تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

انتشار اسنادی برای اثبات ایرانی بودن جزایر سه گانه در یک فیلم

  • کد خبر : 145286
  • 08 تیر 1395 - 0:30
انتشار اسنادی برای اثبات ایرانی بودن جزایر سه گانه در یک فیلم

ولی بستان مستندی با محوریت آثار مختلف منطقه بستک در استان هرمزگان را جلوی دوربین برده است.

 گروه فرهنگی «کمال مهر»؛ ولی بستان تهیه کننده و کارگردان مستند «بستک» در خصوص موضوع این اثر  گفت: این مستند به گویش، معماری، شاعران، فرهنگ، موسیقی، آثار تاریخی بستک پیش ازتاریخ، تاریخ سیاسی و از همه مهمتر ارتباط جزایر سه گانه تنب بزرگ، کوچک و ابوموسی با بستک و  اثبات تعلق داشتن شهر بستک به ایران براساس اسناد موجود می‌پردازد.
وی در مورد ایده‌ای که بر اساس آن مستند «بستک» شکل گرفته بیان کرد: از آن جایی که رشته تحصیلی من تاریخ است و بستک جزو مناطق تاریخی، هنری و به عنوان نگین فرهنگی استان هرمزگان به حساب می‌آید همچنین ساخت نخستین مدارس به سبک جدید در ایران باعث شد برای ساخت آن دست به کار شدیم و از همه مهمتر برای جلوگیری از تخریب صد درصد و ثبت آثار تاریخی و فرهنگی باقی مانده در پی زلزله پنج و نیم ریشتری دی ماه ۹۲، ایده ساخت این مستند شکل گرفت.

این کارگردان در خصوص لوکیشن‌های «بستک» و آخرین وضعیت تولید اظهار داشت: حدود نود درصد لوکیشن‌های فیلم در خود منطقه بستک و مابقی در تهران است. تا به امروز قسمت‌های زیاذی از آن را ساختیم و بقیه طی دو مرحله فیلمبرداری به پایان می‌رسد و احتمالا اواخر شهریور یا اوایل مهر رونمایی خواهد شد.

وی افزود: با اساتید هر بخش مصاحبه‌هایی انجام دادیم که مخاطب را بیشتر با آن فضا آشنا می‌کند و جذاب‌تر خواهد بود.

بستان در بخش پایانی خود در خصوص مدت زمان مستند و عواملی که در ساخت آن دخیل بودند؛ خاطرنشان کرد: این مستند حدود ۸۰ دقیقه است. افرادی چون سمیه قاسمی: نویسنده، آرمین قدرتی:مدیر تولید، افسون شکاری: برنامه ریز، محمد فرزان منش: مدیر فیلمبرداری، سارا میرآقا: مدیر صحنه، مهدیه اعرابی: طراح گریم، پریوش فرزین: طراح لباس، پوپک خواجه امیری: عکاس و محمدرضابردبار: روابط عمومی با من همکاری داشتند.

گفتنی است؛ طبق برنامه ریزی‌های گروه، مستند «بستک» که به صورت خصوصی ساخته شده قرار است برای جشنواره‌های داخلی،خارجی و تلویزیون آماده شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=145286

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x