تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مطالعه از غذا خوردن هم واجب‌تر است

  • کد خبر : 145297
  • 08 تیر 1395 - 0:40
مطالعه از غذا خوردن هم واجب‌تر است

وقتی زیاد کتاب بخوانیم علاوه بر آن که تاثیرش را بر خود حس می‌کنیم می‌توانیم فرهنگ‌ها را بیشتر بشناسیم.

  گروه فرهنگی  «کمال مهر»؛عباس غزالی بازیگر در خصوص میزان علاقه و رابطه‌اش با کتاب خوانی گفت: خیلی زیاد کتاب می‌خوانم و هر روز که می‌گذرد بیشتر عاشق کتاب خوانی می‌شوم. مطالعه برای افراد در تمامی سنین واجب است و یک خوراک عالی برای روح محسوب می‌شود. حتی می‌توان گفت مطالعه از غذا خوردن هم مهم‌تر است. باید برای کتابخوانی یک زمان خالی پیدا کنیم و از گفتن عباراتی چون حوصله ندارم و باشد برای فردا پرهیز کنیم. باید حالمان را با کتاب خوانی خوب کنیم.

وی درباره‌ی کتاب‌های پی دی اف و تاثیر گذاری آن‌ها اظهار داشت: زمانی من به دنبال کتاب به خصوصی می‌گشتم اما آن را پیدا نمی‌کردم و نسخه پی دی اف آن را مطالعه کردم که از لحاظ دسترسی سریع خوب بود اما نتوانستم با کتاب ارتباط برقرار کنم و از آن به بعد پی دی اف خوانی را از ذهنم حذف کردم، چون احساس دوست بودن، تورق و لمس کردن کتاب را برایم به همراه نداشت.

بازیگر فیلم «دلبری» کتابی را به علاقه مندان به کتاب خوانی معرفی کرد و گفت: در شاخه‌های مختلف کتاب‌های متفاوت و متنوعی وجود دارد که خیلی از آن‌ها خوب هستند و قابلیت معرفی کردن را دارند، اما دوست دارم کتابی را معرفی کنم که فکر می‌کنم همه آن را مطالعه کرده‌اند. کتاب «شازده کوچولو» اثر آنتوان دوسنت اگزوپری به نظرم کتابی است که هر کس با هر سن و عقایدی که مطالعه‌اش کند، به زعم خود از آن تاثیر می‌گیرد و می‌تواند کمک حالشان باشد.

غزالی در رابطه با نقش هنرمندان در علاقه مند کردن مردم به کتاب خوانی اظهار داشت: تشویق هنرمندان به کتاب خوانی یا تبلیغ کردن مطالعه در صفحات مجازی شان می‌‎تواند موثر باشد. من ، خودم هرگاه بخواهم به کسی هدیه دهم، کتاب اهدا می‌کنم.

بازیگر فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» درباره‌ی تاثیرات کتاب خوانی بیان کرد: وقتی زیاد کتاب بخوانیم علاوه بر آن که تاثیرش را بر خود حس می‌کنیم می‌توانیم فرهنگ‌ها را بیشتر شناخته و تبدیل به افراد با ثبات‌تری شویم و در ارتباط با یک دیگر مهربان‌تر عمل کنیم.

وی در ادامه صحبت‌هایش در رابطه با کار جدیدش بیان کرد: علاوه بر فیلم «قیچی» که آماده برای اکران است. در سریالی اپیزودیک به نام «چرخ فلک» ایفای نقش کرده‌ام که قرار بود ماه رمضان از شبکه سه پخش شود اما به دلیل مسابقات فوتبال میسر نشد. همچنین کاری را هم در راستای ترویج کتاب خوانی انجام دادم. این کار کوتاه که نام آن «رویای نیمه شب» است، اقتباسی بسیار کوتاه از کتاب «رویای نیمه شب» است که در حد هفت یا هشت دقیقه به معرفی کتاب می پردازد.

بازیگر فیلم «قیچی» تصریح کرد: قصه در زمان صدر اسلام روایت می‌شود و نقش من هم در آن یک راوی است که داستان را در زمان حال روایت می‌کند اما با یک اتفاق جالب خود وارد داستان شده و در قالب شخصیت اصلی ایفای نقش می‌کند و من حال و هوای این کار را بسیار دوست دارم. مراحل فنی اثر رو به اتمام است و قرار بر آن است که در ماه رمضان رونمایی شود که پس از رونمایی از تمامی شبکه‌‎های تلویزیونی پخش خواهد شد.

شایان ذکر است که کارگردان این اثر اصغر عباسی است و فیلم برداری فیلم توسط روزبه رایگان صورت گرفته و صدا برداری آن بر عهده محمد شاهوردی بوده است.

بازیگران این اثر عبارت اند از : عباس غزالی،ثریا قاسمی،ماه چهره خلیلی،متین ستوده و سیما خضرآبادی.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=145297

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x