تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

نیویورک تایمز: سخنان ژنرال سلیمانی تند و آتشین بود

  • کد خبر : 144541
  • 03 تیر 1395 - 10:12
نیویورک تایمز: سخنان ژنرال سلیمانی تند و آتشین بود

روزنامه آمریکایی در گزارشی از تهران سخنان سردار سلیمانی را «تند و آتشین» نامید و عنوان داشت که ایران بردباری خود را نسبت به اقدام‌های بحرین از دست می‌دهد.

به گزارش«کمال مهر»؛، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در مطلبی به قلم «توماس اردبرینک» تحلیلگر خود در تهران با اشاره به سخنان سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران نوشت: قاسم سلیمانی فرمانده معروف و بسیار  مورد توجه ایرانی سپاه پاسداران برخورد نامناسب با روحانی شیعه بحرین را سرزنش کرد.

اردبرینک در ادامه گزارش خود خاطر نشان ساخت: اظهار نظرهای آتشین گونه ژنرال سلیمانی مبین این نکته است که ایران بردباری خود را در باره (اقدام‌های) بحرین از دست می‌دهد. سخنان ژنرال سلیمانی به طور گسترده‌ای «تهدید جدی ایران» تلقی شد.

یک تحلیلگر سیاسی مقیم ایران نیز در این زمینه اظهار داشت: «این امر نشان می‌دهد که ما راهبرد جدیدی را در مسیر انتفاضه بحرین پیش گرفته‌ایم.»

این تحلیلگر ایرانی همچنین مدعی شد که سخنان سردار سلیمانی مخالفت با برکناری «حسین امیر عبداللهیان» مشاور عرب، آفریقای وزارت خارجه ایران را نشان می‌دهد زیرا او نزدیک به جناح سپاه پاسداران ایران است.

وبگاه تحلیلی «المانیتور» نیز در این مورد نوشت، هیچ بیانیه‌ای به اندازه بیانیه سردار سلیمانی رسانه‌های ایرانی و منطقه را شگفت‌زده نکرد .

در این بیانیه آمده است: «آن‌ها به یقین می‌دانند که آیت‌الله شیخ عیسی قاسم خط قرمز ماست و عبور از آن منجر به آتش کشیده شدن منطقه خواهد شد.»

همچنین در بخش دیگری از این بیانیه به آل‌خلیفه هشدار داده شده است، آن‌ها بهای اقدام خود را خواهد پرداخت.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=144541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x