر از نشانه های بروز مشکلات سلامت در افراد هستند ، از جمله این مشکلات می توان بروز التهاب و خونریزی لثه را نام برد که در اثر بیماری دیابت بروز می کند.
بیماری لثه همچنین می تواند در اثر عفونت های باکتریایی و وجود انواع میکرو ارگانیسم ها در بدن ایجاد شود، ترک خوردن دندان ها نیز می تواند نشانه پوکی استخوان  باشد اما می تواند به دلیل برگشت اسید معده به مری نیز رخ دهد و باعث خورده شدن دندان ها شود.
وجود زخم در دهان نیز که به سرعت ترمیم نمی شود می تواند احتمال بروز سرطان در حفره دهان باشد و کارشناسان توصیه می کنند افراد حتماً در این مواقع به پزشک مراجعه کنند.
پلاک دندانی نیز می تواند هشدار بروز حمله قلبی و یا سکته مغزی باشد زیرا باکتری ها از راه دهان وارد بدن و جریان خون می شوند و می توانند سبب ضخیم شدن شریان ها و مرگ در اثر عوارض آن شود.
افزایش یا کاهش وزن نیز می تواند به دلیل بروز بیماری هایی چون دیابت، تیروئید، مشکلات هورمونی ، احتباس آب، مشکلات قلبی و یا بروز بارداری رخ دهد و باید جدی گرفته شود.
پوست نیز یک عامل مهم برای شناسایی مشکلات بدن است و افراد باید هرگونه تغییرات در پوست از جمله تغییر رنگ، لکه یا خال های تیره را جدی بگیرند زیرا می تواند نشان دهنده ابتلا به سرطان پوست باشد.
و در نهایت تغییرات در  ناخن ها می توانند نشان دهنده بیماری هایی چون کم خونی و کمبود گلبول قرمز، کمبود کلسیم،  مشکلات و کارکرد نامنظم غده تیروئید، بروز بیماری های قارچی ، جذب کم اکسیژن توسط بدن و کمبود پروتئین مورد نیاز بدن باشد.
کارشناسان توصیه می کنند افراد در صورت مشاهده هرگونه تغییرات در این اعضای بدن حتماً به پزشک متخصص برای معاینات بیشتر مراجعه کنند.
منبع:FHFN
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=146381

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x