تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

وقتی سارقان خودرو از پلیس راهور سوء استفاده می‌کنند/شاید برای شما هم اتفاق بیافتد

  • کد خبر : 144986
  • 06 تیر 1395 - 9:17
وقتی سارقان خودرو از پلیس راهور سوء استفاده می‌کنند/شاید برای شما هم اتفاق بیافتد

شاید شما هم یک روز که از بانک خارج می‌شوید، ببینید خودرویتان نیست…

به گزارش گروه اجتماعی«کمال مهر»؛،شاید تا به حال برای شما یا یکی از نزدیکانتان اتفاق افتاده باشد که وقتی به سراغ خودرو پارک شده خود در کنار خیابان مراجعه می کنید، با جای خالی خودرو مواجه شده باشید.

در چنین مواقعی ۲ احتمال به ذهنمان خطور می‌کرد. اینکه خودرو را دزد برده یا در محل پارک ممنوع پارک کرده بودیم و خودرو به پارکینگ منتقل شده است.

اولین اقدام در این مواقع این است که با شماره ۱۱۰ تماس بگیریم و از وضعیت خودرو خود اطلاع حاصل کنیم اما مشکل دقیقا از همین جا آغاز می‌شود.

اگر شما به فاصله کوتاهی از مفقود شدن خودرو خود با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید. آنها می‌گویند هنوز گزارشی از وضعیت انتقالی (به پارکینگ) خودرو شما ثبت نشده و تقریباً یک ساعت طول می‌کشد تا گزارش در سامانه ثبت شود.

در این یک ساعت شما نمی‌دانید که چه بلایی سر خودرویتان آمده و باید دقیقا چه کنید. معمولا روند این است که خودروهای انتقالی توسط خودرو بر به پارکینگ منتقل شده و سپس برگه انتقال به نگهبان پارکینگ ارائه می‌شود تا او در سامانه به ثبت برساند.

مدت زمانی که طول می‌کشد خودرو به پارکینگ منتقل شود و مدت زمانی که نگهبان صرف تماس با مرکز و ثبت گزارش می‌کند بهترین فرصت است برای سارقان.

در این فاصله سارقان می‌توانند با خیال آسوده خودرو سرقتی را به هرنقطه‌ای که می‌خواهند انتقال دهند و کار باز کردن وسایل آن را آغاز و به سرانجام برسانند.

البته در همان تماس اولیه با ۱۱۰ نیز می‌توان گزارش سرقت داد اما بیشتر شهروندان این کار را نمی‌کنند تا تکلیف خودرو مشخص شود شاید که به پارکینگ منتقل شده و اندک امیدی را برای خود نگه می‌دارند.

احمد یکی از کسانی است که وقتی از بانک به سراغ خودرو رفته، با جای خالی خودرو خود مواجه شده است. او در این ارتباط گفت: اول خیلی شوکه شدم. گفتم ماشین رو دزد برد، آخه قفل فرمان هم نزده بودم. سریع با پلیس تماس گرفتم و گفتم آقا ماشین منو بردن، اون آقایی که اونور خط بود گفت مطمئنی که پارک ممنوع پارک نکردی؟

وی افزود: همین جا بود که گفتم خدا کنه برده باشن پارکینگ. البته اون آقا گفت هنوز گزارشی برای انتقال به پارکینگ ثبت نشده و یک ساعتی باید منتظر بمونم. اما آخرش که تماس گرفتم گفتن که منتقل شده پارکینگ اما توی این یک ساعت داشتم از استرس می‌مردم.

کامران هم با همین مشکل روبرو شده، او همراه همسرش به مطب دکتر رفته و وقتی بیرون آمده هرچه دنبال خودرویش گشته بود آن را پیدا نکرده بود. کامران گفت: خیلی هول شده بودم نمی دونستم چگئکار کنم واقعاً هنگ کرده بودم که یکی از مغزه‌دارها که وضعیت منو دید گفت آقا شاید ماشینت همونی بود که بردن پارکینگ. همین جمله کلی آرومم کرد سریع زنگ زدم پلیس اما گفتن که یک ساعت طول می‌کشه که مشخص بشه ماشینت به پارکینگ منتقل شده یا نه.

کامران گفت: توی اون یک ساعت هر احتمالی به ذهنم رسیده بود و کلی نذر و نیاز کردم تا اینکه آخر سر معلوم شد ماشینم رو بردن پارکینگ. نمی‌دونید توی اون مدت چی به من و زنم گذشت.

اما رامین مثل کامران و احمد خوش شانس نبوده و سرنوشت دیگری برای خودرویش رقم خورده است. او گفت: از بانک که بیرون اومدم دیدم ماشینم نیست. زیاد نگران نشدم آخه چند وقت پیش هم برام پیش اومده بوده و بعداً معلوم شد که ماشین رو بردن پارکینگ. اینبار هم یه مقدار صبر کردم تا گزارش انتقال برسه بعد زنگ زدم که گفتن گزارشی ثبت نشده. اونجا بود که فهمیدم دزد ماشین رو برده اما حالا ۱٫۵ ساعت گذشته بود و راحت ماشین رو لخت کرده بودن.

رامین می گفت: نمیدونم چرا همون لحظه که دارن ماشین رو منتقل می‌کنن با بی‌سیم به مرکز مشخصات خودرو رو اعلام نمی‌کنن تا مردم سریع از وضیعت ماشینشون مطلع بشن؟ تازه در چندتا از کشورهای خارجی جای خودرو منتقل شده برچسب روی زمین می‌چسبونن تا همه بدونن ماشین به پارکینگ منتقل شده.

به راستی چرا خودروهایی که کار انتقال خودروها به پارکینگ را انجام می دهند از طریق بی‌سیم یا سامانه‌ای پیامکی یا اینترنتی مشخصات و تصاویر پلاک خودرو را در همان لحظه مخابره نمی‌کنند تا این فرصت یک ساعته از سارقان گرفته شود.(سامانه پیامکی حال حاضر راهور حداقل پس از یک ساعت انتقال خودرو را اعلام خواهد کرد)

چه بسا در همان یک ساعت و در چند خیابان آن طرفتر خودرو مسروقه که گزارش سرقتش اعلام عمومی شده، توسط مأموری شناسایی و توقیف شود.

انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=144986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x