تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

ایران ۳ – صربستان ۲/تعظیم صرب ها به والیبال ایران+گزارش تصویری و فیلم

  • کد خبر : 145953
  • 12 تیر 1395 - 9:08
ایران ۳ – صربستان ۲/تعظیم صرب ها به والیبال ایران+گزارش تصویری و فیلم

تیم ملی والیبال ایران موفق شد با پیروزی مقابل صربستان نخستین باخت این تیم در لیگ جهانی ۲۰۱۶ را رقم بزند.

به گزارش گروه ورزش «کمال مهر»؛، سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی، از ساعت ۲۱ امشب (جمعه) میزبان یک دیدار تماشایی بین دو تیم ایران و صربستان بود. جایی که ملی پوشان کشورمان باید در هفتمین دیدار خود این بار مقابل هواداران پرشور خود به مصاف تیم صدرنشین و بدون شکست مسابقات می‌رفتند. در پایان این دیدار تیم ایران موفق شد در دیداری تماشایی ۳ بر ۲ ریف سرسخت خود را شکست دهد.
**ست اول : ایران ۱۸ – صربستان  ۲۵
نخستین امتیاز این دیدار را صرب‌ها بدست آوردند و در ادامه دو تیم پایاپای پیش رفتند. در اواسط این ست بازیکنان صربستان با سرویس‌های خوب دربافت ایران را دچار مشکل کردند  و از حریف پیش افتادند. ایران ۱۰ بر ۱۴ از صربستان عقب افتاده بود. سرویس سید محمد موسوی امتیاز یازدهم را برای ایران بدست آورد. اما در ادامه باز هم برتری با صرب ها همراه بود و دو تیم در امتیاز ۱۶ بر ۱۱ راهی وقت استراحت فنی دوم این ست شدند.
سرویس های خوب بازیکنان صربستان همچنان به امتیاز برای این تیم تبدیل می‌شد. ایران ۱۹ بر ۱۴ عقب افتاده بود که لوزانو دست به دو تعویضه زد و مجتبی میرزاجانپور و مهدی مهدوی را جایگزین سعید معروف و شهرام محمودی کرد. آبشار خوب مجتبی میرزاجانپور امتیازات ایران را به عدد ۱۵ رساند. سرویس سید محمد موسوی راهی اوت شد و نتیجه را ۲۱ بر ۱۵ کرد.
حمزه زرینی دیگر بازیکنی بود که به صلاحدید رائول لوزانو راهی میدان شد. خطای بازیکنان صربستان به امتیاز ۱۷  ایران منجر شد. در این لحظه سعید معروف و شهرام محمودی به بازی برگشتند. آبشار شهرام محمودی راهی اوت شد و نتیجه را ۲۴ بر ۱۷ کرد تا ایران در آستانه شکست در این ست قرار بگیرد.
شاگردان رائول لوزانو در حالی که نمایش پر اشتباهی در این ست داشتند در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ مغلوب حریف خود شدند تا یک بر صفر عقب بیفتند.
ایران صفر - صربستان یک / شکست شاگردان لوزانو در ست اول
**ست دوم : ایران ۲۲ – صربستان ۲۵
در ست دوم هم بازیکنان صربستان در گرفتن امتیاز آغاز کننده بودند. دو امتیاز اول این ست از آن تیم صربستان بود اما در ادامه با دو آبشار خوب سید محمد موسوی نتیجه به تساوی کشیده شد.
صرب ها ۵ بر ۲ از ایران پیش افتادند و لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد. بعد از این وقت استراحت لوزانو یک تعویض هم انجام داد و علیرضا مباشری رو جانشین میلاد عبادی پور کرد. ۸ بر ۵ و اختلاف سه امتیازی دو تیم را راهی وقت استراحت فنی نخست ست دوم کرد.
بازیکنان صربستان در این ست حرکات سرعتی را در دستور کار خود قرار داده بودند و با حملاتی که به خوبی دفاع نمی‌شد با ۴ امتیاز اختلاف از  ایران جلو افتاده بودند. بازیکنان ایران توانستند اختلاف امتیاز را به ۲ کاهش دهند که این موضوع سبب شد نیکلای گاربیچ تقاضای وقت استراحت کند. امتیاز ۱۲ ایران را مجتبی میرزاجانپور بدست آورد و پس از ان سعید عادل غلامی نتیجه را به تساوی ۱۳ بر ۱۳ رساند.
دو تیم در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود صربستان راهی وقت استراحت فنی دوم این ست شدند. در ادامه هر دو تیم یک به یک امتیاز می‌گرفتند اما این ایران بود که زودتر از صربستان به امتیاز ۲۲ رسید و گاربیچ تقاضای وقت استراحت کرد. پس از این وقت استراحت دو امتیاز پیاپی برای صرب ها بدست آمد تا این بار لوزانو تقاضای وقت استراحت کند. با این حال در نهایت تیم ملی ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ این ست را هم واگذار کرد.
ایران صفر - صربستان 2 / شکست شاگردان لوزانو در ست اول و دوم
**ست سوم: ایران ۲۵ – صربستان ۲۲
در ست سوم همه چیز آغاز پایاپای داشت. هر دو تیم درصد اشتباهات خود را کاهش داده بودند که منجر شده بود به کسب امتیاز یک به یک بین تیم‌ها. با این حال تیم ملی والیبال ایران توانست در ادامه نمایش بهتری داشته باشد و با حملات منظم چند امتیاز پیاپی کسب کرده و ۱۳ بر ۱۱ پیش بیفتد.
