تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

داعشی‌ها؛ خشک مغزهای نترسی هستند که جان خود را در راه کفرشان می‌دهند

  • کد خبر : 145254
  • 07 تیر 1395 - 17:27
داعشی‌ها؛ خشک مغزهای نترسی هستند که جان خود را در راه کفرشان می‌دهند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: جریان‌های تکفیری همچون داعش، خشک مغزهای نترسی هستند که در راه کفر خودشان، جان خودشان را در معرض خطر قرار می‌دهند تا مردم را بکشند و اماکنی را تخریب کنند.

به گزارش «کمال مهر»؛، آیت‌الله سید محمد سعیدی سحرگاه امروز در مراسم احیای شب قدر در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به خلقت انسان اظهار کرد: هدف از خلقت انسان توسط خداوند عبادت بود، اما خداوند انسان را به عبادت مجبور نکرد و به او اختیار داد که راه عبادت را انتخاب کند و با پیمودن این راه به سعادت برسد. با وجود قدرت اختیار، دو راه برای انسان وجود دارد، یک راهی که حق است و راهی دیگر که به سوی تباهی می‌رود و هر دو این راه، مردم را به سوی خود دعوت می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: هم حزب خدا و هم حزب شیطان وجود دارند و این دو گروه نیروهایشان را از یکدیگر جذب می‌کنند، انبیاء به دنبال هدایت مردم تا آخرین لحظه بودند، آن‌ها حتی تا آخرین لحظات هم گناهکاران را به سوی خدا دعوت می‌کردند.

وی افزود: خداوند در قرآن بندگان خودش را خطاب می‌دهد که ای بندگان گناهکار من از رحمت خداوند مأیوس نشوید و خداوند وعده بخشش همه گناهان را داده است. گناهکاران باید رو به خداوند بیاورند و توبه کنند. هم جبهه حق و هم جبهه باطل پیروان سرسختی دارند که حتی جان خودشان را در معرض خطر قرار می‌دهند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به گروه‌های تکفیری گفت: جریان‌های تکفیری همچون داعش، خشک مغزهایی نترسی هستند که در راه کفر خودشان، جان خودشان را در معرض خطر قرار می‌دهند تا مردم را بکشند و اماکنی را تخریب کنند، خوارج هم در صدر اسلام انسان‌های خشک مغز نترسی بودند که از لذت‌های دنیا گذشتند، اما راه غلط را پیمودند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: انسان چقدر باید کج فهم باشد که به دلیل انحراف فکری، جان خودش را در معرض خطر قرار بدهد و ابزار دست دشمنان شود، ما در شب قدر به دنبال مشخص کردن خط خودمان هستیم تا راه خودمان را از دیگرانی که در خط باطل هستند، مجزا کنیم.

وی افزود: ماه رمضان فرصت خوبی است که شیطان در بند است و انسان می‌تواند خط خودش را تصحیح کند و توجه اش به قرآن بیشتر شود، در این ماه ما سحرخیز شدیم و ما نباید بگذاریم که چنین فرصت‌هایی از دست ما برود، شب قدر، شب تعیین تقدیر ماست و ما باید خط خودمان را مشخص کنیم و در خط امام زمان(عج) قرار بگیریم.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به درد انسان‌ها اظهار کرد: رسول خدا(ص) فرمودند که درد و گرفتاری شما انسان‌ها، گناهانی است که شما را آزار می‌دهد و دوای این درد استغفار است، استغفار این قدر راهگشا است که حتی انبیای معصوم الهی هم استغفار می‌کردند، ظلم، تجاوز از عدل و وارد شدن به حریم دیگران است، ما به خودمان ظلم کردیم، ما برای خودمان نیستیم و برای خدا هستیم، جسم و روح ما همه از آن خدا است و کسی که گناه می‌کند، به حریم خداوند وارد شده است.

وی ادامه داد: ما باید بسیار دقت کنیم که استغفارها و توبه‌های ما دو ویژگی داشته باشد، اول اینکه صادقانه باشند و تنها به یک مراسم منحصر نشود، استغفار باید از صمیم قلب باشد و انسان از درون استغفار کند و در بیرون اعمال خودش را کنترل نماید، دوم اینکه این استغفار صادقانه تداوم داشته باشد.

وی افزود: یکی از برکت‌های استغفار امکان ارتباط برقرار کردن با امام زمان(عج) است، کسی که خودش را پاک کند، می‌تواند به امام زمان(عج) نزدیک شود، ائمه معصومین(ع) برای هدایت مردم آمدند و هر کس که هدایت شود، به ائمه معصومین(ع) نزدیک می‌شود. ما با کنار گذاشتن گناهان به اهل بیت(ع) نزدیک خواهیم شد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اهل بیت(ع) اظهار کرد: رسول خدا(ص) فرمودند که من و امام علی(ع) پدران این امت هستیم، گرچه که ما شایسته این افتخار نیستیم، اما باید از این الطاف اهل بیت(ع) استفاده کنیم و به آن‌ها نزدیک شویم.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=145254

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x