تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

صحبت‌های بدون سانسور مخاطبان باشگاه خبرنگاران با رییس کمیته امداد

  • کد خبر : 146149
  • 13 تیر 1395 - 9:22
صحبت‌های بدون سانسور مخاطبان باشگاه خبرنگاران با رییس کمیته امداد

اقدام ناپسند ماموران کمیته امداد بعد از بازتاب در فضای مجازی خیلی سریع با واکنش رئیس کمیته امداد همراه شد تا این سازمان ضمن عذرخواهی از مردم نسبت به برخورد با مأموران خاطی هشدار دهد.

به گزارش گروه اجتماعی «کمال مهر»؛ اقدام ناپسند ماموران کمیته امداد بعد از بازتاب در فضای مجازی خیلی سریع با واکنش رئیس کمیته امداد همراه شد تا این سازمان ضمن عذرخواهی از مردم نسبت به برخورد با مأموران خاطی هشدار دهد.

این اولین بار است که یک مسئول تخلف نیروی زیر دستش را می‌پذیرد و خیلی زود خبر از تعلیق خاطیان و برخورد با آنها می‌دهد.

بعد از آنکه مأموران کمیته امداد در یکی از روستاهای استان خوزستان بابت دادن یک پرس افطار به نیازمندان از آنها کارت ملی، امضا و اثر انگشت می‌گرفتند، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد خیلی سریع به موضوع ورود کرد و همزمان با تعلیق خاطیان از مردم عذرخواهی رسمی کرد.

صحبت‌های بدون سانسور مخاطبان باشگاه خبرنگاران با رییس کمیته امداد

این اقدام پسندیده در شبکه‌های مجازی با واکنش‌های جالبی همراه بود. این نظرات نشان می‌دهد که اگر کمیته امداد اندکی در برخورد با خاطیان تعلل می‌کرد ، تصورتان مردم دیگر نسبت به کمیته امداد بازگشت ناپذیر می شد.

روز گذشته مردم در نظرات خود به طور وسیع به انقاد از مأموران خاطی پرداختند و سپس اقدام ریاست کمیته امداد را تحسین کردند. چرا که به عقیده آنها اولین بار است که یک مسئول این چنین از مردم عذرخواهی می‌کند.

شخصی نوشت: «افسوس افسوس از بعضی مدیریت ها و فکرهای ناصحیح» و دیگری در پاسخ به او گفت: «  حالا شاید یه آدم گرسنه اومد کمیته امداد یه بسته غذا خواست حتما باید عضو کمیته باشه؟عجب بابا عجب» این جملات در واکنش به درخواست مأموران جهت کارت ملی به ثبت رسیده است.

شخص دیگری به انتقاد از مسئولان دیگر دستگاه‌ها پرداخت و نوشت: «جالبه برای یک غذا اینجوری آمار میگیرن که کسی بیشتر نگیره اما زمان حقوق گرفتن و وام بانکی و اختلاس هیشکی خبر نداره و آنقدر میبرن که لوس میشه و مردم خبر دار میشن فقط میتونم بگم ای خدااااا»

اما در مقابل شخص دیگری به دفاع از دیگر کارمندان کمیته امداد پرداخت و نوشت: «یکی از دوستانم که کارمند این نهاد مقدس است تمام ماه رمضان با زبان روزه هر روز کیلومتر ها دوردست دارند افطاری توزیع و کمک رسانی می کنند و فکر نمی کنم یک اشتباه باعث خدشه دار شدن زحمت آنها بشه، انصاف هم داشته باشیم».

شخص دیگری در اظهار نظری جالب کنایه ای به مردم زد که با پذیرفتن عذرخواهی راه را برای عذرخواهی سایر مسئولان نیز باز بگذارند. او نوشت: «کاش ماهم یاد بگیریم کسی که عذر خواست بپذیریم وگرنه همین میشه که همه از ترس کار به عذر خواهی نمیرسونن ومخفی میکنن».

شخص دیگری به تمجید اقدام فتاح پرداخت و نوشت: « کار زشتی بود ولی خدا رو شکر که خیلی زود باهاش برخورد شد. آفرین به ریاست کمیته امداد».

دیگری انتقاد تندی به کمیته امداد داشت و نوشت: «چرا کمیته امدادی که برای کمک به فقرا تشکیل شده باید به مستمند و فقیر آنهم با هزار سختی ومدارک پزشکی و… به یک خانواده سه نفره ماهی ۷۰ تومن بدهند ولی به کارمندانش تقریبا ماهی دو میلیون حقوق بدهند؟؟؟ آنهم کارمندانش دراتاقی بنشینند که بهترین امکانات رفاهی براشون فراهم باشه؟؟؟ کاش کارمند حقوق بگیر نداشته باشه و کارمندانه افتخاری که دوست دارند با عشق و علاقه و جهت رضای خدا به نیازمندان خدمت کنند داشته باشند.»

گویا این شهروند خیلی از دست مأموران خاطی شاکی شده که در زمانه ای که حقوقهای نجومی مطرح شده است، به حقوق ۲ میلیون تومانی کارمندان کمیته امداد خرده می گیرد.

