تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

پیام تحقیرکننده داعش به نیروهای امنیتی یورو ۲۰۱۶

  • کد خبر : 146224
  • 13 تیر 1395 - 10:27
پیام تحقیرکننده داعش به نیروهای امنیتی یورو ۲۰۱۶

پلیس فرانسه با تمام قدرتش در پی مهار هرگونه خطر تروریستی است اما پیش از این در حادثه تلخ پاریس و همچنین مدیریت ناموفق شورش‌های خیابانی انگلیس و روسیه امتحانش را بسیار بد پس داده است.

به گزارش «کمال مهر»؛؛ رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ در حال پیگیری است و در مرحله یک چهارم نهایی به راه خود ادامه می دهد تا ۴ تیم حاضر در نیمه نهایی مشخص شوند و در شب‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه آینده تکلیف دو تیم صعود کننده به فینال این رقابت بزرگ و پر هیجان را مشخص کنند اما در این میان سایه سنگین و شوم تروریسم بین الملل بر سر فرانسه افتاده است.

دیلی تلگراف نوشت: از ابتدای بازی‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ درگیری هوداران تیم‌های مختلف به خصوص هواداران خشن انگلیسی و روس باعث شد تا تمرکز نیروهای امنیتی و پلیس شهری به مهار گردشگران متخلف سوق پیدا کند اما از اولین بازی در مرحله گروهی تا امروز ۳ مورد تهدید رسمی و آشکار از سوی داعش خطاب به نیروهای امنیتی فرانسه به ثبت رسیده که یک مورد از آنها به صورت تماس تلفنی علنی از خاک بلژیک بوده و گفته می‌شود که شخص تماس گیرنده حتی تاریخ انفجارهای برنامه ریزی شده را نیز به افسر پلیس شیفت جنوب مارسی اعلام کرده و از دو بازی مهم در نیمه نهایی سخن گفته است.

البته که پلیس فرانسه با تمام قدرتش در پی مهار هرگونه خطر تروریستی است اما این نیروی نظامی پیش از این در حادثه تلخ پاریس، همچنین مهار ناموفق شورش‌های خیابانی انگلیس و روسیه امتحانش را بسیار بد پس داده است.

ژاک لمبرت، برگزارکننده ارشد رقابت‌ها وقتی فقط چند ساعت به برگزاری یورو ۲۰۱۶ مانده بود در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه اعتراف کرد: تصویری که اکنون شاهد آن هستیم، آن چیزی نیست که دلمان می‌خواهد. می‌دانیم که خطراتی در کمین ما هستند و چاره‌ای جز کنترل شرایط نداریم و نمی‌توانیم در بحث امنیت ملی، فراتر از چارچوب‌ها پیش برویم.

در همین حال مقام‌های فرانسوی گفته‌اند، بیش از ۹۰ هزار نیروی امنیتی و پلیس، امنیت این مسابقات را برعهده دارند.

بسیاری از تحلیلگران امنیتی و اجتماعی بر این باورند که داعش با ارایه آدرس و حتی محل دقیق انفجار به نوعی در حال تحقیر نیروهای امنیتی است و اگر به وعده شوم خود در نیمه نهایی یورو ۲۰۱۶ عمل کند، تحقیری تاریخی را برای ناتو، نیروهای امنیتی فرانسه و مقامات برگزار کننده شاهد خواهیم بود. مردم شهرهای مهم که بیشترین اصطکاک را با یورو دارند، علاقه‌ای به توقف بازی‌ها و تمدید این روزهای پر وحشت ندارند. فرانسه تا کنون از میزبانی یورو ۲۰۱۶ امتیاز بالایی نگرفته و بسیاری از گردشگران بلافاصله پس از حذف تیمشان حتی با داشتن بلیت بازی‌های دیگر، تصمیم به ترک خاک این کشور گرفته‌اند. اعتصاب‌های پیاپی و خدمات ضعیف شهری کمر مقامات سیاسی و امنیتی فرانسه را خم کرده و داعش روزهای آینده را بهترین زمان ممکن برای نفوذ به خاک فرانسه از مرزهای نه چندان تحت کنترل آبی و مرز زمینی بلژیک و اسپانیا می‌داند.

میشل کادو، رئیس پلیس پاریس گفت: یورو ۲۰۱۶، چالش استثنایی برای فرانسه و مناطق حومه پاریس بوده است. میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا این مسابقه را تماشا می کنند. تامین امنیت نیز چالش دشواری است زیرا هواداران و میلیون ها گردشگر به پاریس آمده‌اند و البته تهدید حمله تروریستی در این دوره نیز کاملا واقعی بوده است.

منبع: مشرق

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=146224

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x