تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

گروگانگیری داعش در منطقه دیپلماتیک داکا/ ۲۰ کشته تاکنون/ کشف ۵ جسد از سوی پلیس+ تصاویر و فیلم

  • کد خبر : 145917
  • 12 تیر 1395 - 8:49

پلیس بنگلادش از حمله مردان مسلح به یک رستوران در پایتخت این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل «کمال مهر»؛ به نقل از فاکس نیوز، پلیس بنگلادش از حمله مردان مسلح به یک رستوران محبوب خارجی‌ها در منطقه دیپلماتیک داکا، پایتخت این کشور خبر داد.
پلیس بنگلادش تلاش می‌کند گروگانگیری در پایتخت را به شکلی مسالمت‌آمیز خاتمه دهد.
این شبکه گزارش داد: هشت تا نه فرد مسلح شب گذشته به رستورانی در داکا، پایتخت بنگلادش حمله کردند. این رستوران معمولاً محل رفت و آمد دیپلمات ها و اتباع خارجی است. تلفات این حمله هنوز قطعی نیست و گروگانگیری ادامه دارد. براساس رسانه های ایتالیا، هفت ایتالیایی در میان گروگان ها هستند. دستکم دو نیروی پلیس کشته شده اند. سازمان (تکفیری و صهیونیستی) داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.
فرانس بیست و چهار گزارش داد: وقتی عقربه های ساعت بیست و یک و بیست دقیقه را در داکا نشان می داد، صدای تیراندازی در مرکز محله دیپلمات‌نشین داکا به گوش رسید. چندین مهاجم در این لحظه وارد رستورانی بسیار پر رفت و آمد در این محله شدند. به گفته شاهدان عینی، این افراد همزمان با سردادن شعار «الله اکبر» تیراندازی می کردند. هنوز آمار تلفات این حمله مشخص نیست. سفارت قطر نیز در نزدیکی محل حادثه قرار دارد. سپس نیروهای ویژه پلیس بنگلادش در کنار نیروهای ارتش به این محل اعزام شدند. در ادامه دوباره صدای تیراندازی شنیده شد. عده ای از مشتریان موفق به فرار شدند. مهاجمان پس از تیراندازی چندین نفر را در داخل ساختمان به گروگان گرفتند.
بنظیر احمد، فرمانده گردان واکنش سریع بنگلادش در این باره گفت: «این یک رستوران اسپانیایی است؛ رستورانی کوچک. مشتریان بیشتر شب هنگام به آنجا می روند. چند فرد مسلح وارد این رستوران شده اند. ما با کارمندانی که موفق به خروج شده اند، صحبت کردیم و اکنون تلاش می کنیم تا بتوانیم این گروگانگیری را مسالمت جویانه حل کنیم.»
فرانس بیست و چهار افزود: نیروهای امنیتی که در اطراف این ساختمان مستقر شده بودند، گفتگوهایی را با گروگانگیرها آغاز کردند. گروه (تکفیری و صهیونیستی) داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. موجی از قتل مدافعان لائیسته، روشنفکران و اقلیت های دینی در سال های اخیر در بنگلادش رخ داده است. این قتل ها به گروه های تندروی اسلامی نسبت داده می شود. حملاتی که در عرض سه سال بیش از پنجاه کشته برجای گذاشته است.
به گفته شاهد از منطقه اعیان نشین گلشن، صدای تیراندازی شنیده می شود و شرایط «بد به نظر می رسد.»
برخی گزارشها از گروگانگیری و درگیری پلیس با مهاجمان حکایت دارند. سفارت امریکا در داکا نیز در پیامی توئیتری وقوع «تیراندازی و گروگانگیری» را تأئید کرده است.
سفارت آمریکا در بنگلادش گفته است گمان می رود بین بیست تا شصت نفر در رستورانی در داکا به گروگان گرفته شده باشند.
به آمریکایی هایی که در این شهر ساکن هستند گفته شده است در جایی امن پناه بگیرند و از منطق درگیری دوری جویند.
هر چند وزارت خارجه آمریکا گفته است همه آمریکایی های ساکن داکا سالم هستند ولی توصیه کرده است حتما در جایی آرام پناه بگیرند.
شبکه تلویزیونی بی بی سی نیز اعلام کرد پلیس بنگلادش از ادامه درگیری های مسلحانه با افراد مسلح ناشناس خبر داده است. پیشتر برخی شاهدان از شنیده شدن صدای شلیک صدها تیر خبر داده بودند که در منطقه دیپلمات نشین داکا پایتخت بنگلادش روی داده است.
یک منبع در وزارت امور خارجه ایتالیا گفت احتمال می‌رود چند
شهروند ایتالیایی در میان خارجیهایی که افراد مسلح در حمله به رستورانی در داکا پایتخت بنگلادش به گروگان گرفتند حضور داشته باشند.
این منبع افزود شمار این ایتالیایی‌ها که به نظر می‌رسد در این رستوران گروگان گرفته شده‌اند، مشخص نشده است.
پلیس بنگلادش اعلام کرد در عملیات پلیس در حمله به رستورانی در داکا، یک خارجی، که احتمالا ژاپنی است، از این رستوران فرار کرده است.
شبکه تلویزیونی الجزیره نیز اعلام کردند ده نفر از جمله دو خارجی در عملیات آزادسازی گروگان‌ها در داکا آزاد شدند.
الجزیره همچنین گزارش داد گروه تروریستی داعش اعلام کرد بیش از ۲۰ نفر در حمله به رستورانی در محله دیپلمات نشین در داکا پایتخت بنگلادش کشته شدند.
خبرگزاری آسوشیتد پرس در خبری فوری از شنیده شدن صدای دو انفجار بزرگ داخل رستوران داکا و کشف ۵ جسد از سوی پلیس خبر داد.

تیراندازی در منطقه دیپلماتیک داکا + فیلم

گروگانگیری داعش در منطقه دیپلماتیک داکا/ 20 کشته تاکنون/ آزادی 10 گروگان + فیلم
گروگانگیری داعش در منطقه دیپلماتیک داکا/ 20 کشته تاکنون/ آزادی 10 گروگان + فیلم
گروگانگیری داعش در منطقه دیپلماتیک داکا/ 20 کشته تاکنون/ آزادی 10 گروگان + فیلم
گروگانگیری داعش در منطقه دیپلماتیک داکا/ 20 کشته تاکنون/ آزادی 10 گروگان + فیلم
گروگانگیری داعش در منطقه دیپلماتیک داکا/ 20 کشته تاکنون/ آزادی 10 گروگان + فیلم
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=145917

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x