دو شهروند دیگر نیز نوشتند «من هم آفرین میگم کار بزرگی کرد» و «واقعا وقتی حل شد دیگه قیل و قال نداره» و دیگری در جواب آنها نوشت: «وای برما! وای بر مسئولین ما! به کجا داریم میریم؟ اثرانگشت… کارت ملی… انگار دارن وام چندصدملیونی به آقای مدیرکل میدن!! » البته وی طعنه ای به رانت خواری مدیران دولتی زده و قضیه وام‌های کلان را پیش کشیده است.

شهروند دیگری هم انتقاد تندی نسبت به مدیران بالادستی داشته و خواستار برخورد با آنها شده نه چند کارمند عادی و دون پایه. او نوشته: «این مسایل عزل و تعلیق گره از کار باز نخواهد کرد.امیدواریم روزی برسد که به جای ریا به کمک های دلی رو بیاورند».

دیگری هم در ادامه نظرات او نوشت: «دوستان این یه اقدام ناشیانه و ناشی از سوء مدیریت که مطمئنا بدون قصد و غرض خاصی بوده است. بنابراین فک نکنم برکناری چند نفر آدم خدمتگزار و کارمند جزء و از نون انداختن اونا چاره درد باشه و متاسفانه الان این اقدام و تصمیمات عجله‌ای مثل همین برکنار کردن ها و… برای مسئولین حربه ای شده تا سریع از پاسخگو بودن به قانون و افکار عمومی فرار کنند و حربه‌ای برای دفاع از سوء مدیریت‌ها شده که باید برای این چاره‌ای بشه و همه تقصیرات به اونی که دستش از همه جا کوتاهه انداخته نشه».

نفر دیگر هم به انتقاد از عملکرد مدیران پرداخته و نوشته: «خوب سیاست اداره شون اینطور بوده و حتما بهشون دستور داده شده وگرنه یک کارمند که سرخود کاری نخواهد داد!».

شهروند دیگری هم به تمجید از شبکه های اجتماعی بر افزایش نظارت بر عملکرد مسئولین پرداخت و نوشت: «خدا خیر این شبکه های اجتماعی بده که زودی همه چیز رو به گوش مسئولین میرسونه و گرنه این مطلب و عذرخواهی انجام نمیشد و اینها همچنان به کار ناشایست خود ادامه میدادن» و دیگری هم نوشته است: « باید بگویم ای مسئولین بدانید که فضای مجازی برکارشما نظارت دارد پس آگاه باشید».

دیگری هم این عذرخواهی را نپذیرفته و نوشت: « ای بابا تا کی شاهد اینجور رفتارها باشیم و بعد طی بیانیه ای عذر خواهی کنیم کار از اصل خراب است».

شهروند تندرویی هم خواستار مجازات اعدام برای خاطیان شده و نوشته: «فقط اعدام». گویا این شهروند اگر خودش قاضی بود در شهر کسی را زنده نمی گذاشت که با یک خطا حکم اعدام مأموران را صادر کرده است.

نفر دیگری از فتاح درخواست داشته نا نظارت بیشتری بر انتخاب مدیران استانی داشته باشد و نوشته است: «کاش آقای فتاح کمی بیشتر در انتخاب مدیران کل و مدیران شهرستان ورود کنند چرا که هنوز هم در موقع تحویل بسته غذایی اهدای لیست نویسی و اثر انگشت هست چرا که این غذا اهدایی است باید محرمانه تحویل گردد نه با دب دبه و کب کبه کاش کمی بیشتر دقت شود ضمنا لازم است اینم گفته شود که آقای سید بیشتر تشریفات را جمع کرده و اکنون بیشتر کمک میشود تا امار دادن پس ممنونیم از ایشان».

عده دیگری هم خواستار برخورد با مدیر مافوق کارمندان خاطی شده و نوشته است: « من هم به نوبه خودم تشکر میکنم از جناب آقای فتاح ولی شما در عکس میبینید که یه جورایی معلوم میشه که کار این کارمند نیست برداشت من اینه که کا ر از طرف مافوقه».

*تکرار موضوع در روستاهای دیگر

شهروند دیگری هم پرده از اتفاقی مشابه در روستایی دیگر برداشت و نوشت: «عزیزان توی روستای زرده شهرستان دالاهو هم از مردم کارت ملی و شناسنامه گرفتن برای دادن یه پرس غذا به افراد تحت پوشش کمیته امداد».

این موضوع اگر صحت داشته باشد نشان می‌دهد که اتفاق افتاده در خوزستان تنها خطای چند کارمند ساده نبوده است بلکه اشتباهی است که از سوی مدیران اتفاق افتاده و باید با آنها برخورد شود.

شهروند دیگری هم به این موضوع صحه می گذارد و می‌نویسد: «اینها مامور هستند، باید دستور رو اطاعت کنن. اونایی که باید عزل بشن مقامات بالاترن نه این مامورا که کارشونو انجام دادن».

شخص دیگری هم نوشت: «سلام متاسفانه سیاست کاری فعلی همینه، من خودم شاهد بودم در یک خوابگاه شبانه روزی با ۷۰ دانش آموز برای اینکه بودجه برگشت نکنه پتوها و تشک هایی که هنوز قابل استفاده برای سال جدید بودن دور ریخته شدن علاوه بر آن رییس اداره مذکور دستور داده بود که حتما سوزانده شوند با وجود اعتراض بعضی کارکنان که لااقل به کارتن خواب ها یا مددجو ها بدهید یا حتی خود دانش آموز ببرد سوزانده و فیلم برداری شد».

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=146149

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x