سرویس صرب ها به اوت رفت تا امتیاز چهاردهم هم از آن شاگردان لوزانو شود. حمزه زرینی درخشش خوبی در این ست داشت و در نهایت دو تیم در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود ایران راهی وقت استراحت فنی دوم در ست سوم شدند. تیم ملی صربستان که در دو ست اول عملکردی عالی در سرویس داشت در این ست از این ناحیه بسیار پراشتباه بود.
شاگردان رائول لوزانو ۱۹ بر ۱۶ از صربستان پیش افتاده بودند که این مربی دست به تعویض زد. مهدی مهدوی و شهرام محمودی جانشین سعید معروف و مجتبی میرزاجانپور شدند. امتیاز بیستم ایران را حمزه زرینی بدست آورد. دریافت بد سعید معروف نتیجه را ۲۰ بر ۲۲ کرد. اما عادل غلامی بار دیگر اختلاف امتیاز دو تیم را به عدد ۳ رساند.
صرب ها از تعلل دفاع تیم ایران استفاده کردند و اختلاف پوئن را کاهش دادند، رائول لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد تا روند امتیازگیری تیم حریف را متوقف کند. در پایان این تیم ایران بود که توانست ست سوم را با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود خود تمام کرده و نتیجه را ۲ بر یک کند.
ایران یک - صربستان 2 / شکست شاگردان لوزانو برنده ست سوم شدند
**ست چهارم : ایران ۲۵ – صربستان ۲۳
صرب ها نخستین امتیاز ست چهارم را از آن خود کردند. در ابتدای این ست هر دو تیم نمایش پایاپایی داشتند. بازیکنان ایران که از حمایت پرشور هواداران خود بهره مند بودند اجازه نمی‌دانند صرب ها عملکرد همیشگی خود را داشته باشند. دو تیم در حالی به وقت استراحت فنی نخست رفتند که ایران یک امتیاز نسبت به صربستان برتری داشت.
بازیکنان و مربیان صربستان به امتیاز هشتم ایران اعتراض داشتند و با وجود این که تقاضای بازبینی ارائه داده شده بود اما این ایران بود که مستحق این امتیاز شناخته شد. سرویس علیرضا مباشری به تور خورد تا نتیجه ۸ بر ۸ مساوی شود. با این حال امتیاز ۹ و ۱۰ را بازیکنان ایران از آن خود کردند.
در اواسط این ست برخی درگیری ها زیر تور رخ داد و بازیکنان دو تیم با برخورد از سوی داور مواجه شدند. و دو بازیکن از دو تیم با کارت زرد مواجه شدند. این درگیری به دلیل شادی صرب ها رو به بازیکنان ایران آغاز شده بود. حمزه زرینی به صلاحدید لوزانو از زمین مسابقه بیرون رفت و میلاد عبادی پور جایگزین این بازیکن شد.
در ادامه هر دو تیم در تلاش بودند امتیاز کسب کنند و هیجان بازی افزایش پیدا کرده بود. دو تیم در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ و در حالی که برتری با تیم ایران بود راهی دومین وقت استراحت فنی این ست شدند. تیم  ملی ایران در ادامه از صربستان پیش افتاد و سرمربی این تیم را مجاب کرد تا وقت استراحت بگیرد. در نهایت این تیم ملی ایران بود که موفق شد در این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسیده و بازی را به ست پنجم بکشاند.
ایران 2 - صربستان 2 / بازی به ست پنجم کشیده شد
**ست پنجم: ایران ۱۶ – صربستان ۱۴
پنجمین ست این دیدار در اوج هیجان آغاز شد. هر دو تیم یک به یک امتیاز کسب می‌کردند و به دنبال پیروزی در این ست بودند. ایران با یک امتیاز از حریفش پیش افتاده بود. اما عملکرد خوب بازیکنان صربستان این بار این تیم را پیش انداخت و ۸ بر ۶ دو تیم جای خود را عوض کردند. در ادامه سه امتیاز متوالی باز هم شاگردان رائول لوزانو را پیش انداخت تا شرمربی صربستان تقاضای وقت استراحت کند.
بازی  همچنان ادامه داشت و گاه برتری با ایران بود و گاهی با صربستان. دو تیم ۱۱ بر ۱۱ به تساوی رسیده بودند. کسب امتیاز ۱۳ برای صربستان و جلو افتادن تیم صربستان منجر شد لوزانو تقاضای وقت استراحت کند. امتیاز چهاردهم صربستان با بازبینی صحنه همراه بود و منر شد به امتیاز برای ایران. نتیجه ۱۳ بر ۱۳ مساوی شده بود.
سرویس عالی میلاد عبادی پور امتیاز چهاردهم ایران را بدست آورد. در آن طرف میدان سرویس بازیکنان صربستان راهی اوت شد و نتیحه ۱۵ بر ۱۴ به سود ایران شد. حالا شاگردان لوزانو تنها یک امتیاز تا پیروزی فاصله داشتند و در نهایت ۱۶ بر ۱۴ برنده این ست و این دیدار شدند.

فیلم خلاصه والیبال ایران ۳-۲ صربستان

معروف:نمایش واقعی تیم ایران از ست سوم آغاز شد

لوازانو: امشب یک شب فراموش نشدنی بود

گربیچ: فراموشی گرفته بودیم!

انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=145953

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x