تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بمبی که علیه صدام شهادت داد

  • کد خبر : 145279
  • 08 تیر 1395 - 0:23
بمبی که علیه صدام شهادت داد

مستند «۱۶٫۱۰ به وقت سردشت» با موضوع فاجعه انسانی شهر سردشت ۷ تیرماه از شبکه افق پخش می‌شود.

گروه فرهنگی «کمال مهر»؛ فرامرز پالیزدار تهیه کننده  ؛ در خصوص مستند «۱۶٫۱۰ به وقت سردشت» گفت:  فاجعه بمباران سردشت توسط رژیم بعث عراق در سال ۱۳۶۶ هیچگاه از یاد و خاطره ایرانیان و هیچ انسان آزاده‌ای در سراسر دنیا نمی‌رود، جنایتی هولناک که طی آن، صدها زن و کودک و مردم بیگناه به شهادت رسیدند و این حرکت خونخواری و ستم پیشگی صدام و حامیان غربی‌اش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ماجرای ساخت مستند «۱۶٫۱۰ به وقت سردشت» از آنجا شروع شد که چند سال قبل بمب شیمایی خنثی نشده‌ای در شهر سردشت کشف شد؛ هیئت پنج نفره سازمان «منع گسترش سلاح های شیمیایی» برای شناساسی و انجام تحقیقاتی در مورد جزئیات این بمب به ایران سفر کردند و از همانجا، این موضوع دستمایه تولید یک مستند به نام «به وقت سردشت» شکل گرفت.

پالیزدار عنوان کرد:  استفاده از تصاویر بازسازی شده و همچنین گزارشی از سفر این هیئت پنج نفره به همراه مصاحبه با برخی پزشکان در مورد عوارض بمب های شیمیایی، بخش های مختلف این مستند را تشکیل می دهند.

گفتنی است؛ فرشید ایوبی پور کارگردان «۱۶٫۱۰ به وقت سردشت» است. همچنین  پویان بحق و مرتضی ناظری به عنوان تصویربردار، امیر حاجی‌زاده صدابردار و حسین پالیزدار به عنوان مدیر تولید از دیگر عوامل تهیه این مستند هستند. این مستند روز دوشنبه ۷ تیرماه ساعت ۱۷ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۱ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=145279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x